Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

15 éves a Saw Something/Deeper And Deeper kislemez!

2023. január 14. - Szigi.
Ma 15 éve jelent meg Dave második szólólemezének, az Hourglass-nek a második kislemeze, a dupla A-oldalas SAW SOMETHING/DEEPER AND DEEPER kiadvány!
 
A SAW SOMETHING albumverziójának komor lépegetős nyitóhangjai itt jóval rövidebbek, majd jönnek a szívdobogásszerű dobhangok és egyéb szintetikáus hangok, majd Dave lassú, lélekkel teli éneke. A második versszakokra megérkeznek a rockos dobok és a Kevin Murphy is, aki csellón játszik a dalban. A bridge után jön egy meglepetés-gitárszóló, nem mástól, mint John Frusciante-től (Red Hot Chili Peppers). Dave így nyilatkozott a kollaborációról a magyar (!) EXIT magazinba: "Nagy rajongója vagyok Johnnak, aki egy csodálatos gitáros és régi barátom, még Los Angelesből. Az év elején együtt dolgoztunk Los Angelesben, a MusiCares Alapítvány egyik jótékonysági rendezvényén, és megkérdeztem tőle, hogy lenne-e kedve játszani az egyik dalomban. Elküldtem neki a 'Saw Something'-et, ő pedig egy kész gitárszólóval küldte vissza. Nem változtattuk meg, pontosan úgy hallható a lemezen, ahogyan ő játszotta. Nagyon jól megértette a dal hangulatát, pontosan azt csinálta, amit elképzeltem". A kiválóan felépített, félig elektronikus, félig rockos hangszerelésű dal a Frusciante-gitárszóló és egy újabb refrén után viszonylag váratlanul ér véget.
Dave a DM Live Wiki oldal gyűjtése alapján így nyilatkozik a dal készítéséről: " Tulajdonképpen egy akkordmintából, néhány vonóshangból származik, amit Christian küldött nekem, amikor befejeztük a 'Playing The Angel'-t. Egyszer New Yorkban voltunk, a szobában ültem a zongoránál, és ott volt a kis diktafonom. Valami mást csináltam, de folyamatosan játszottam ezeket a hangokat, mert valamit megmozdítottak bennem, és elkezdtem megfogalmazni azt, ami a dal énekdallama és szövege lett. Szóval valójában már megírtam, hallottam ezt a dalt a maga teljes formájában, mielőtt elkezdtük volna felvenni. Ez volt az egyik első dolog, amit énekeltem, Andrew-nak és Christian-nak, és Christian eléggé el volt ájulva attól, amit csináltam, szóval ez adott némi önbizalmat az íráshoz. A többi részről akkor még fogalmam sem volt, hogy hova fog vezetni, de nagyon szenvedélyesnek éreztem ezt a dalt, és még mindig így érzem. Szerintem messze ez a legjobb dal az albumon." (...) "Amikor elkezdtük írni, ez a dal ott volt a fejemben és a szívemben; szóval alig vártam, hogy mikrofonhoz álljak és elénekeljem. A dalszöveg arról szól, hogy ülünk, és várunk valamire - valamiféle védelemre, vagy valamilyen válaszra. Amit megtanultam, az az, hogy meg kell találnod ezt a valamit, cselekedned kell. Én inkább ülök és várok, de ez nem működik. Elég furcsán hangzik, de én hiszek ebben a fajta isteni beavatkozásban, ha lehet így mondanom. Ha hagyod, hogy az élet csak megtörténjen veled, és nem próbálod abba az irányba terelni, amerre szerinted mennie kellene - amivel én sok időt töltök -, akkor igazán csodálatos dolgok történnek, olyanok, amikre nem is számítottál. De mégis tenned kell valamit. Ez a dal számomra egy kiindulópont valami újhoz az életemben."
 
A dalhoz forgattak egy videót is, Barney Clay rendezésében. A rengeteg lassítást használó klipben Dave mintha egy átdorbézolt éjszaka után kelne fel egy szállodában, majd az utcára lépve elvegyül a tömegben. A szállodában egy idős, és egy fiatal lány is feltűnik, valamint a recepciós is nagyon jelentőségteljesen néz... de más egyéb nem derül ki a klipből, legalábbis számomra.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr7518021710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása