Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Composition Of Sound, tizenegyedik rész

2020. november 29. - Szigi.

Legutóbb ott fejeztük be a Composition Of Sound történetét bemutató sorozatunkat, hogy Daniel nem igazán volt elragadtatva a Rough Trade-ben a négy fiatal újromantikus figurától. A kapcsolat tehát rosszul indult, de volt-e még visszaút? Naná, hogy volt :)

Mindenesetre, így, hogy Daniel Miller nem érdeklődött először a banda iránt, nyitva állt a lehetőség a már említett Stevo Pearce előtt, aki időközben saját kiadót alapított, Some Bizzare néven. Stevo elhatározta, hogy a kiadó első kiadványa egy válogatáslemez lesz, a korszak futurista dalaiból. Stevo-nak nem volt kételye, hogy a Depeche Mode jó zenekar, és igyekezett megnyerni a fiúkat, hogy a Some Bizzare kiadóhoz szerződjenek.

Vince: "Fiatalok és könnyen befolyásolhatóak voltunk, Stevo meg ilyenekkel jött, hogy - Igen, be tudlak titeket nyomni az Ultravox turnén előzenekarnak - ami számunkra a megtestesült álom lett volna." Annak ellenére, hogy a bandát magával ragadta Stevo lelkesedése, a túlzottan óvatos fiúk még mindig nem akarták elkötelezni magukat.

Ám aztán eljött Daniel Miller "megvilágosodásának" napja is.

Daniel: "Azt a bizonyos első találkozást követő egy hónapon belül láttam őket játszani. Nem is gondoltam, hogy ők azok, akikkel a Rough Trade irodájában találkoztam. A Canning Town-i Bridge Houseban léptek fel a Fad Gadget előtt, és zseniálisak voltak. Nem igazán emlékszem, hogy miért is voltam rájuk kíváncsi, de az estére tisztán emlékszem. A Fad Gadget éppen befejezte a beállást és elment hátra, ahova általában én is mentem felük, most viszont valamiért elöl maradtam, mert kíváncsi voltam erre a csapatra, akik úgy néztek ki, mint egy gagyi újromantikus banda. Amúgy az újromantikusokat ki nem állhattam, de amit ezektől hallottam, az valami elképesztő volt. Először arra gondoltam, hogy oké, mindenki a legerősebb számával kezdi, de ezek csak egyre jobbak lettek. A legtöbb számot, azmit aznap este lenyomtak, végül felpakoltuk az első lemezre. Elképesztően szerények voltak."

Vince: "Épp a Fad Gadgettel léptünk fel. Stevo bejött az öltözőbe és azt mondta: >>Most indul a Some Bizzare turné, nem akartok részt venni? És nem akartok leszerződni a Some Bizzare-hoz?". Aztán hátrajött Daniel Miller is. Őt a T.V.O.D. révén ismertük. Valamelyikük mellett dönteni kelett. Stevo azt mondta, hogy ha aláírunk a Some Bizzare-hoz, elintézi, hogy az Ultravox előtt játsszunk. Szóval, nehéz döntés volt. De valamilyen okból Daniel mellett döntöttünk. Ő csak annyit mondott: >>Kiadunk egy kislemezt.<<. Bármilyen szerződést aláírtunk volna, hogy kiadhassunk egy lemezt. Az együttes egyhangúlag úgy döntött, hogy Daniel az első, akiben megbízunk, azt mondta, hogy ha valamelyik fél nincs megelégedve, azonnal abbahagyjuk."

Daniel: "Koncert után az öltőzőbe mentem, és azt mondtam nekik, hogy adjunk ki egy kislemezt. Ők azt válaszolták, rendben. Ennyi volt az egész. Talán még beszélgettünk is valamennyit, olyasmit mondhattam: >>Nagyon nagy popzenekar lehettek. Azt hiszem, fantasztikus, amit csináltok, nagyon új, de még mindig pop. Sosem volt popslágerünk, de tényleg hiszek abban, amit csináltok. Adjunk ki egy kislemezt, és nézzük meg, hogy megy. Nem akarlak jobban elkötelezni benneteket, mert nem tudom, mit tehetek még.« Szóval ennyi volt, tényleg, ilyen egyszerűen ment.”

Andy: "„Semmit nem ajánlott - szerződést sem, de végül hittünk neki, szerettük őt, és szerettük a kiadójánál lévő zenéket is. Egyikünknek sem volt pénze, pedig még mindannyian dolgoztunk - vagyis Vince munkanélküli volt, Dave meg iskolás.”

Daniel: „Nem értem, miért kellett volna szerződést kötnünk. Úgy gondoltam, ha korrekt vagyok a művészekkel - azaz kifizetem őket -, megadom nekik a szabadságot, és a lehető legtöbbet megteszem a lemezük népszerűsítéséért, akkor minek a szerződés, minek ügyvédeket bevonni? Ez tisztátalannak tűnt.” (az idézetek Stev Malins: Black Celebration és Jonathan Miller: Stripped című könyvéből származnak)

Így tehát eldőlt: a Depeche Mode a Mute Records-hoz szerződött! Ám a jó kapcsolat Stevo Pearce-szel és a Some Bizzare kiadóval is megmaradt, ami hamarosan egy közös kiadványban mutatkozott meg...

Íme Stevo Pearce, a Some Bizzare kiadó vezetője!

stevo-pearce-some-bizarre-records-owner-martyn-goodacre.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr3316305372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása