Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Oh Well - a Wrong B-oldalasa

2024. április 06. - Szigi.
Amit nem sokan hittek volna 1993 és 2001 között: a Depeche Mode 2005 és 2009 között újra csinált néhány sötét, húzós, EBM-hatásokat mutató dalt. Ezek egyike az OH WELL, ami a Wrong kislemez B-oldalasa. Figyelem, ez egy rövidebb verzió, mint a bónusz lemezen lévő változat, a Wrong 7'' vinyl B-oldaláról!
 
A Sounds Of The Universe-hez készült, és a deluxe kiadvány DVD-jén megtalálható egyik (!) dokumentumfilm (a címe: Usual Thing, Try And Get The Question In The Answer) híres "fehér tábláján" (ahol azokat a dalokat írták fel az együttes tagjai, amin dolgoztak a lemez felvételei során) az utolsó helyen szerepelt ez a felirat (egyébként a toe stub lábujjhegyet jelent). Ez volt az Oh Well munkacíme, amely egy instrumentális dalnak indult, Dave aztán később írt rá dalszöveget. Ez volt az első közös alkotása Dave-nek és Martinnak, amelyet azóta minden lemezen követ egy-egy újabb közös dal (Long Time Lie, You Move, Wagging Tongue).
 
Dave Gahan ezt mondja az említett dokumentumfilmben:
 
"[A toe stub] olyasmi, ami akkor történik, amikor csocsózol asztali focizol. Ha néha erővel játszol, és a játékosnak a lába és az asztal közé szorul a labda. És ezt úgy hívják, hogy "toe stub", amikor "bumm!" beragad a laszti és nem megy sehova. Ez tulajdonképpen egy kis együttműködés Martin és köztem".
 
Martin Gore aztán ugyanebben a dokumentumfilmben azt mondja:
 
"Valójában van egy szám, ami valószínűleg nem kerül fel az albumra, de talán egy extra szám lesz az első kislemezen, és valószínűleg rajta lesz a teljes, bővített boxseten vagy bármi máson. Ez eredetileg egy instrumentális szám volt, amit én írtam. És Dave-nek annyira tetszett, hogy írt hozzá egy kis szöveget."
 
Dave:
 
"Vállaltam a kockázatot. Megkaptam a dalt, és visszamentem a szobámba, miután [odaadta nekem] Santa Barbarában. És hirtelen ezek az ötletek, és ez a dallam, és a szövegem összeállt a fejemben. És amikor visszatértem New Yorkba, rengeteg vokált tettem rá, és más vokális dallamokat. Aztán legközelebb visszamentünk, hogy eljátsszuk egymásnak a cuccokat, és én azt mondtam: "Igazából ezt csináltam a dalodhoz". És Martin nem igazán mondott semmit! De felvettük, és talán ez lett végül az első olyan együttműködésünk, ami teljesen különböző helyeken, Amerika teljesen különböző részein és teljesen különböző időpontokban készült. De ettől függetlenül ez egy együttműködés."
 
A pörgős, sötét, kicsit a Playing The Angel-korszakot idéző dal érdekessége, hogy minden dalszövegleírás szerint szerepel benne egy "Wooooaaaa mumma" rész, amit én személy szerint nem találok benne...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr2818370069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása