Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

No Romance In China, második rész

2020. május 06. - Szigi.
Van némi zavar azzal kapcsolatban, hogy ki volt valójában a banda tagja. Pete Hobbs azt állítja, hogy Vince barátja, Andy Fletcher soha nem volt az együttesben. "Mit is mondhatnék? Sok szerencsét neki - nem tudom, mire emlékszik. Lehet, hogy egyszer felvette a gitárt, de nem játszott rajta soha. Csak hárman voltunk: Vince, Sue és én." Amikor a Southendpunk.com meginterjúvolta 2011-ben Sue-t, ő szintén nem említette, hogy Andy a zenekarban játszott volna. Vince Clarke barátja, Gary Smith is meg volt lepve, amikor hallotta, hogy Andy a banda tagja volt, "mert... hogy is fogalmazzak... Andy nem igazán zenei érdeklődésű". Andy viszont azt állította, hogy részese volt a No Romance In China-nak: "Vince-nek és nekem volt egy bandánk 16 évesen, No Romance China volt a neve és olyanok próbáltunk lenni, mint a The Cure. Próbáltuk utánozni a Three Imaginary Boys című lemezüket. Vince megpróbált úgy énekelni, mint Robert Smith, én pedig gitáron játszottam (elég rosszul).
 
Elképzelhető, hogy Vince valamilyen szinten kényszerítette a Boys Brigade-beli barátját, hogy csatlakozzon a bandához? Fletcher: "Hogy én miért vagyok benne egy együttesben? Ez kezdetektől fogva egy véletlenszerű dolog. Valójában kénytelen voltam játszani a bandákban. Játszottam gitáron és volt egy basszusgitárom: talán ez is oka volt, hogy bevettek. Soha nem igazán érdeklődtem a bandák iránt. Még amikor a Depeche Mode is elindult, akkor is kicsit szociális okokból voltam benne."
 
Vince viszont többször is kijelentette, hogy Andy kezdetektől az együttes tagja volt. "Én beszéltem rá, hogy vásároljon egy basszusgitárt, és gyakran játszottunk fura koncerteket - egymás hálószobájában. Fletcher valójában elég jó volt. Valójában én mutattam meg neki, hogy hogy kell játszani. Nagyon lelkes és elkötelezett volt, buzgón hallgatott és tanult. És így indult a Depeche Mode is: tulajdonképpen csak én és Fletch.". Ironikus módon Andy barátja, Rob Andrews pedig Sue-ra nem emlékszik, hogy a banda tagja lett volna.
 
Sue Paget így magyarázta el a zenekart: "Volt gitár, basszusgitár, és dobfelszerelés. Tényleg tök jó banda voltunk. Vince és én egymás hálószobáiban rohangáltunk, állandóan próbálva, és Pete is szokott jönni, amikor elmentünk próbálni a Woodlands-ba. Ez volt a legelső zenekarom, ahol koherens dalok voltak... Nagyon hasonlított a The Cure-hoz. Van egy kazetta az egyik első meghallgatásunkról. Rajta van a Television Set, és néhány más dal, amik mind-mind a hét napjairól lettel elnevezve. Azt hiszen, azt a nevet adta nekik Vince ,amelyik napon írta őket. Volt tehát Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday és 2nd Tuesday című dalunk volt. Érdekes, hogy innen egy Tuesday című dal később feltűnt a Yazoo első lemezén, de az valójában a Thursday című dalunk volt. Van egy mulatságos pillanat a kazettán, ahol éppen röhögünk a hegedűvel és a pergődobbal, szörnyű káoszt okozva, és behallatszik, ahogy anyukája felüvölt a földszintről: "Vincent!".
 
Egy basildoni újságíró, Mat Broomfield így emlékezik Vince, Andy és Pete gyakorlására a St. Paul metodista templom nyolcszögű négyzet raktárjában: "Andy szörnyű volt gitáron! Vince-et senki sem ismerte igazán, de nagyon eltökélt volt benne, hogy zenész lesz - kicsit mint John Lennon, a The Beatles hajtóereje.
 
Sue szerint a No Romance In China 1, maximum 2 koncertet adott. Mindenesetre csak egy fellépésre emlékeznek, a Double Six kocsmában, Basildonban: Volt egy jam szerda esténként. Be volt készítve egy dobkészlet, oda lehetett menni és lehetett játszani a saját dalaida. Csak 3 vagy 4 dalunk volt. Saját dalokat csináltunk: soha nem játszottunk feldolgozást. Mivel Pete és Sue biztosan állítják, hogy Andy nem volt tagja a zenekarnak, könnyen elképzelhető, hogy ezen a fellépésen valóban nem vett részt.
 
Érdekesség, és újabb The Cure párhuzam: ezen a kocsmai fellépésen ott volt Daryl Bamonte testvére, Perry Bamonte is, aki 11 évvel később a The Cure tagja lett és maradt 15 évig.
 
Nem igazán világos, hogy a No Romance In China hogyan maradt abba. De a fent említett "hajtóerő", Vince megjegyezte, hogy "ezeknek a zenekaroknak pont 2 napig kellett volna létezniük. Ezek csak nevek. Vince hamarosan rákapott a szintetizátorzenére, és elvesztette az érdeklődését a gitárbanda iránt. 1979 végén már a THE PLAN és a COMPOSITION OF SOUND tagja volt...
 
Nézzük meg tehát az említett Thursday című No Romance In China dalból átmentett Tuesday című Yazoo dalt:

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr8815659326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása