Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Újra turnézik a Depeche Mode (quart.hu)

2013. április 07. - Szigi.

Fekete bőrökbe bújtatott vállak és lábak, az elmaradhatatlan szegecses bőrsapka és acélbetétes Martens vagy csavarozott, sísánc-orrú Getta - a nyolcvanas évek közepének lányos apái elkeseredve követték szemük fényének vad ízlésbeli átalakulását, remélve, hogy ez az időszak is rövidre fogja majd magát, ironikus nosztalgiával felemlegetett hóborttá szelídül, ahogy a többi tinédzserkori hisztéria. Az apák tévedtek. Több mint három évtized után a Depeche Mode még mindig albumnyi számot ír és még mindig turnézik. Májusban épp Budapesten.

Hogy mennyire nem egy unalmas, éretlen tiniszíveket csavargató szintipop-csapatról van pusztán szó, a nyolcvanban alakult essexi banda már régen bebizonyította. Még a legszkeptikusabbak is elismerik, hogy a DM popzenére - és nyilván a divatra - gyakorolt hatása felér a Beatlesével. Azt viszont csak kevesen tudják, hogy a csapat legelszántabb és legfanatikusabb rajongói tábora épp itt van, Magyarországon. Bár nincs senki, aki el tudta volna végezni a középiskolát anélkül, hogy DM-ekkel vagy épp áthúzott DM-ekkel szétvésett padba ült volna. Ennek persze már legalább tizenöt-húsz éve. A depes rajongói tábora nemcsak stabil, hanem láthatóan a zenekarral együtt öregszik, már másképp fejezi ki hovatartozását. Viszont az ironikus nosztalgia is messze áll tőle.

Forrás: Telekom



Az első temetés

A kilencvenes évek közepén ráadásul még a legelfogultabb rajongók is úgy látták. hogy a depesnek vége, már esély sem lesz arra, hogy újabb lemezeket vehessenek a kezükbe. Egyszerre szorította magához Dave Gahan énekest a halálos heroin és vált ki Alan Wilder a bandából, aki bár általában nem ugrált legelöl, mégis kulcsembere volt a csapatnak. A váltás 1998-99-ben történt meg, amikor a négy CD-ből álló kislemez-válogatást dobták piacra, de az igazi megnyugvást csak a 2001-es  Exciter album jelentette. És a kilencvenes évek mélyre szállása után elkezdődött az újabb sikerszéria - a legutóbbi, 2009-es turné minden rekordot megdöntött. Négy évvel ezelőtti körútján a Depeche Mode több mint 2,5 millió jegyet adott el.

És a mennyben ébredés

Március 26-án jelenik meg a várva várt következő, "Delta Machine" címet viselő album, mellyel a DM újra európai turnéra indul. Ezúttal 9 országban - köztük Magyarországon is, persze - és 16 helyszínen mutatják meg, 33 év fennállás után is meg lehet őrjíteni a közönséget anélkül, hogy teljesen megtagadnád kezdetbeli önmagad. A minőség ellenőrizhető: az első videoklip, a Heaven már február óta elérhető minden létező csatornán.

Turnét már láttunk, filmet is, de rajongói kiállítást még nem. A DM koncertkörútjának partnere most a Deutche Telekom, ami többet jelent ezúttal egy vizuális- és akusztikai megakampány levezénylésénél.  A DT-nek ugyanis van egy nemzetközi zenei programja, az "Electronic beats", ami lehetővé teszi, hogy a rajongók saját depeses-ihletettségű műalkotásaikat kiállítsák - először csak virtuálisan, az  electronicbeats.net weboldalon, majd a legjobbakat négy városban, Berlinben, Varsóban, Prágában és Zágrábban a maguk tárgyiasul formájában is.

Az élmény azért van, hogy megoszd

A turné május 10-én indul Athénban, Szófia és Bukarest után érkezik 21-én Budapestre, majd a csapat a zágrábi és pozsonyi koncerteket követően Németországba érkezik, végül a július 23-i prágai buli után Varsóban fejezi be a sort, július 25-én.

Nem szokatlan, hogy a távközléssel foglalkozó cég koncertkörutat támogat, a DT szponzorálta korábban Katy Perry turnéját, a Foo Fighterst, a Pet Shop Boys-t és Robbie Williamst is. A Depeche Mode viszont éppen azért más, mert az együttes rajongói köztudottan hűségesek és kommunikatívak - ezért épít az ő aktivitásukra a "Life is for sharing" jól csengő szlogenjéhez illő vállalati filozófiával működő cég.  Wolfgang Kampbartold, a marketingkommunikációért és szponzorációért felelős alelnök is azzal indokolta az együttműködést, hogy "a Depeche Mode közösség bevonásával egyedülálló rajongói élményt szeretnének teremteni", felhasználva nyilván a rendelkezésre álló technológiát, termékeket és szolgáltatásokat. A banda is örül, olyannyira, hogy maga Dave Gahan állt az újságírók elé azzal, hogy "mindig fontos volt számunkra az innovatív technológia használata, melynek segítségével minden turné még nagyszerűbbé tehető, mint az előző". Ráadásul így sokkal többen lehetnek részesei az európai turnénak, jegyezte meg.

S hogy itthon mi várható? Májusig mindent megtudhatsz a magyarországi aktivitásokról a T-Mobile Facebook oldalán, valamint a www.telekom.hu weboldalon. A Depeche Mode-dal folytatott partneri együttműködés részeként a Magyar Telekom aktivitásaiban részt vevő rajongók belépőjegyeket nyerhetnek az együttes májusi budapesti koncertjére, és akár az együttes tagjaival is találkozhatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr295204847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása