Mai kerek évfordulós kiadványunk a húszéves LOVERMAN EP, azaz Martin második kislemezes kiadványa a 2003-as COUNTERFEIT2 lemezről.
És hogy miért éppen a Loverman? A Mute Records kapcsolat szinte tolakodóan kínálkozik, de állítólag nem (csak) erről volt szó. Nézzük a DM Live Wiki gyűjtését a dalról:
Martin: "Nagyon szerettem volna egy Nick Cave dalt feldolgozni. Véleményem szerint Nick Cave az elmúlt 20 év egyik legnagyobb dalszerzője. Még a néhai 'Birthday Party' egyes számait is kedvelem. Nick az a dalszerző, akinek a munkásságából örömmel és könnyű szerrel akár 2-3 dalt is választhatnék, hogy feldolgozzam. A választás a 'Loverman'-re esett és azt hiszem sikerült egy igazán érdekes változatot elkészítenünk. A legfontosabb, hogy az általam készített feldolgozás teljesen eltér az eredeti változattól. Sőt, az én változatom megkockáztatom, hogy nem is hasonlít Nick Cave stílusára. (...) "A 'Loverman' nagyszerű dalnak tűnt a feldolgozáshoz, mert tényleg nagyon nehéz volt újraértelmezni, hiszen egy feldolgozás csak akkor érdekes, ha az egész szám eredeti lényegét megőrzi, miközben átértelmezi azt. Remélem, egyszer majd megismerem Nick véleményét erről a feldolgozásról. (...) A The Birthday Party óta nagy rajongója vagyok Nick Cave-nek. Először az egyik B-oldalát, a 'Cassiel's Song'-ot akartam venni, de nem tetszett, amit csináltunk vele. A 'Loverman' egy olyan dal, amely a vágy és a sors témáját járja körül, és megpróbáltam egy érzékibb változatot készíteni belőle, mint az eredeti. Azt hiszem, soha életemben nem énekeltem még ilyen hangosan!"
Kopogó basszusával és lépegető tempójával igazi kislemezvárományosként indul Martin dala. Sejtelmes effektek kúsznak be a háttérbe, Martin zaklatott éneke mögé, majd jön a zeneileg szinte kiugró refrén, ahol Martin valóban kiabál, tőle teljesen szokatlanul. A kislemezverzióban az egyes dalszövegrészek rövidebbek, és az első versszak után teljesen kimarad Martin "szavalva" előadott mondokaszerű része ("L is for loving, stb.) A második versszak zenei fokozásai egészen kiválóak, majd ismét jön a lemez többi részéhez képest meglepően zajos refrén. Ezután a refrén után aztán megjelenik az említett "kiszámoló" rész. A harmadik versszak szövege kissé eltér a többi refrénétől, majd jön még egy versszak, majd még egy, ismét kissé eltérő szövegű refrén, ám eközben már le is halkul a rádióváltozat - az albumverzió élvezetes instrumentális levezetése tehát itt elmarad. Említsük meg, hogy a radio edit elkészítése Anne Carruthers nevéhez fűződik, aki pedig annak a Sixtoes formációnak a tagja, akikett DM előzenekarként, DM dalok remixelőjeként és Dave-vel való együttműködőjeként ismerhetünk.