Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Smashing Pumpkins - Never Let Me Down Again

2023. augusztus 04. - Szigi.
"Billy Corgan [Smashing Pumpkins]: A mi legnagyobb tiszteletadásunk a Depeche Mode felé, nem más, mint az, hogy mindig is a rajongóik voltunk. A Depeche Mode nagyon jó számokat csinál, a dalok pedig kivétel nélkül fantasztikusak. Legfőképpen azonban a zene szellemét mutatják meg mindannyiunknak a sötétségen és a borongós világon keresztül." (az idézet a HDMFC honlapjáról származik)
 
A ma 25 éves For The Masses lemezt a Smashing Pumpkins kissé flegma, enyhén grunge-os beütésű feldolgozása nyitja, ami egyébként már 1994-ben megjelent B-oldalasként. Ezt a verziót később az év folyamán Dave és Billy Corgan közösen is előadja, de erről majd decemberben :)
 

25 éve jelent meg a For The Masses album

Ma 25 éve jelent meg a Depeche Mode talán legnagyobb nyilvánosságot kapott Tribute albuma, amely a FOR THE MASSES címet kapta. A 16 számos válogatás a korszak jónéhány fontos bandáját és néhány feltörekvő tehetségét szerepeltette. Az album borítóját, illetve az azon szereplő fotókat Martyn Atkins fényképezte, aki több DM lemezborító tervet is készített a 80-as években, ami így jól harmonizált a Depeche Mode képvilágával.
 
Az alábbiakban a The Hungarian Depeche Mode Fan Club oldaláról származó interjú olvasható Philip Blaine-nel, az 1500 Records egyik vezetőjével. Philip volt a For The Masses projekt vezető szervezője.
 
" - Mikor merült fel először az az ötlet, hogy esetleg ki kellene adni egy színvonalas tribute [tisztelet] albumot a Depeche Mode-nak? Ki volt az ötletgazda és hogyan idult el maga a project?
 
Philip: A kiadónk első szerződött csapata a God Lives Underwater. Az ötlet tulajdonképpen tőlük jött. Ők egyébként a Stripped-et gyakran játszák koncertjeiken is. Mindig is dédelgették ezt az ötletet.... Egy csomó bandát összegyűjtve, egy színvonalas DM tribute albumot megjelentetni! Ez volt az alap koncepció. Meggyőztek bennünket, és így az 1500 Records emberei elkezdték a gyűjtőmunkát. Őket vezettem én. A munka több mint két évig tartott.
 
- Miért döntöttetek éppen úgy, hogy egy Depeche Mode tribute albumot producereltek? Annyi más együttes van még?! Miért pont a Depeche Mode?
 
Philip: Először is, mert nagy rajongójuk vagyok. Elképesztően jó számokat csinálnak, fantasztikusan jó elektronikus hangszereléssel. Mi több, a zenei összetevők kidolgozottsága megengedi, hogy szinte bármilyen hangszereléssel megszólaltathatóak legyenek a számok - ez pedig fontos egy tiszteletadó albumnál, hiszen sokféle résztvevő van. Amióta a zenei üzletágban dolgozom szinte kizárólag elektronikus bandákkal dolgozom, úgy mint az Underworld, a Prodigy, a Chemical Brothers, az Orbital és a Massive Attack. Ezeken felül viszont jobban kedvelem a lírikus hangvételű csapatokat, mint például a Radiohead, a Garbage vagy a Beatles. Azt hiszem, a Depeche Mode a két csoportot egyesíti, méghozzá profi módon.
 
- Mi alapján választottátok ki az együtteseket, illetve az előadott számokat?
 
Philip: Azokat az együtteseket kerestük fel, akikről úgy gondoltuk, hogy érdekelheti őket a dolog. Illetve azokat, akiktől eleve érdekes megvalósítást vártunk. A számok kiválasztása jórészt az előadóval történő konzultáció során történt meg. Nem igazán akartunk senkire rákényszeríteni olyat, amit nem akart volna szívből. Példának okáért Biggi a Gus Gus-ból kapásból így kezdte: "Nem tudom elképzelni magunkról, hogy egy Everything Counts vagy egy People Are People változatot készítenénk... legyen inkább a Monument! Ez a szám egy kissé háttérbe szorult még a második album keretein belül is, pedig tutira az egyik kedvenc DM számom! Ezzel a feldolgozással valamit hozzá is tudunk tenni a Depeche Mode történethez!" Egyébként egyetlen alapelv volt csak; egy számot csak egy változatban teszünk fel a lemezre!
 
- Mennyire lett maga a Depeche Mode bevonva a projectbe? Megvitatta valaki a terveket az együttessel, vagy netán valamelyik taggal? Kikértétek a véleményüket mondjuk a kiválasztott számokról vagy netán az együttesekről?
 
Philip: Évek óta barátom Jonathan, az együttes menedzsere. Az ő révén például már szerveztem Depeche Mode koncertet is. Szóval közelről ismerem az együttest és tudtam nem szólnak majd a bele dolgokba. Ennek ellenére az amerikai Ultra Launch Party-n megkérdeztem David-et, hogy kit látna szívesen az együttesek között. Marylin Mansont említette, aki ennek hatására el is készítette a saját Personal Jesus változatát, de sajnos elkésett vele, így az nem került fel a lemezre. Ezen felül, amikor elkészült egy újabb szám, akkor azt rögtön el is küldtem mindenkinek. Olyan sohasem történt, hogy valaki megmondta volna közülük, hogy kinek mit kellene csinálnia.
 
- Mekkora volt a választási lehetőség? Mekkora volt a választható számok köre? Hogyan jön ez vissza az albumról?
 
Philip: Amikor elkezdtünk tárgyalni valakivel, szinte azonnal le is faxoltuk neki az összes DM számot egy listán. Általában volt az együttesre szabott elképzelésünk is, de ezekből egyet sem sikerült érvényesítnei. Vagyis az album a végén teljesen máshogy állt össze.
 
- Volt aki esetleg lemaradt az albumról valamilyen oknál fogva?
 
Philip: A Nine Inch Nails és Marylin Manson is nagyon meg akarta csinálni a maga DM változatát. MM elkésett vele, míg a NIN sohasem kezdte el a felvételt. Voltak pillanatok amikor úgy tűnt elkészülnek majd időre, de a végén nem így lett. A Foo Fighters szintén érdekes probléma miatt maradt le."
 
Itt a csaknem teljes lemez playlistje (Veruca Salt Somebody-ja hiányzik csak):
 

Solo munkájával zárjuk a Sounds Of The Universe box bemutatását

És itt az utolsó remix a holnap boltokba kerülő Sounds Of The Universe: The 12'' Singles vinyl boxból. Ez pedig egy kiváló átdolgozás: az olasz DJ, Stefano Ritteri nyolcvanas éveket (meg kicsit talán Black Light Odyssey mixeit) megidéző munkája. Ez szintén korábban csak félhivatalos promóciós CD-ken, illetve digitális kiadványokon volt elérhető.
Ezzel végére értünk a vinyl box bemutatásának: holnap megjelenés! (éjféltől pedig vélhetően a streaming szolgáltatókon is elérhetőek a mixek)

Varsó, fan actionnel!

Tegnap este Varsóban is remek hangulatú fellépést adott a Depeche Mode. A lengyel rajongók több "fan action"-nel is készültek, az egyik a lenti képen látható: telefonjaikat elemlámpa funkcióba kapcsolva FLETCH nevét formázták meg a lelátón, szemben a zenekarral. A setlistben Martin a budapesti dalokat ismételte (A Question Of Lust, Strangelove), a duett a Waiting For The Night volt, Dave pedig a My Favourite Stranger helyett ismét saját dalszövegű dalt énekelt (Speak To Me).
Varsó, setlist:
Speak To Me (intro)
My Cosmos Is Mine
Wagging Tongue
Walking In My Shoes
It's No Good
Sister Of Night
In Your Room
Everything Counts
Precious
Speak To Me
A Question Of Lust
Strangelove
Ghosts Again
I Feel You
A Pain That I'm Used To
World In My Eyes
Wrong
Stripped
John The Revelator
Enjoy The Silence
Waiting For The Night
Just Can't Get Enough
Never Let Me Down Again
Personal Jesus
Itt pedig az említett "Fletch" kép, a 101DM.pl oldalról:

 

varso101dmpl.jpg

Egy Bowie-feldolgozás Dave közreműködésével - de nem a Heroes

Martyn LeNoble (Queens Of The Stone Age, Soulsavers) összeállt Christian Eigner-rel 2016-ban, és feldolgozta David Bowie 1982-es, Cat People (Putting Out Fire) című dalát, ami a legendás (egyébként Nile Rodgers által producelt) Let's Dance lemezén jelent meg. A feldolgozás végén a "so long"-nál ismerős vokál jön; Dave Gahan személyesen :)
 

A kilencvenes években mindenki táncolt

Az utolsó előtti bemutatandó remix a holnapután megjelenő Sounds Of The Universe: The 12'' Singles vinyl boxból a PERFECT (RALPHI & CRAIG CLUB REMIX). Ezt a mixet a kizárólag USÁ-ban megjelenő Perfect promóciós kislemezről másolták ide a vinyl box készítői. Ralphi Rosario és Craig J. Snider közös house remixe leginkább a kilencvenes évek nyarait idézi meg.
 

süti beállítások módosítása
Mobil