Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Dave fő inspirációja a kilencvenes évek elején: a Jane's Addiction

2023. február 01. - Szigi.
A Get The Balance Right után térjünk vissza az 1993-as Songs Of Faith And Devotion korszakot megelőző időszakra, és Dave megváltozására. Ennek egyik oka az volt, hogy Dave rátalált az amerikai alternatív rockzenére, főképpen a Jane's Addiction-re.
 
„A feleségem a zeneiparban dolgozik - mondta Gahan Jennifer Nine-nak a Melody Makerben. - A Depeche Mode egyéves szabadsága elején dolgozott az első Lollapalooza turnén, amelyiken a Jane’s Addiction is részt vett. Én is elmentem a turnéra, csak rajongó módjára, egy kicsit körülnézni. Teljesen más volt így végigsétálni a tömegen, anélkül, hogy a rajongók üldöznének. Az feltűnt, hogy ugyanolyan közönségük volt, mint nekünk, a Cure-nak vagy sok más, hasonló együttesnek. Az amerikaiak számára szinte minden ilyesmi új, alternatív zenének számított. A Jane’s Addiction volt a legelképesztőbb dolog, amit már jó ideje láttam. Néha nagyon szarok voltak, néha meg óriási, fantasztikus volt, amit csináltak. (...) Egész évben próbáltam megtalálni azt a zenét, amit én is szeretnék játszani. Annyi új és tényleg jó zene jött akkoriban az Egyesült Államokból, sokkal több, mint Európából vagy Londonból. Az volt az érzésem, hogy a hazaiak - az a rengeteg techno - már tényleg unalmasak. (...) Amikor láttam a Jane's Addiction utolsó koncertjét az Irvine Meadows-ban (aréna Los Angeles déli részén), azt mondtam, hogy ezt k---ra meg tudom én is csinálni, simán. Kiszúrás lett volna magammal, ha csak hazamegyek és a soba sarkában ücsörögve az életemen szomorkodom, amikor olyan sokmindent szeretnék csinálni (...). Nagyon sokra tartom a Jane's Addiction-t, mert még mindig úgy érzem, komoly esélyük volt arra, hogy a világ legnagyobb bandájává váljanak. Sajnos erről lemaradtak, a drog miatt, vagy bármi miatt és ez nagyon szomorú.
 
Íme a Jane's Addiction egyik legnagyobb slágere, a Been Caught Stealing:
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr7718036138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása