Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

20 éves a Stardust kislemez!

2023. április 14. - Szigi.
A mai bejegyzésdömpinget egy húszéves kislemezzel kezdünk: 2003-ban ezen a napon jelent meg a STARDUST, azaz Martin első szólókislemeze, ami a második feldolgozásalbumát, a Counterfeit 2-t harangozta be. A Stardust egyike az album minimalista, elektronikus, sci-fi filmzenei hangulatú dalainak.
 
A dal eredetije David Essex szerzeménye, így különösen ironikus, hogy az essexi Martin dolgozta fel a dalt.
 
Martin így nyilatkozott a dalról: "Először is gyermekkorom kedves emléke, és ha soha nem is voltam fanatikus David Essex rajongó, azért van egy-két száma, amit mai is szeretek. Ezek közül az egyik, vagyis talán a kedvenc dalom a 'Stardust'. Ez a dal egy azonos című film nyitódala volt, amely film egy lecsúszott rock sztárról szól, aki kábítószerfüggővé válik. Többen rámutattak erre a hasonlóságra a film, a dalszöveg, illetve a Depeche Mode kapcsán, de bizton állíthatom nem ez volt a dal kiválasztásának hátterében. Tulajdonképpen egy igazán érzelmes dalról van szó, és én sokkal inkább a mondani valót szerettem volna a dalban megfogni. Nevezetesen azt, hogy milyen magányos tud lenni az ember, még akkor is, ha egy úgynevezett rock sztárról van szó. Ez a rock sztárság egy nagyon érdekes foglalkozás, viszont némileg bizarr."
 
Máskor ezt nyilatkozta: ""Néhány évtizeddel ezelőtt, amikor még csak 10 vagy 11 éves voltam, láttam a 'Stardust' című azonos című filmet [David Essex főszereplésével], és David Essex igazi sztár volt. Minden tinédzsernek volt róla fotója a hálószobájában! Nem igazán követtem a karrierjét, de azt hiszem, kicsit megijedtem utána. Mindenesetre mélyen kötődöm ehhez a dalhoz és ehhez a filmhez, ami egy kicsit a Depeche Mode történetét is elmeséli: dicsőség, dekadencia, drogok, stb. És néha én is úgy érzem magam, mint egy "rock'n'roll bohóc". Ennek mindenkinek így kellene lennie, aki ezt a munkát végzi, nem igaz?".
 
A Stardust-hoz klip is készült. Martin: "Egy igazán szimpla dologról van szó. Engem ábrázol a klip, amint egyedül fekszem egy szállodai szobában. Később pedig utazom egy autóban. A mondanivaló adott. Egy rock sztár és magányos élete. Hogy ehhez hogyan jönnek, és miképp passzolnak a kosztümös hölgyek - hát nem is tudom..." (a fordítások a HDMFC honlapjáról származnak)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr2718101774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása