Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Soundboard felvétel Sacramentoból?

2023. március 25. - Szigi.

Egy kitűnő minőségű (soundboard?) audio felvétel a Never Let Me Down Again tegnap hajnali sacramentoi fellépéséről


Angel

A Delta Machine második dala az ANGEL, amelyet már a 2012 októberi sajtótájékozatón is bemutattan, mint kedvcsinálót. A szám eredeti címe Angel Of Love volt. A Welcome To My World-ből egyenesen átfolyik a zene, és az Angel kemény analóg dobokkal kezd, aztán jön Dave szinte hadaró, erőteljes, szenvedélyteli, talán kissé "csúnya" éneke. A kemény, húzós dobok és az egyre sűrűsödő effektek itt is megvannak, akárcsak a Welcome To My World-nél. A kiteljesedett, ereszkedő refrén után aztán egy nyers, ütemet törő dob jön be, ami olyan, mintha duplázná a tempót - egyszerű, de nagyszerű ötlet az energia növelésére! (nem véletlenül van a videóban is az a "begyorsulós" résznél, hogy "energy"). Aztán a zárás ismét a nyugodt, fenséges refrén, ezúttal kétszer is, a megtalált lelki boldogságról. Szerintem kicsit alulértékelt dal!
 

Welcome To My World

A ma 10 éves Delta Machine album első dala a WELCOME TO MY WORLD. A Sounds Of The Universe elkent dobjai és analóg szintijei után itt szinte felüdülés hallani a keményen kopogó "VCMG-basszusokat", amelyre egy jól hallható lélegzetvétel után jön Dave gyönyörű dallamot éneklő "Soulsaverses" éneke. A minimál, kopogó dob megmarad, plusz effektek érkeznek, de még így is nagyon minimalista az összhatás. A refrén (mű)vonósokkal szinte váratlanul túldíszített ezután, amelynek a második felébe ráadásul Martin is megérkezik a vokálba. Várnánk a még ennél is nagyobb kinyílást, de aztán három "welcome to my world" után nagyjából visszaáll az energiaszint. A plusz effektek érdekesek, és jól sodornak: egy elegáns, ízig-vérig elektronikus dalról van szó (az utolsó két lemezen simán kislemezvárományos lenne...). Jön még egyszer a refrén vonósokkal, közös énekkel, aztán - ó , kétezres évek Depeche Mode-ja... - mégis visszatér a visszafojtott nyitóhangzás. Mindenestre ígéretes kezdés!
 

Tízéves a Delta Machine!

A Depeche Mode egyik jellegzetessége, hogy a fő eseményei, fontos albumai, turnényitói nagyjából 1-2 héten belül történnek minden évben. Így tehát most a 30 éves a SOFAD posztok, a buliszervezés, a kritikák írása és a hajnai turnékezdés dokumentálása után máris kezdhetem írni az újabb két napra elég posztokat: 10 éve jelent meg ugyanis a DELTA MACHINE, a Depeche Mode 13. nagylemeze! Egyben mindmáig az utolsó album, amelyen Ben Hillier volt a producer. Ez volt az első kiadványuk a Columbia kiadónál, azaz ezzel a lemezzel értek véget a kiadványokkal agyonpakolt "nullás évek" időszaka. A keverőpultnál a Violator és a Songs Of Faith And Devotion legendás mérnöke, Flood állt.
 
Visszatekintve ez a lemez meglehetősen eltér az előző két Ben Hillier-lemez hangzásától, ugyanakkor meglepően nagy hatást gyakorolt rá az egy évvel korábbi Vince Clarke-Martin Gore techno-produkció, a VCMG hangzása. Dave pedig a Soulsavers-ben alkalmazott éneklési technikáit alkalmazta. A furcsának tűnő elegy nem sült el rosszul, főleg, hogy a zenekar szemlátomást sokféle hangzást akart megidézni, széles zenei spektrumon kalandozott és a slágerességet sem vesztette szem elől. Ez egyébként a leghosszabb Depeche Mode lemez az Ultra után. A 13 számos fő lemezt ráadásul egy 4 számos bónusz kiadás is színesítette.
 
Összességében véleményem szerint a felemás, problémákkal terhelt Sounds Of The Universe-időszak és a politikai hangvételű, nehéz körülmények között született Spirit között a Delta Machine egyfajta nyugvópont-szerű korszaka a Depeche Mode szerencsésen hosszú történelmének.
 
Itt a teljes lemez, és persze kíváncsi lennék a kedvenceitekre is :)
 

süti beállítások módosítása
Mobil