Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Berlin, első este, videó 4 dalról

2024. február 14. - Szigi.

A Depeche Mode történelmének egyik legfontosabb helyszínén, Berlinben folytatódott a Memento Mori Tour - a Mercedes Benz Arénában három koncertet ad a zenekar, ez volt az első. Előzenekarként debütált a Humanist formáció. A videón négy dal szerepel - In Your Room, Strangelove, Behind The Wheel, Condemnation - de a hangulat már ezeken is átjön. A setlistben nem történt változás az elmúlt két koncerthez képest.

Berlin, első este, setlist:

Speak To Me (intro)
My Cosmos Is Mine
Wagging Tongue
Walking In My Shoes
It's No Good
Policy Of Truth
In Your Room
Everything Counts
Precious
Before We Drown
Strangelove
Somebody
Ghosts Again
I Feel You
A Pain That I'm Used To
Behind The Wheel
Black Celebration
Stripped
John The Revelator
Enjoy The Silence

Condemnation
Just Can't Get Enough
Never Let Me Down Again
Personal Jesus

Itt pedig az ígért videó:

Ma este Berlin!

Ma este Berlinben lép fel a Depeche Mode! A német főváros és a brit együttes kapcsolata olyan sokrétű és terjedelmes, hogy belekezdeni sem érdemes - mindenesetre a mai dupla koncert első fellépésén remélem jónéhány magyar rajongó fog részt venni! A Mercedes-Benz Arénában egyébként már 6 éve, a Global Spirit Tour téli szakaszán is duplázott a zenekar.
 
berlin_mercedes-benz-arena_c_camera4_7_dl_ppt_0.jpg

Egy elképesztő fellépés 1989-ből

Akármilyen hihetetlen is, a Depeche Mode a megjelenő koncertfelvétel-kislemezét egy playback műsorban népszerűsítette. Az Everything Counts live verziója szól az 1989-es San Remo fellépés alatt - Dave nem is mindig találja el a szöveget :D Ugyanakkor jó látni a 101 és a Violator között féluton a zenekart, akik - noha ezen a videón talán nem látszik - de épp a világhírnév küszöbén vannak :)
 

Ez pedig a leghosszabb Everything Counts Live

És volt még egy Everything Counts Live változat a 35 évvel ezelőtti kiadványon: amíg a kazettán egy alig 5 perces, és a 12'' vinylen egy 5:46 hosszú verzió volt megtalálható, a 7'' kiadványon a teljes, a 101-ről jól ismert változat jelent meg. Ez volt az:
 

Egy még rövidebb Everything Counts koncertváltozat

A Sire által az USÁban kiadott kazettán (!) egy eltérő verziójú Everything Counts koncertváltozat volt megtalálható. Az EVERYTHING COUNTS (LIVE RADIO EDIT) szintén röviden kezdődik és a végén alaposan vissza van vágva a közönségénekeltetés. Halljuk:
 

Justin Strauss rövidebben - de hová tűnt a Dub mix?

Az említett 10'' vinylre az Everything Counts (Absolut Mix) mellett felkerült a NOTHING (US 7'' MIX) is. Ez ismét egy olyan verzió, ami 1988 nyár végén megjelent már az Egyesült Államokban a Strangelove/Nothing kiadványon. Ez is a new yorki DJ-producer Justin Strauss műve, tulajdonképpen egy rövidebb változata a már tárgyalt Justin Strauss (vagy más néven Zip-Hop) remixnek. Érdekes, hogy a harmadik Nothing remix 1988 nyaráról, a Nothing (Dub) viszont nem került fel az 1989-es Everything Counts (Live) kiadványra.

Ismét Kraftwerk, ismét kitűnő - az Absolut mix

A ma 35 éves Everything Counts Live kiadványhoz némi meglepetésre egy 10'' vinyl is kapcsolódott. Ezen két 1983-as Everything Counts reciklikálás - a hosszú verzióként is szolgáló "In Larger Amounts" és a rövid "Reprise" - mellett két új remix volt megtalálható. Elsőként itt az EVERYTHING COUNTS (ABSOLUT MIX), ami Alan Moulder első munkája a zenekarral - érdekesség, hogy akárcsak Tim Simenon, ő is az Ultra korszakban tér vissza a zenekarhoz, hiszen az ő nevéhez fűződik a Useless kislemezváltozata is. Ez a szigorú, gépies, kiváló változat szolgált később a dal World Violation Touron játszott verziójának alapjául. Akárcsak Tim Simenon és Mark Saunders Everything Counts mixénél, a Kraftwerk-hatás itt sem tagadható, de ez semmit nem von le az értékéből. Kedvencem az eltorzított Dave-ének, amire egy női suttogás felel - elképzelhető, hogy a Curve-ból Toni Halliday suttog, hiszen ő volt ekkortájt Alan Moulder kedvese. De persze ez csak feltételezés.
 

Egy amerikai ízű táncos mix

És még egy soknevű mix rákerült a fél évvel ezelőtti amerikai kiadványról! Az eredeti vinylen nem is szerepelt remixnév, aztán feltűnt a "Highjack mix" név; az 1998-ban kiadott Remixes 86-98 lemezen "Hijack mix" néven futott a mix, a 2011-es Remixes 2 81-11 háromlemezes remixgyűjteményen pedig "Tim Simenon/Mark Saunders Remix" néven. Ez a mix tulajdonképpen a Strangelove US Remix Edit hosszabb változata, de összehasonlíthatatlanabbul érdekesebb, mint a rövid verzió. Szirénákkal, utcazajokkal kezdődik, majd a Strangelove újrakeverés jön be, amit váratlanul People Are People effekt szakít meg - igazi amerikai ízű, enyhén túlzsúfolt remix, kicsit a Fresh Ground mixre is emlékeztet. A dal értékei és táncossága ugyanakkor kitűnően megőrződik ebben a változatban - nem véletlenül került fel ez a változat a Remixes 2: 81-11 kiadványra. Tim Simenon és Mark Saunders ismét nagyot alkotott!
 
 

Egy nyugodt, táncos változat.

Egy újabb "soknevű" remix következik: az eredetileg remixelnevezés nélkül kiadott NOTHING (JUSTIN STRAUSS REMIX) valahol Zip-Hop néven fut, és ami már megjelent bő fél évvel korábban az Egyesült Államokban kiadott Strangelove/Nothing kiadványon. Ez a rövidebb Justin Strauss Mix (a UK 7'' mix) hosszabb változata, és szaggatott basszusaival és finom dobjaival egy nyugodt, kellemesen táncolható változatot kanyarított az albumverzió popos, kétségbeesett szövegű alkotásából.
 

Térdig Kraftwerkben

A ma 35 éves Everything Counts (Live) kislemez limitált 12'' verziója - és aztán a CD újrakiadás is - három új remixet tartalmazott. Ezek remixnév nélkül jelentek meg az említett limitált kiadványokon, az utókor pedig a legkülönfélébb mixneveket aggatta rá. Elsőként következzék az EVERYTHING COUNTS (TIM SIMENON&MARK SAUNDERS MIX), amely a Bomb The Bass elnevezés mögött futó Tim Simenon és a stúdiómágus Mark Saunders közös munkája (ők néhány hónappal korábban már jelentkeztek egy Strangelove remixszel is, ami szintén felkerült a ma tárgyalandó kislemezre). Tim Simenon később az Ultra lemez producere is volt... Ez a remix térdig jár a Kraftwerk hatásban, minden szégyenérzet nélkül eresztik össze a Tour De France "lihegését" és a The Robots jellegzetes emelkedő "űrhangjait", de közben megvan a jellegzetesen Bomb The Bass-es mormogó basszus is. Sokat szórakoznak Dave hangjával, néha gyerekkórussal kísértetik, néha elmélyítik azt, majd a remix felénél fütyölés is feltűnik. A stílusgyakorlat a vége felé kerekedne ki, ám a hódító refrénszinti megérkezésekor gyorsan le is keverik a mixet...

 

süti beállítások módosítása
Mobil