A Depeche Mode megszelidült
IMMÁRON harmadízben lépett magyarországi rajongói elé a brit technozene kiváló képviselője, a Depeche Mode. A fiatal essexi együttes 1981- ben robbant be a világ könnyűzenei életébe; merőben más hangzással, dinamikus lendülettel, szerelemmel átitatott szövegeik óriási tömegeket mozgattak meg a nyolcvanas évek közepén. Legutolsó lemezük Songs of Faith and Devotion címmel februárban került piacra, és kora nyár óta turnéznak ezzel a már nálunk is jól ismert anyaggal. A Devotion Tour ’93 budapesti állomásán betekintést kapott az MTK-stadionba kilátogató mintegy 20 ezer ember arról, hogy hol tart ma a technozene, milyen új zenei irányzatokat képvisel a Depeche Mode. Akik látták a korábbi két budapesti koncertet, észrevehették: ez a zenekar megszelídült, lecsendesedett. Az énekes-frontember Dave Gahan már nem táncol oly erotikusan és olyan kihívóan, mint azt olykor korábban tette. Martin Lee Gore, a zenekar agytrösztje sem vaskalapácsaival kelti már a zajokat-zörejeket, hanem csak úgy öregesen, ugyanakkor nagyon precízen és pontosan gitározgat. A dalok között sok új témára bukkantunk, amit korábban a zenekar nem erőltetett, így az új albumon már nyíltan foglalkoznak vallási témákkal (Condemnation) vagy a hétköznapok egyhangúságát felváltó kiruccanásokkal, kicsapongásokkal (I Feel You). A Kelet-Európában, és azon belül Magyarországon mindig sikeresnek számító zenekar stílust váltott, megkomolyodott, felnőtté vált. Azt hiszem, ez az „új Depeche Mode” is sikeres lesz, hiszen a lelkes budapesti közönség már bebizonyította, szükség van erre a kiváló technoegyüttesre.