A ma 25 éve megjelent BARREL OF A GUN-nak elérhető a DEMO változata is (ami néha Rough Version néven is fut)! Martin elmondása alapján ez volt az egyik olyan dal, amelyen nem változtattak szinte semmit az elkészülése után. Ez hallatszik is: azonkívül, hogy Martin más ritmusban énekli a dalt, és van a kétharmadánál egy plusz instrumentális betét, ez a verzió már feltűnően hasonlít az albumverzióra.
Lássuk, hogy emlékeznek vissza az érintettek:
Tim Simenon a Classic Pop Magazine 2019-08-01-es Depeche Mode különszámában elárulta, hogy a 'Barrel Of A Gun'-t Martin Gore az 1996 május közepétől 1996 augusztus közepéig tartó három hónapos szünet alatt írta. A dalról is nyilatkozott: "A Barrel Of A Gun esetében kicsit nehéz volt az ének időzítése. Ez egy rap ihletésű dal, amit a Depeche korábban nem csinált, szóval ez néha küzdelmes volt, de ettől lett igazán érdekes."
Martin Gore a Keyboard Magazine 1997. júliusi számában így beszélt a dal elkészülésének időszakáról: "A 'Barrel Of A Gun' volt az egyik [Ultra dal], ami nagyon hasonló maradt az eredeti demóhoz. Alapvetően minden rész megvolt, szóval csak a hangok tökéletesítése és egy kicsit keményebbé tétele volt a kérdés. De valószínűleg ez volt az egyik leghasonlóbb demó a kész verzióhoz. Azt hiszem, eredetileg loopokkal kezdtük [az intróhoz], aztán megpróbáltuk újraalkotni őket. Ez néha nagyon nehéz, mert egy loopnak azonnali hangulata van, ugyanakkor viszont nem mindig akartunk loopokat használni. Szóval ebben az esetben az volt a feladat, hogy különböző loopok feldarabolásával újrateremtsük a snare és basszusdob hangokat."
Dave Clayton, az 'Ultra' programozója és szintetizátorosa ugyanebben a magazinszámban így emlékszik vissza: "A Barrel Of A Gun egy nagyon erős dallammal indult, és a szöveg is megvolt. A demón volt egy kis loop, egy basszus, egy pad, és néhány gitárvonal. Nagyon szellős volt. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag a nulláról kezdtük elölről, megpróbáltuk nem elveszíteni a demó lényegét. [A dobminta] egy összevágott loop kombinációja volt, csak a felső rész, és a basszusdob, a snare és így tovább. Ez nem egy loop, önmagában. Ez egy minta, de szerintem olyan érzése van, mint egy loopnak. A szekvenálás egy régi Atari notatorral történt. Minden mást kipróbáltam, de úgy tűnik, hogy az ST-nek van a legjobb hangulata. A hangok az introban egy Waldorf Wave, egy Korg Trinity Plus és egy M1R kombinált patchből származnak. Sokan azt gondolják, hogy [az M1R] csak egy preset szintetizátor, de ha egyszer belemerülsz, sok mindent lehet vele csinálni. A basszusvonalat egy PPG Wave 2.3-mal vettem fel, ami összeomlott, mielőtt szalagra nyomtattam volna, de szerencsére sikerült kimenteme, de azért eléggé megijesztett!"