Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Closer - egy érdekes történetű Dave Gahan B-oldalas

2023. augusztus 18. - Szigi.
A ma 20 éves Dave Gahan kislemeznek, az I Need You-nak két B-oldalas dala is volt, és közülük az egyiknek elég érdekes a története. A CLOSER című alkotás - Dave elmondása szerint - már az Ultra időszakában, 1997-ben kész volt, ám Martin nem járult hozzá, hogy a Depeche Mode neve alatt megjelenjen :o A dal eredeti címe Ocean Song volt. Őszintén szólva szerintem az Ultra-időszakban a B-oldalon elfért volna ez a dögös, húzós basszusú dal (főleg, hogy a Home és a Useless daloknak nem is volt külön B-oldalas dala), de még a balladákkal telipakolt Paper Monsters-nek is jót tett volna ez az alkotás.
 
Dave így emlékszik vissza a dal történetére 2003-ban, a DM Live Wiki gyűjtése szerint: "Azt hiszem, az első alkalom, amikor tényleg összeszedtem elég bátorságot ahhoz, hogy eljátsszak valamit Martinnak, az egy dal volt, ami valójában a "Closer" című b-oldal lesz. Az Ultra sessionök alatt lejátszottam neki egy nyers demót, amit készítettem, ami alapvetően abból állt, hogy a lábamat kopogtattam és énekeltem. Eljátszottam Martinnak, és láttam, hogy tetszett neki. Egy pillanatra úgy éreztem, hogy ez az Ultra-ra fog kerülni. Nagyon izgatott voltam. Ez körülbelül három napig tartott. Aztán jött ez a nagyobb zenekari vita a számokról. Tim Simenonnal csak néhány dalt vettünk fel, és akkor volt ez a vita, és mindenki arra a következtetésre jutott, hogy a dal nem illik abba a témába, ami felé az album halad. Akkoriban ez eléggé megbántott, és őszintén szólva ez néhány évet visszavetett."
 
2009-ben Dave ezt mesélte: "Mart ivott néhány pohárral - valószínűleg ezért vettem össze a bátorságomat. Meghallgatta, és azt mondta nekem: 'Nagyszerű! Ezzel nekem legalább eggyel kevesebb dalt kell kitalálnom'. Nagyon izgatott lettem."
 
Dave Gahan a Paper Monsters EPK-n azt mondta, hogy ez volt az első dal, amit a Paper Monsters számára rögzítettek:
 
"[Knox Chandler] azt mondta: 'Van egy kis dolgozószobám a házamban, gyere át jövő héten. És hát persze, hogy átmentem a következő héten, és megvolt ez az egy dal, ami mostanra már... valószínűleg egy B-oldal lesz, a címe 'Closer'. Elénekeltem neki a dalt, ő pedig elkezdett gitározni, és hogy őszinte legyek, ez egy rendszeres eseménnyé vált, elkezdtünk összejönni, és igazából az egész írásról szólt."
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr618186913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása