Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Drifting

2022. október 27. - Szigi.
A DRIFTING 2 héttel az Unsound Methods megjelenése előtt megjelent kislemezen: az albumon található változat viszont kb 1 perccel hosszabb, mint a kislemezes verzió. Az Incubus után maradunk az elhagyatott senki földjén, noha Siobhan problémái sokkal urbánusabbnak tűnnek az Incubus mondanivalójánál. Dobokkal, borongós hangulatfestő szintikkel, sirályszerű ismétlődő effektekkel, filmzeneszerű zenei megoldásokkal, és abszolút trip-hopos alapritmussal visz minket előre a Drifting, Lynch elmosódó éneke szinte effektszerűen elkent, a dalszöveg pedig gyötrődő, elvágyódó, megfoghatatlan... És persze nincs refrén, mindig csak a "follooooow through" résznél van egy csúcspont és egy minimális zenei váltás. A második ilyennél keleties hangok, és telefonbeszélgetés-szerű foszlányok szűrődnek be, de aztán haladunk kérlelhetetlenül az önmagát vonszoló alapritmussal a végkifejlet felé. A végén még az Incubus operaénekesnője is feltűnik néhány másodperc erejéig. Egészen káprázatos a hangszerelés, a hangulat, az összhatás: talán a legjobb trip-hop dal ez, amit valaha hallottam életemben... :)
 
Alan így mesélt Siobhan-ról: "Siobhan Lynch egy demo felvétel erősségének köszönhetően került a recoil projectbe. "Az anyag ütőképes volt; egy akusztikus gitár és egy szimpla énekhang, amlyet kifejezetten üdítőnek találtam. Szinte hallani lehetett hangja minden árnyalatát, az általuk festett érzelmeket... Valaki olyat kerestem, akinek a hangja teljességgel különbözik Doug és Maggie hangjától. Siobhan dalai sokkal kétértelműbbek, mint a többieké. A témák is jobban elhagyatottak." Ő az, aki a "Missing Piece"-ben és a kislemezes "Drifting"-ben énekel. A kislemezes szám témája egy kicsit meghatározhatatlan. "Gondoltam valakire, aki egy kicsit elveszett és magányos, és egyszerűen megkértem Siobhan-t, hogy írja le érzelmeit ezzel kapcsolatban. (...) Siobhan Lynch küldött nekem egy demó kazettát és én abban a pillanbatban beleszerettem elfojtott hangjába. Nem igazán tudom megmondani miről is szól a Drifting, hisz a szöveg Siobhan asztala volt. Részemről annyit kértem Siobhan-tól, hogy kreáljon érzelmeket valakiről, aki elvesztette útját az életben és csak személytelenül sodródik az árral különösebb ok nélkül. Soha nem kérdeztem tőle mit is jelentenek számára a szövegben a szavak, mivel jobban szeretem azokat a saját értelmezésem tükrében látni és ezzel talán így van minden más ember is. Van egyfajta értelmezésem a számhoz, de ez lehet, hogy teljességgel különbözik Siobhan értelmezésétől."
 
Siobhan Lynch így beszélt a közreműködésről az Unsound Methods EPK-ban: "Siobhan: Tulajdonképpen úgy történt minden, hogy Alan megkeresett, vagyis küldött nekem egy zenei-demofelvételt és megjelölvén bizonyos elvárásokat, felkért a dalszövegek megírására. Én papírra vetettem néhány sort, felénekeltem a demora, majd visszaküldtem neki azt. Néhány héttel később elmentem hozzá az otthoni studióba és felénekeltem a dalokat. Ennyire szimplán ment a dolog. (...) Manapság az emberek már írnak dalokat az Interneten keresztül is. Készítenek számokat idegenek is együtt. Ma már minden lehetséges. Talán egy kicsit távolinak tűnik ez a fajta dalírás a művészi alkotástól, de éppen ezért lehet igazán jó, mert vakon ugrasz bele valamibe,... nincsenek előítéleteid a másikkal szemben. Egy valamit ismersz csak és ez a zene!" (a fordítások a HDMFC honlapjáról származnak).
 
Nézzük tehát a Drifting albumverzióját:
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr6617963212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása