Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Strangelove

2022. szeptember 28. - Szigi.

A ma 35 éve megjelent Music For The Masses harmadik dala az albumot megelőző első kislemez, a STRANGELOVE, de alaposan átszabott változatban. A single verzió pörgős, lázas túlzsúfoltságát itt lassú, ráérős hangzás váltotta fel. Eleve halkan kezdődik, a dal felismerhető, mégis szinte jelzésszerű hangjaival, és aztán a dobok megérkezésével is marad a komótos hangulat. Ugyanakkor ez a verzió - ahogy a Music For The Masses többi dala - szintén egy lélegző, filmszerű, nagy teret betöltő alkotás lett a klausztrofób, táncos kislemezváltozathoz képest. A dal vége is teljesen eltér, ugyanis bekerültek a Daniel Miller-féle Blind mix újra kiragadott szövegrészletei (az „I give in“ kezdetű sorokra gondolok). A dal kényelmes elhalkulással ér vége, és megy át a következő dalba (Sacred).

De mi volt a fiúk véleménye a dalról?

Martin 1998: "Valahogy nem tudom, hogy még mindig működik-e számomra... néha a karrierünk során a kommersz rossz oldalára léptünk, nem túl gyakran, és a 'Strangelove' éppen a jó oldalon van. Olyan, mint az "Enjoy The Silence", ez is a kommersz jó oldalán van. Van egy határvonal, és ha túl messzire lépsz át rajta, akkor unalmas popzene lesz belőle."

Dave Bascombe, 2019: ""Ez volt az egyik olyan dal, amiről tudom, hogy Martin a felvétel korai szakaszában már elég elégedetlen volt... Azt hiszem, az eredeti demóján egy gyors basszusvonal volt benne, amit Alan féltempóra alakított, és emlékszem, hogy Martin nem volt elégedett ezzel a változtatással. Az én hozzájárulásom társproducerként az volt, hogy azt mondtam: "Miért nem használjátok mindkettőt?". [nevet], és ha meghallgatod a single verziót, akkor ott két basszusvonal van. Martin eredeti basszusvonala sokkal gyorsabb és sürgetőbb volt, az albumverzió pedig jóval lassabb, és ráérősebb."

Alan Wilder, 1989: "A 'Strangelove'-ról mindig az jut eszembe, hogy mennyi időt töltöttünk a felvételével, és milyen vitákat váltott ki. Azt sem tudom megmondani, hogy hányszor kellett újra felvennünk. Legalább százszor kellett megváltoztatnunk a basszusvonalat. Rengeteg ütőhangszer is volt, amit végül eltávolítottunk. Valójában az volt a probléma, hogy még a felvétele előtt eldöntöttük, hogy kislemez lesz belőle, és ez bonyolította a dolgokat. Jól akartuk megcsinálni, és sokat dolgoztunk, mindezt egy olyan eredményért, ami szerintem nem kiváló. Az élő verzióval sokkal elégedettebb vagyok."

Alan, 1998: "A 'Strangelove' pont a 'Stripped' ellentéte volt. Nehéz volt összerakni, mivel sok apró részből állt, nehéz volt egyetlen dolgot találni, amire fel lehetett volna fűzni a számot. A kislemez a Music For The Masses végleges keverése előtt jelent meg, és ebben a késői szakaszban Daniel meglátogatta a stúdiót, hogy segítsen nekünk - ez is bizonyította, hogy még mindig szoros volt a produkciós kapcsolata a zenekarral. Közreműködött egy 12"-es verzióban (Blind mix), és mire a zenekar készen állt a 'Strangelove' keverésére az LP-hez, úgy döntöttek, hogy az albumverziónak ennek elemeit is tartalmaznia kell. Így az eredmény (az albumverzió) az eredeti és Dan remixének egyfajta ötvözete lett".

Dave Bascombe is így emlékszik: „A dal még az album végső keverése előtt jelent meg, és nem sokkal ezután Daniel Miller, aki a 12”-es Blind Mix változatában működött közre, beugrott a stúdióba segíteni. Amikor végre a Strangelove-nak az albumra kerülő változatát kevertük, hozzácsaptuk a 12”-es verzió elemeit is, ami nem volt egyszerű, hisz számos elemből és darabból kellett összerakni. Igazi babramunka volt.”

Íme tehát a Strangelove albumváltozata:

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr4417941674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása