Depeche Mode összes

Na, és arra emlékeztek, hogy melyik híres DJ lépett fel 12 éve Magyarországon?

2016. november 20. - Szigi.
Erről sajnos nincs videónk, de egy későbbi fellépéséről van :)
 

UPDATE: Spamdog mester Szörfdeszka.hu oldalán akad még letölthető (!) videó is a képek mellett! Ezt csekkoljátok: http://www.szorfdeszka.hu/2004/1120fletch/index.html
És másoljuk ide a zene.net eseményt felvezető cikkét
"Dave Gahan után újabb Depeche Mode tag, a zenekar billentyûse, Andy Fletcher és felfedezettjei, a két hölgy tagból álló Client is vendégszerepel Magyarországon, november 20-án a budapesti Events Hall-ban. Õk és hazánk legkedveltebb elektro-pop csapata, a Neo is élõben lépnek fel ezen az estén. A DM billentyûsét a dj-pultban a hazai lemezlovasok közül az "electro-pimp", Coyote és a "fekete ruhás ember", Blackman váltja majd. Kötelezõ jellegû a részvétel nemcsak DM rajongóknak, hanem mindenkinek, aki kicsit szeretné felidézni a 80-as évek new-wave és szinti-pop hangzását és betekintést kíván nyerni a jövõ elektronikus popzenéjébe.

Andy Fletcher már huszonöt éve a zeneiparban munkálkodik és mindvégig hûséges maradt a stílusteremtõ, rendkívül eredeti csapatához, a Depeche Mode-hoz. Az együttes több, mint 70 millió lemezt adott el, világszerte turnézott, népszerûségük az évek során cseppet sem változott.

A Depeche Mode 2001 májusában adta ki tizenegyedik albumát, az Exciter-t, és egy 84 helyszínbõl álló világ körüli turnéra indult.

Amikor a turné során novemberben a németországi Maimarkthalle-ba értek, azt tervezték hogy pihennek egy kicsit. Ennek ellenére Martin Gore megjelentette második albumát, ‘Counterfeit 2’ címmel, Dave Gahan pedig kiadta a ‘Paper Monsters’-t, az elsõ olyan lemezét amely saját dalait tartalmazta.

Andy Fletchernek is megvoltak a saját tervei. Elhatározta, hogy olyan dologba kezd, amit már tíz éve tervezett. A sors iróniája, hogy pont az Exciter turnét kísérõ egyik csapat volt az, ami beindította nála a gépezetet. A Technique nevû együttes kísérte a Depeche Mode-ot több fesztiválon is a turné során, és Andy közeli kapcsolatba került a csapat két legmeghatározóbb tagjával, Kate-tel és Sarah-val. Hazatérve Londonba ismét gyakran találkoztak, mint kiderült Kate ugyanabban az utcában lakott, mint Andy.

A.F: Lejátszottak nekem néhány demot, amiket én nagyon érdekesnek találtam, s úgy döntöttem dolgozok együtt velük pár számon. Úgy éreztem van benne valami, a lányok az élen, nem pedig férfiak. Karakteres volt.

A Depeche Mode még 1981-ben írt alá egy mára már legendássá vált megállapodást a Mute Records-ot alapító Daniel Miller-rel. A Mute ekkor még egy kicsi, független kiadó volt, csak Daniel és egy segédje alkották. A megállapodás ebbõl állt : nem volt szerzõdés, 50/50 részesedés a költségekbõl és a bevételbõl egyaránt, és ha az üzlet nem jön be valamelyik félnek, akkor a megállapodás bármikor felrúgható. Az üzlet tehát a bizalmon alapult, és azt jelentette hogy mindkét fél egyenlõ jogokkal rendelkezik, a csapat karrierjét illetõ minden tekintetben.

Az elsõ tizenöt évben a Depeche Mode menedzselte saját magát, így Andy értékes tapasztalatokat szerzett a zeneipar terén. Ez a tapasztalat tette lehetõvé számára, hogy Kate-tel és Sarah-val (a mai Client) új projektbe kezdjen. Döntenie kellett, hogy õ menedzseli, vagy felhasználva üzleti kapcsolatait szerzõdteti õket valahova. Daniel Miller azt javasolta hogy felejtse el mindkét ötletet, alapítson inkább saját kiadót. Így is tett.

2002 elején megalapította a Toast Hawaii-t (így hívták egy kedvenc szendvicsüket a korai Depeche Mode-os években). Egy lemezkiadó létrehozása azonban soha nem egyszerû feladat, a mai hullámzó zeneiparban pedig szinte egyenesen õrültségnek tûnik. Ám a korai Depeche évek tapasztalatai Andy-t bizalommal töltötték el, így a Client-tel egy hasonló 50/50 megállapodást kötött. A Toast Hawaii alapelve, a korai Mute-hoz hasonlóan az volt hogy a költségeket minimálisra csökkentsék a maximális profit érdekében.

A.F: Az új együttesek felvételeire és elindítására költött, sõt pazarolt pénz mennyisége egyenesen nevetséges. Hogyan költhet valaki félmilliót egy csapat elsõ albumára, amikor fogalma sem lehet hogy mennyit fog eladni belõle? Ezért is tûnnek el sokan egyetlen album, vagy néhány single után.

A Client az elsõ lemezét úgy £15.000-ból készítette el, ez tartalmazta a felvételeket, az utómunkákat, fotózást, borítóterveket – azaz mindent. A legújabb hangrögzítõ technológia alkalmazása lehetõvé tette hogy kitûnõ minõségû felvételeket készítsenek otthon, így nem kellett drága stúdiót bérelni. A megtakarított pénz természetesen azt is jelentette hogy nem kell olyan sokat keresniük ahhoz, hogy profitáljanak.

A.F: Ebben a korban igazán nem kell szupersztárnak lenned ahhoz, hogy megélj a zenébõl, és a Toast Hawaii errõl szól, felhasználjuk az elérhetõ legjobb technológiát, hogy a költségeket minimális, a minõséget pedig maximális szinten tartsuk.

A technológia kulcsszó a Toast Hawaii-nál. Míg a nagy kiadók csak lassan és kétkedve fordulnak az Internet adta lehetõségek felé, Andy lényeges promóciós eszköznek tekinti. E médium óriási fórumaival a Clientnek nemzetközi rajongótábort szerzett, és lehetõvé tette számukra hogy saját weboldalt nyissanak, saját stílusuknak megfelelõen, exkluzív videókat és hanganyagokat terjeszthessenek még az elsõ single, a ‘Price of Love’ megjelenése elõtt.

A.F: Az egyik legjobb dolog Sarah-val és Kate-tel kapcsolatban az, hogy rengeteg különbözõ tevékenységhez értenek, saját maguk írják a dalaikat, lemezeket készítenek, DJ-k, remixelnek, fellépnek live. A kiadó megalapításának idején volt egy club night sorozatuk Londonban, a Being Boiled (amit jelenleg havonta rendeznek meg a Notting Hill Arts Club-ban) és megkérdeztek, hogy volna-e kedvem ott DJ-ként fellépni. Régen, úgy 17-18 éves koromban DJ-ztem és az éttermemben mindig is imádtam összerakni a zenéket, úgyhogy gondoltam, miért ne?

Idõvel elterjedt a hírem, és a vendéglisták egyre bõvültek. A Depeche Mode rajongók mellett (akik rájöttek hogy a Client F-ként hirdetett DJ valójában Andy Fletcher) club szervezõk is, a világ minden tájáról egyre nagyobb érdeklõdést mutattak. A lemezjátszók mögötti pár órából hamarosan egész éjszakát betöltõ dj-szettek is kikerekedtek.

Andy hírneve és önbizalma DJ-ként az elmúlt két évben roppantul megnõtt, és újonnan felfedett tehetsége õt és a Client-et Oroszországtól New Yorkig, Barcelonától Mexikóig a világ minden tájára eljuttatta. Andy elektro set-je olyan trackek keveréke, amelyek közül néhányra biztosan számítanál, néhányra pedig egyáltalán nem. Egy tipikus estén belül eljut a Fad Gadget-tõl a Clientig, majd a Yazootól Donna Summerig – egy kis Madonnával, és az évek során felhalmozott DM remixekkel fûszerezve, hogy teljes legyen a kép.

A.F: A szettem igazi klasszikus elektro a New Order-tõl a Depeche Mode-ig, néhány újdonsággal, mondjuk egy kis Client-tel és Scissor Sister-rel vegyítve. Azt próbálom megjeleníteni, olyan mûvészek zenéivel, mint Bowie, vagy Donna Summers,hogy milyen zenei hatások értek minket, milyen gyökerekbõl táplálkozik a Depeche Mode és a Client.

Andy DJ jövõje biztosítottnak tûnik, naptára tele van. Valószínûleg ez nem pont az a pihenés, amit tervezett, de nyilvánvalóan élvezi az új elfoglaltságát, még akkor is ha saját bevallása szerint a DJ-zés sokkal idegroncsolóbb tud lenni, mint amikor a Depeche Mode-dal egy stadionban lép fel.

A.F: Fõként azért, mert egyedül vagyok...ha a Depeche-el hibát követek el, akkor csak bocsánatot kérek a többiektõl, viszont ha DJ-zés közben hibázok, akkor nem áll mögöttem senki akitõl elnézést kérhetnék. A Client-tel turnézni sok tekintetben olyan, mint régen a Depeche-el, 1980-81 körül, úgyhogy a fiatalságom élem újra. A mostani Depeche turnék persze már csak limuzin, magánrepülõ, legjobb hotelek. A Client-tel egy fokkal „keményebb”, de nagyon jól bántak velünk eddig a szervezõk, és mindig nagyon jól éreztük magunk. Remélem, hogy mindaz a tapasztalat, amit én a fiatal Client-tel, a lemezkiadómmal és a DJ tevékenységemmel szereztem, Dave és Martin pedig szólóalbumaik készítése során, egy még jobb, sokkal érdekesebb Depeche Mode album elkészítését teszi lehetõvé. Szerintem mindenki ezt reméli.

Természetesen így megvannak az elõnyei, hogy most nem turnézik az egész Mode, és Andy örül, hogy DJ-ként is újra látogathatja a fellépési helyszíneket. Szokásos turnéprogramja most ilyen: repülés, hangpróba, hotel, fellépés, hotel, aztán tovább a következõ városba. De most legalább van ideje sétálgatni is a városokban, ahová ellátogat, a szokásos Depeche Mode felhajtás nélkül."

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr8111977522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2016.11.20. 19:50:30

Köszi!!! Update megvolt itt is és a Freestate FB oldalán is :)