""Befészkelte a fejembe magát egy gondolat, mely szerint létezik valahol egy biztonságosabb és jobb hely. Valahol itt, lent a földön és nem a fellegekben. Tulajdonképpen ez az élet elfogadása a részemről. Az élet olyan, amilyen." - nyilatkozza Dave. "Hazudnék, ha azt mondanám, az élet és a világ nincs rám hatással. Gyerekeim vannak, akiket meg akarok védelmezni. Néha ezzel szemben úgy érzem, képtelen vagyok rá."
Tulajdonképpen az 'Hourglass' nagylemez össze-vissza csapong hatások és stílusok között, teszi mindezt persze tisztelettel. A korong előre elhatározottan elektronikusabb lett, mint az előző szóló alkotások. A 'Paper Monsters' gitárjai le lettek cserélve a jól bevált szintetizátorokra.
"Egyre kevésbé érzem úgy, hogy az együttes jellemez engem, jóllehet annak köszönhetek mindent. Egyre inkább szeretném saját magamat megtalálni, és ez kijön a dalokban is. Számomra ez a lemez jelen pillanatban a legjobb, ami történhet velem. És sokkal jobban sikerült, mint ahogy azt vártam." - vallotta Dave
Mialatt a Depeche Mode jól megérdemelt pihenését tölti, Gahan visszatért a stúdióba, hogy rögzítse azokat a dalokat, amelyek végül a 'Hourglass' albumot alkotják majd. Leadási határidők hiányában, mindenfajta nyomás nélkül, Gahan két, a Depeche Mode turnékról már ismert közreműködő segítéségével maga írta és producerelte a dalokat. A két közreműködő ezúttal Christian Eigner (dalszerző, zeneszerző, dobok) és Andrew Phillpott (producer, zeneszerező, computer, gitár) volt.
Gahan véleménye szerint a 'Hourglass' elektronikusabb hangzású, mint a 'Paper Monsters', "jóllehet tudatosan törekedtünk a hangzás feszítettségére, illetve arra hogy a spontanaitás mindvégéig megmaradjon. Nem akartunk abba a hibába esni, hogy a végsőkig tökéletesítsük a hangzást. Szerettük volna, ha megmarad egyfajta éle a dolgoknak."
"Christian dobolt, míg Andrew remekül kiegészítette őt basszus és elektromos gitáron - ezek után egyszerűen megvágtuk az anyagot, baszakottunk egy sort a ProTools-al, effekteztünk, meg ilyenek. El is szúrtunk dolgokat néhány helyen, de így lett jó!" - tette hozzá Gahan.
Az üzenet, mely szerint harcolni kell az idő, illetve annak rövidsége ellen jól megjelenik a 'Hourglass' dalaiban, amelyek mélyen Gahan psychéjébe ásnak. "Ma is ugyanaz a tinédzser srác vagyok, aki fel akar nőni, viszont nagyon fél attól, hogy ez valójában bekövetkezik."
Érdekes módon, Dave Gahan ösztönző hatásként elsőként Martin Gore-t, együttes-társát, a Depeche Mode vezér dalszerzőjét jelöli meg. Azt a személyt, akivel nem mindennapi lelki kapcsolatban van, azt az embert, aki bátorítást adott neki ahhoz, hogy a dalszövegekben mezítelen önmagát adja.
Gahan a következőket mondja: "Ez valami olyan, amit az évek során Martintól tanultam, aki nem igazán kitárulkozó és kiismerhető, ha emberi kapcsolatairól van szó. De tisztán érzem és (meg)ismerem őt, a dalain keresztül. Martin a dalokban tárulkozik ki; és ez adott számomra is erőt arra, hogy kövessem a példáját."
"Az egész arról szól, hogy megtaláljam magam, azt hogy ki vagyok valójában. Szeretnék békében élni saját magammal, bármit is csinálok éppen. Azt hiszem, mind a mai napig küzdök magammal legbelül." (a fordítások a HDMFC honlapjáról származnak):
Boldog 10. születésnapot, HOURGLASS! Nézzük most meg az albumhoz kötődő egyetlen élő fellépést, a new yorki Soho Apple Store-ból!