Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Az Index Fórumosok véleménye a budapesti Depeche Mode koncertről

2018. február 05. - Szigi.

nnnnnna...jó volt ez, faszán éreztem magam. Prágánál sokkal előrébb voltunk, jobban is szólt (állítólag hátul szarul), csak kicsit nehezen indult, úgy az IYR körül kezdett derengeni, hogy ez egy Depeche Mode-koncert. Vessetek meg, de nekem a AQOT kurvára bejött és szeretem ezt az ETS-verziót, sajnos megint Insight-WTR-Strangelove vonal volt, de legalább az IFY-t nem kellett meghallgatnom, tartok tőle, hogy Bécsben is ez a setlist lesz.

---

Jó volt hátul is , szerintem a Precious volt a legjobb legalább is akkor volt a legjobb hangulat szerintem !

---

Na de a koncert.. nagyon tetszett.. igaz slágerparádé, igaz agyonjátszott dalok, igaz kb már csak 2 dal van a Spiritről... de a show maga akkora volt...én ezeken a srácokn a mai napig érzem, látom hogy élvezik (ha nem igy van akkor meg nagyon jól tudják magukat megjátszani :) )  Dave úgy pörgött sokszor, hogy talán meg is szédült és bár minden állomáson ugyanúgy elmondják, hogy ti vagytok a legjobb közönség, de komolyan elhittem Davenek és amikor a végén is Fletch lejött és megköszönte a közönségnek...

Egy negatívum volt: Kik voltak azok a nagyokosok aki elöl hajigálták a söröspoharat ? A második Martin felé ment, nem vette észre, mert épp lefelé nézett a gitárral.

---

Engem majd szétbaszott az ideg a sok mobilos f@szkalap miatt... Kint van egy ilyen koncerten és ahelyett hogy élvezné, helyette a 8 cm-es szar kijelzőjén nézi az egészet, ami pont semmit nem fog visszaadni az élményből. Ráadásul a youtube-on pont 50,000 ugyanilyen már fent van. Önmagában nem zavar, csak amikor 2-3 számot zsinórban nem látok mert ez a gyökér a feje fölött 50 centivel tartja a telefont és max fényerővel világitja az előtte álló 30 ember tarkóját, akkor legszívesebben kikapnám a kezéből és előre hajítanám úgy 15 sornyit.

---

Szinte szállóige lett a topikban, hogy a AQOT nem koncertre való, tegnap este óta igazat kell hogy adjak, sajnos tényleg nem szabadna játszani, mert majdnem leszakadt tőle a lelátó :)

---

Na csak pár benyomás: őszintén nem tudom, de életemben először volt olyan érzésem DM koncin, h lehet h ez lesz az utolsó.... Na remélem azért nem. Lehet ezért, lehet másért, de egész nap úgy vártam, mint tizenévesen. Kb 7-8 számnál volt libabőr, fasztuggya miért, biztos ezért, pedig nem szólt jól sokszor. Dave egy állat, Martin ugrándozásán mindig jót lehet nevetni (pozitív értelemben persze!), nagyon jól szórakoztam.

---

+
Precious

Strangelove

EMA

Null+Void

90-es évek party a HDMFC különtermében

 

-

Home

Where's The Revolution

unott, telefonozó közönség

ruhatár

természetesen feleslegesen lezárt VIP-rész a HDMFC-ben

---

Ez jó ez a jelölés, nem kell ragozni (csak kicsit ragozom):

Ez volt a 10. DM-koncertem, 93 óta minden pesti + 17 Kolozsvár, ez a tegnapi a középmezőnybe kerül.

 

+

Cover me második fele (ezt vártam a legjobban)

cseredalok (ING, Question of time)

Strangelove (még így martinosan is)

setlist (egyetértek a zenekarral, 20/5 dal pont elég a 2000-es évek albumairól)

Dürer after (sok ember, sok ismerős)

 

-

rossz hangzás , az In your room vége egy zajos katyvasz volt csak pl. (normál álló, hátul)

a dalok ötlettalan hangszerelése, régi téma

mégsincs igazam, hogy a Martin-blokkot bárhogy/bármin eljátszhatják, ez tényleg bárzongora, nem egy gigamegazenekar szuperprodukciója

kicsit a kivetítés (mármint hogy a zenészeket mutassák, a klipeket leszarom, számomra ez értelmezhetetlen, hogy a koncerten egy komplett videóklipet NÉZZEK, ami előtt ott játszik a zenekar)

---

Jó nagy szopás volt a büfénknél. Mivel a kisfiúval mentem, NYILVÁN kellett vennem perecet meg ilyeneket, egy óra sorbanállás után. Aranyos, hogy kötelező bankkártya-használattal akarták elősegíteni a gyors kiszolgálást, de minden más egy általános iskolai farsang büféjének színvonalán történt. Flakont felbont, kólát pohárba áttölt, habzik stb és mindezt csak már az után, hogy fizettél. Következő vásárlónál dettó. Minden egyes vásárló kiszolgálása így percekig eltartott még akkor is, ha amúgy 3 másodperc alatt csippant a kártyája.

Going Backwards, nyitószám, emiatt ezen a turnén nem fogják dobni, de remélem többé nem veszik elő, mert nem működik. Alapból semmilyen viszonyban nem vagyok ezzel a dallal, pedig már egy éves. Haszontalan kacat.

Its No Good, ez viszont nagyon jó és nagyon jó helyen van. Rögtön belobbantja a bulit és a lead hang (?) most nagyon élesen és hangosan szólt. Így ez tulajdonképpen egy új verzió, tökoké.

Barrel, Pain, Useless, istenkém... Már azt hittem, egy jó koncerten vagyok. Hogy a fenébe lehet ekkora POÉNGYILKOS dalokkal lelőni a bulit egy ING után? Bávatag, dögszagú BARNA hangulatú rockerkedés, a közönség nagy része vissza is ült, ki is esett a hangulatból, ezek a dalok teljes zsákutcák élőben.

OK, a Pain nem, azzal más bajaim vannak, de abban valóban van egy kis disco-boogie

Precious, kezdünk magunkhoz térni, bár ezt a dalt meg már halálosan unom, de úgy fest, már ennek is örülni kell

WIME, na végre, dobban a stadion, mindenki erre várt, a zenekaron kívül bárki meggyőződhetett róla: nem ilyen Useless-ek miatt jöttünk ma ide

Cover Me, OK

Insight, hagyjuk...

Home, volt ez is már jobb, de ez valahogy mindig tetszik. A végén a singalong tök jól sikerült

In Your Room, nem szólt jól

Where's the revolution, nem volt rossz

Everything Counts, na ez az! Ilyenek kellenének! A stadion újra magához tér, ismét funkciótlannak tűnik az első 13 dal nagy része.

Stripped, nyilván ez is

Enjoy, nem szoktam szeretni, de ez nagyon tetszett. Az elején Peter a szokottnál tovább tartotta ki a nyitó hangokat, így ez is egy új verzió, talán. Vagy májusban is így volt?

Never, mindig jó

Strangelove, sokat kárhoztattuk már ezeket a zongorás darabokat, de a helyszínen mégis mindig egy ilyen érint meg érzelmileg a leginkább. Ebbe picit bele is könnyeztem. Olyan jó dal ez, hogy így is jó. 

Walking, szokásos, szemmel láthatóan, rajtam kívül mindenki nagyon élvezi koncerteken

AQOT, elcsépelt ez is, de most bombaként robbant, baromira bejött

Personal, szokásos

Féljó koncert volt. Fiam miatt, a közös élmény miatt lesz jó emlék. Neki tetszett, a useless meg a többi uncsi alatt megijedtem, hogy ki akar majd menni, de átvészelte valahogy azokat is és hát az én fiam, az Everything Countsnál leesett neki a tantusz és utána már együtt ugrabugráltunk :) Meg volt még néhány további, számomra kedves pillanatunk, de ezek csak nekem érdekesek. 
Mondtam neki, hogy ez a koncert nem most az igazán jó, hanem majd 15 év múlva, amikor néhány társa megszereti majd a zenét, a zenekart és akkor ő majd elmondhatja, hogy ő MÉG látta őket élőben és ez igen menő dolog lesz :)

after: Érdekes, sok emberrel beszélgettem, akik korábban savanyújóskának tartottak az észrevételeim miatt, és most egyetlen egy sem volt, aki nem értett volna egyet a kritikáimmal. Nem is tudom, hogy beszéltem-e lelkes, valóban nagyon elégedett emberrel. 
Ja, a "beígért" csoda elmaradt, így meg picit öngól volt a Null+Void live, ment is a füttyögés, még söröspoharak is repültek. Szürreális élmény volt ezt az alatt a dal alatt is megtapasztalni, amelyik alatt amúgy Dave vokálja is hallható...
Jaigen, ha a zenekar nem is, de legalább Andrew Philpott lejött közénk denszelni és ha már így alakult, akkor egy közös, hármas selfie erejéig odaálltam neki meg Kurt-nak, hadd örüljenek :D
Aztán pedig egy PICSAJÓ buli, végre picit kitomboltam magam, a topic nagy FIKAGÉPEI együtt mulattak, baromi jó volt a set, kedvenc koncertfelvételek. Ilyen szempontból sokkal jobban éreztem magam itt, mint a koncert alatt.

---

Azt kell mondanom ismételten,hogy annyira hervasztóak ezek a kivetitések...Inkább ne lenne semmi(!)-vagy elég lenne szimlán a közeli képek,hogy hátul is lásson már az ember...

6 percen keresztül bámulni egy kukoricagórét (kis házikó a home alatt),vagy az enjoy the silence állatfarmja,,stb

A WIMS vetitése meg egyszerűen egy köcsögség. (minden szempontból)

---

1. GBW: Érthetően ezzel indítanak a turnén, de kb. ugyanannyit fogják az esetleges következő turnékon játszani, mint az egyéb nyitószámokat, pl. In Chains, Dead of Night, stb....

2. ING: felpörgeti a hangulatot, tetszik ez a határozott dal lezárás

3. BOAG: már arra sem figyelnek, hogy ne játszanak egymás után ugyanarról az albumról?

4. APTIUT: ez a verzió nekem nem tetszik túlzottan

5. Useless: vélhetően azon kevesek közé tartoztam tegnap az Arénában, akiknek tetszett. Kiváló verzió, kiváló vetítés. Nem tudom hány embernek tűnt fel, hogy becsempészték a filmbe az ETS sorait: "words are very unneccesary...they can only do harm" Számomra az 1. csúcspont

6.  Precious: kezd nagyobb fordulaton pörögni a buli, bár a hangzás a sima álló közepén a dal felénél mintha kicsit szétcsúszott volna.

7. WIME: Na végre, megérkezett a DM!

8. Cover Me: a Spirit legjobb dala, nálam a 2000-es évek utáni albumok kevés igazán jó dalainak egyike.

9. Insight - bárzongorista verzió, kíváncsi lennék, hogy szólna eredetiben.

 10 Home: hozta a szokásosat a singalong-gal együtt. Ezzel le is tudtuk a Spirit Tour-ba bújtatott mini Ultra turnét.

11. IYR: lúdbőr, albumverzió, ami nekem jobban tetszik a kislemezesnél. Kicsit hiányoztak a Devotional háttér énekesei a vége csúcspontnál.

12. WTR: Hogy lehet az előző Alan-zsenialitás után ezt ide tenni? Teljesen leülteti a bulit, óriási a kontraszt a kettő közt. A singalong nem is működött. Első mélypont.

13. EC: A kezdés kissé olyan, mintha Ákos írta volna át valamelyik régi dalát, de az EC újra visszarángatja az embert a DM koncertbe a WTR után. Kiváló, előadás, újra megy a buli!

14. Stripped: tartjuk a magas színvonalat!

15. ETS: a fő téma gitárhangja nagyon jól torzított, üvegszerű, elektronikus hangzású. Kitűnő verzió! Nekem olyan, mintha "tudjuk ki" mixelte volna! :-) Csak azt magyarázza meg nekem valaki, hogy ehhez a dalhoz hogy kapcsolódik a basildoni Queen Elizabeth II. MGTSZ állattenyésztési ágazatánál forgatott kisfilm?

16. NLMDA: kihagyhatatlan!

17: Strangerlove: Bárzongorista verzió, de emészthető

18: WIMS: pozitívum: a kezdés és a vége hangszerelés, negatívum a nemzetközi genderlobbi hatására készített PC klip. Értem én, hogy érzékenyítés folyik, de engem nem tudnak meghatni, hogy részvétet érezzek azok iránt, akik azt se tudják hogy fiúk, vagy lányok. Ezzel hazavágják ezt az alapvetően kimagasló dalt is, és innen a bulit is! Második mélypont, még mélyebb, mint a WTR.

19: AQOT: Én anno '86 őszén ezzel a dallal ismertem meg a DM-et, akkor egy ütős elektronikus lendületes album top dal volt érdekes hangokkal, ez mára szanaszét álrockerkedett zúzda lett. Kár érte, mert talán vissza tudott volna hozni valamit a WIMS film mélységéből.

20: PJ: Mindent bele bulizáró

---

A tegnapi koncert egész jó volt, bár annyira nem, mint a májusi.

A legeslegnagyobb mélypont az egész koncerten az Insight volt. Hát... néztük egymást a bátyámmal, hogy ez most minek kellett. 

A kivetítőt hiányoltam oldalról. Elfért volna. Közben meg mehetett volna a többi színes videócska.

A koncert közben viberen chatelők kezéből kitéptem volna a telefont és bedobtam volna az emberek közé a betonra. F*szomnak megy az ilyen 10-20-30 ezer forintért koncertre, hogy közben leírja valakinek "itt vok az arénába"...... erős no komment.

Elég hátul ültünk, majdnem a terem tetején, de a mögöttünk lévők végig nyomták és táncoltak (olyan baromi meredek volt az ülőhely, hogy én ebből most kimaradtam)

Voltra meg nem megyek. 2016 óta elment a kedvem a fesztiváloktól, ahol az emberek végigdumálják az egészet. Tegnap este legalább ilyen nem volt.

Tanulság. Nem szabad másra bíznom a jegyvásárlást. Legközelebb megint közelebbre veszek jegyet mint májusban.

---

A koncert jobban tetszett, mint a májusi, jobban szólt, bár nem minden szám. Kellemes meglepetést okozott a Personal, amit májusban nagyon nem tudtam befogadni. Ahogyan az Enjoy is, végre éreztem némi kreativitást. Természetesen a klasszikusok, mint mindig ütöttek, az In your room is végre rendben volt, bár a dobhanggal nem voltam maradéktalanul elégedett. És voltak érthetetlen dolgok, a Barrel repertoárban tartása pl., ami borzasztó party killer, fel nem foghatom, h. hogy nem érzik, látják ezt! A Useless-ben Gordeno pengetése alapjában okés, de valami nagyon nem stimmelt, a refrénben falsul szólt nekem. A Martin dalokat kiveséztétek, kiveséztük ezerszer, megfejthetetlen rejtély ez a bárzongorista stílus a leggagyibb zongorahanggal előadva. Ennek ellenére -magam se értem-, de szívesen énekeltem együtt Martinnal, és még az operaénekesi babérokra törő hangremegtetős áriázása sem tudta elvenni a (jó)kedvemet. (Néha még rá is licitáltam, röhögtek is a körülöttem lévők) :D Dave meg... a fizikai teljesítménye és a showmansége előtt tényleg le a kalappal, de hogy milyen pofákat, grimaszokat és mozgásokat tudott kipréselni magából, az elképesztő! Hol röhögtem, hol a fejemet fogtam... :D 

---

Jó kis koncert volt ez! :)

Még úgy is, hogy a kezdés, azaz az Arénába való bejutás egy kicsit hangulatgyilkos volt. Előbb a szakadó esőben, majd a szakadó havas esőben várakozni azért nem egy lélekemelő tevékenység, még akkor sem, ha éppen DM koncertre várakozunk.

Már többször is jártam az Bp Arénában, de aki most először járt itt, azoknak lehet, hogy hiányzott az egyértelmű, jól látható helyre kitett információ: ülőjeggyel ide, állóval oda, EE-vel amoda menjetek, kapunyitás ekkor és ekkor. Még bőven kint az Aréna előtt többször láttam embereket ide-oda menni a téren és kérdezősködni, hogy most akkor ez melyik sor is pontosan, ide kell állniuk? Na, nem akkora dolog ez, de kicsi odafigyeléssel és ráfordítással meg lehetett volna előzni az ilyen jeleneteket, és jó első benyomást tenni az új vendégekre.

A beengedés után a ruhatárnál a várható tömörödés, aztán a büféknél is, és mivel mi normál időben mentünk ki (úgy értem nem órákkal érkeztünk előbb, hogy tök fölöslegesen ott szobrozzunk), igazából nem is reméltem, hogy jó helyünk lesz. Már úgy értem, tényleg jó, nagyon közel a színpadhoz - de az lett!

Pedig tök kényelmesen sétáltunk előre a büfés sorban állás után, sőt, még megálltunk egy csoportszelfire is a küzdőtér végén, és mégis kb. a 4 sorban landoltunk, mindenféle tolakodás nélkül - egyszerűen csak odaálltunk a tömeg szélére. Egészen pontosan Martin elé, kb. másfél méterre a kordontól. 

Ezek szerint nem adtak el túl sok EE-s jegyet, vagy nem tudom, hogy mi más oka lehetett még ennek, mindenesetre én nagyon elégedett voltam a helyünkkel :)

Az warm-up számomra egy szenvedés volt, bár a youtube alapján rosszabbra számítottam. Végül is hamar elment az idő, mert egy egész jó társaság verődött össze a mi részünkön, és jól elszórakoztattuk magunkat.

A setlistről nem írok részletesen most sem, mindenki tudja, hogy mit játszanak estéről estére (sajnos), azért néhány számot megemlítenék.

Az ING most is nagyon bejött nekem, örülök, hogy másodszor is hallhattam ezen a turnén élőben. Az APTIUT imádtam most is, jó kis bulizós szám, szintén bejön ezen a turnén. Viszont az ETS nagyon bejött most! Oké, eddig is, de most valahogy még jobban. Nálam a koncert egyik csúcsa volt, a AQOT mellett.

Na az, vmi frenetikus volt :) A népek, megszokott módon végigbulizták a koncertet, az elejétől a végéig, de ami az AQOT alatt volt, az félelmetes. Imádtam! :)

Dave most is remek formában volt, bár szerintem feltűnően sok vizet ivott, eddig mintha nem láttam volna őt ennyit inni a színpadon. Martin viszont fáradtnak tűnt. Vagy a fene tudja, unottnak, közömbösnek? A koncert jó fele részén teljesen az volt a benyomásom, hogy csak rutinból nyomja, és nem is nagyon érdekli őt, hogy mi folyik a küzdőtéren vagy az aréna többi részén. Azért a búzamezőzésnél ő is mosolygott rendesen, Dave-vel együtt :) Andy pedig kifejezetten cuki volt, ahogy többször is táncolt :) 

Én most először álltam a színpad bal oldalán egy koncert alatt, és érdekes volt,  nyilván másként láttam őket. Pl. feltűnt, hogy Gordeno milyen átéléssel vokálozik. De tényleg. Szemmel láthatóan odatette magát, ez eddig így nem jött át egyszer sem. Aztán amikor kiment a gitárjával előre, nem is tudom hogyan fogalmazzak, számomra egyszer csak része lett a bandának. Nagyon komoly egymásra hangolódást éreztem közte és Martin között, és mindez tök jó volt. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer leírom ezt a mondatot, de akkor és ott a banda teljes jogú tagjának kezdtem el érzeni Petert is, nem csak egy sessionzenésznek. Fura volt ezt így megtapasztalni.

Mást nem is nagyon mondanák többet a koncertről - rohadt jó volt, nagyon jól éreztük magunkat, remek helyünk volt, és sajnos most is pillanatok alatt elszaladt ez a két óra.

ui: a mobilozókat én sem szívlelem annyira, ha az arcom előtt integetnek végig a hülye telefonjaikkal, de most csatlakoztam hozzájuk egy időre én is, mert adtam egy kis közvetítést Periscope-on. Közel háromszázan csatlakoztak a streamhez egy csomó országból, és nagyon örültek neki, hogy a színpad mellől láthatják a kedvenceiket, én pedig örültem, hogy megmutathattam nekik, hogy milyen szuper a hangulat egy budapesti koncerten.

---

Meggyüttem he.

Koncertre taxival mentünk, ez kijár egy ilyen szép napon. Sofőrről kiderült, hogy régen rajongó volt, így gyorsan be is zúzott egy Master and Servantet a lejátszóba. Úgy érezte, hogy azért a mostani énjét is megmutatja, így egy System of a Down következett, hogy aztán a sort az általam "roppant módon kedvelt" 2Unlimted zárja. Érdekes felvezetés volt ez az előadáshoz.

Most sima állóban voltunk, ráadásul eléggé a hátsó részén, no de sebaj, itt is adja ki magából az ember a maximumot ugye. Egy Istenbarmát itt is sikerült kifogni, akinek nem tetszett, hogy én milyen szinten lelkesedem a zenéért és adok ennek hangot, ami a csövön kifér. Kis szóváltás, aztán szerencsére elhúztak a francba, belátva, hogy a magam fajta nem véletlenül nem vett ülőjegyet.

Komolyan, mi a csemegeuborkaszaggató anyjapicsájáért nem vett ülőt és nézi végig valami nyugis helyről??? Ráadásul még rajongók is voltak a nyomorultak!

Ettől eltekintve azért fasza volt a koncert, nálam nagyon nagyot ütött a Strangelove és bombaagyelhagyás volt a Question of Time. 

Everything  Counts döbbenetes, mondani sem kell, Stripped is vágott. 

Sopronban már tényleg elől kellene végigzúzni, nem hiszem, hogy látjuk még őket :(

Lényeg: Köszönjük Depeche Mode!

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr2013637110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krennic 2018.02.06. 20:22:09

Ha valakinek el akarnám venni a kedvét a DM-től és úgy általában a DM koncertektől, azzal csakis az indexes fórumot olvastatnám. :D
süti beállítások módosítása