Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Love In Itself, TOTP

2023. szeptember 19. - Szigi.
Így játszották a ma 40 éves Love In Itself-et a Top Of The Pops-ban. Figyelem, a legutolsó kislemez óta Dave és Andy is kiszőkült!
 

Egy őrületes Photographic változat

A ma 40 éve kiadott Love In Itself kislemez limitált 12'' B-oldalán az utolsó dal a PHOTOGRAPHIC egy egészen őrületesen jó változata volt: a Some Bizzare verzióra épült, sokkal-sokkal gyorsabb volt az albumverziónál és egészen szenzációsan szólt. A későbbi Photographic-ot sokkal inkább az albumverziót hozták - egészen 2006-ig, amikor visszanyúltak ehhez a változathoz. Szerintem ez a legjobb Photographic-verzió!
 

Vince slágeres B-oldalasa

"Köszönjük. Élveztétek? ez a SHOUT!" konferálta fel Dave a ráadás első dalát 1982-ben Londonban, a Hammersmith Odeon koncerten. Ez a harmadik dal a ma 40 éve megjelent Love In Itself kislemez limitált vinyljének B-oldalán. Jó kis verzió ez a Shout-ból, ami aztán főleg a Some Great Reward Touron növi ki magát. Sajnos a koncertről képfelvétel csak a The Sun And The Rainfall-ig készült, így most audioban jöjjön Vince slágeres B-oldalasa:
 

Egy 1983 őszén már meghaladott dal

A következő dal a Love In Itself limitált 12'' B-oldaláról egy újabb koncertfelvétel az 1982-es Hammersmith Odeon koncertről, mégpedig az A PHOTOGRAPH OF YOU. A Love In Itself kiadvány megjelenésekor a DM már alaposan eltávolodott ennek a dalnak a hangzásától és hangulatától - de sajnos a Leave In Silence, a Monument, a Shouldn't Have Done That, vagy a The Sun And The Rainfall koncertváltozata helyett ezzel kell megelégednünk. Ezen a videón Dave alaposan megdolgozik a pénzéért, és hatalmasat táncol a három számmal nagyobb kockás ingében. Alan és Martin vokálja is ott van a szeren! És azért ezen a videón - még ha a kiadványon nem is szerepel - csak hallható a The Sun And The Rainfall is...
 

Egy bájos, de kissé enervált Just Can't Get Enough

Hasonlóan a két korábbi 1983-as kislemezhez, a ma 40 éve megjelenő Love In Itself limitált kiadványán is az 1982-es Hammersmith Odeon koncerten szerepeltek. A mostani eresztés a koncert utolsó negyedéből történt. Elsőként itt a JUST CAN'T GET ENOUGH, mégpedig annak egy meglepően hosszú és kissé erőtlen változata (Dave a dal felénél figyelmezteti is a közönséget, hogy "ez a 12 inches verzió", valamivel később pedig újra: "ne álljatok meg, nincs még vége!"). Bájos ez a változat is (Dave mozgása verhetetlen), de azért ez a dal a későbbi turnékon nőtte ki magát koncertklasszikussá.
 

Az első akusztikus Depeche Mode alkotás

A Love In Itself kiadvány legnagyobb meglepetése a LOVE IN ITSELF 4 címet viselő alkotás, amit az utókor "jazz verziónak" nevezett el! Nem is csoda: a beszélgetéssel felvezetett, végig zongorával és akusztikus gitárral kísért verzió igencsak "zenészesnek" számít a Depeche Mode korai történelmében! Itt aztán nincs elektronika, csak szintiszta akusztikus hangszerek. Érdekes ötlet! Ahogy a DM Live Wiki jól emlékszik, létezik egy 2019-es videó amelyben a Construction Time Again 12'' vinyl box mastering folyamatát magyarázzák, és ott látható egy tesztlemez, amelyen a "Cocktail" dalcím szerepel, áthúzva, és felülírva azzal, hogy Love In Itself (4).
 

És a hosszabb ("nagyobb") Fools

A Love In Itself 12'' vinyl B oldalán két dal volt található. Ezek közül az első a FOOLS (BIGGER), ami Alan Wilder B-oldalas szerzeményének a hosszú változata. A verzió az eredeti változat végén feltűnő "hey! hey!" kiáltásokkal indít, majd ezután jön az indusztriális hangszerelés, amit a feltűnően táncos dobalap és basszus sokat finomít. Hamarosan megérkezik Dave éneke, és hamar visszarázódunk az eredeti Fools hangulatába. A hangszerelés helyenként visszhangosabb a rövid Foolshoz képest (pl. az első versszak után és a dal végén), a dal második felében pedig hosszas instrumentális részek töltik ki a több, mint 7 és fél perces játékidőt. A végén jók a gótos pergődobok!
 

A hosszabb Love In Itself

A ma 40 éve boltokba kerülő Love In Itself kislemezen megtalálható volt a LOVE IN ITSELF 3, ami nem más, mint a dal hosszú változata, ráérősebb, szellősebb hangszereléssel és építkezéssel; akusztikus gitár és trombita lágyítja az ipari hangszerelést.
 

Fools - a Love In Itself kislemez B-oldalasa

Steve Fabian: "Tervezek egy Alan Wilder/Recoil Party/Bash-t valamikor (2002) márciusban. Főleg hozzád kötődő Recoil&egyéb dalokkal a playlisten. Van olyan dal, amit inkább ne játsszunk? (a legendás It's Called A Heart-utálatod mellett)"
Alan Wilder: "Ne játszatok egyetlen olyan dalt se, amit én írtam a DM-be - különösen ne a Fools-t".
 
A Love, In Itself kislemez B-oldalasa a FOOLS című szerzemény, ami Alan Wilder munkája, és ami szerintem az Everything Counts mellett a korszak legpoposabb szerzeménye. Akár A-oldalas is lehetett volna, bár a vége felé van benne néhány kissé nehezebben komolyan vehető szintidallam. Üvegkongás-szerű dallamokkal kezdődik a dal, majd bejön egy kifejezetten táncos zenei alap, amire Dave kifejezetten kellemesen, már-már A Broken Frame stílusban énekel, érdekes kontrasztot teremtve így. A refrénre plusz szintidallam jön be, ami nagyon sokat emel a dal fülbemászóságán. A dalszövegben én nem sok értelmet látok, de ezért a véleményemért talán még Alan sem haragudna meg rám... A második versszak után jön egy kissé meglepő "hooooome" kiéneklés, majd néhány újabb "üvegkongás" után jön egy új szintitéma, ami - finoman szólva - még tovább könnyíti a dal amúgy is igen könnyed hangulatát :D Aztán visszatér a refrén, egy ismétlődő, kicsit elcsúsztatott tapsütemmel, és ezzel a kellemes hangulattal zárul a dal :) A Fools-t tehát Alan már nem szereti, és koncerten sem játszották soha. Szerintem nem rossz :)
 

Ma 40 éve jelent meg a Love, In Itself kislemez!

Mai kerek évfordulós (40 éves!) szerzeményünk a Construction Time Again második kislemeze, a LOVE, IN ITSELF! Ez volt a korszak legkevésbé sikeres dala, és volt is némi bizonytalanság a kiadása körül (állítólag az And Then...-t akarták helyette kislemezen megjelentetni), de ezzel együtt üde színfolt a korszakban.
 
A kislemezverzióban az albumváltozatnál élesebben szólal meg a dalt nyitó éles hang (ami mintegy "ébresztőként" szolgált a lemezen is a tompa A Broken Frame után), majd egy ütemmel hamarabb szólalnak meg a "kiskacsa-trombiták". Dave az "újkeletű" öblösítésével énekel. Megmaradt a refrénre duplára felpörgetett tempó is, és élesebben szólalnak meg az effektek, mint a Construction Time Again lemezen. A második versszak utáni gitárpengetés már-már fülsértően hangos! A harmadik versszak után aztán nem jönnek a kiskacsa-trombiták, hanem néhány másodperc erejéig csak tisztán az erősen visszhangos zenei háttér hallatszik - talán a kislemez legjobb pillanata. Aztán persze jön a véletlenszerűnek tűnő, Leave In Silence lezárást idéző szintijáték, amire már visszaérkeznek az említett trombiták is. Persze maga az instrumentális levezetés is rövidebb, mégiscsak kislemezváltozatról van szó...
 
A dalhoz Clive Richardson egy igazi ipari hangulatú klipet készített. Hőseink - akik kezdenek öltözékükben és hajviseletükben kissé extravagánsabbak lenni, mint az elmúlt másfél évben - egy walesi bányában mászkálnak és trombitálnak, közben pedig vaskohókat láthatunk, valamint száguldó vonatokat, azaz minden olyasmit, amitől indusztriális képzeteink támadhatnak. A legjobb rész mégis az, amikor a cseppkövekről a dal zenéjének ütemére csöpögnek le a vízcseppek...
 
A DM Live Wikin még az alábbit olvashatjuk a dallal kapcsolatban:
Gahan: "Ez a s-s-s-s-s dalunk. Nagyon lágy énekhangom volt itt, sok s-sel, szörnyen hangzott. Kicsit csalódott voltam emiatt, zseniális lehetett volna"
Fletcher: "Rengeteg problémánk volt a felszereléssel ennél a felvételnél, csak próbáltuk elérni azt a lágy hangzást, amit akartunk, anélkül, hogy az egész elmosódna, igazi rémálom volt. Élőben azonban mindig jól szól a dal."
 
Jonathan Miller: Stripped című könyvében Alan Wilder bőbeszédűbb volt a dallal: "Nyilvánvaló, hogy a Love, In Itself nem a legerősebb kislemezünk, de azért sikerült számos különböző remixet készíteni belőle. Nem emlékszem biztosan, hogyan jöttek ezek létre - a swinges verzió például talán az eredeti változat átvezető részének mellékterméke volt. Mindenesetre elmondhatom, hogy a verziók közül néhány kitűnően működik tesztként - aki hallgatja, sőt szereti őket, az igazi rajongónak tekinthető. Elég furcsa szám volt amúgy is, nem utolsósorban azért, mert rögtön az első hallgatás után folyamatosan azon poénkodtunk, hogy a vers valamelyik mondókára hasonlít - nem mernék megesküdni rá, de majdnem biztos, hogy az Ugly Duckling-ra. Mikor erősködtünk, Martin bevallotta, hogy valóban a mondóka alapján írta a dallamot. Félek, hogy emiatt soha többé nem tudom komolyan venni a számot.”
 
Meglepően pozitívak voltak a korabeli zenei lapok kritikái is.
 
Johnny Waller, Sounds magazin: „A frissebb számok, mint a Get The Balance Right!, az Everything Counts vagy a zseniális új dal, a Love, In Itself az újonnan felfedezett keménység ellenére rejtett finomságot mutatnak.”
 
Geoff Martin, Sounds magazin: "„Egy újabb nagy sláger, amit csak azzal akadályozhatnak meg, ha húskampót vágnak David Gahan idomtalan koponyájába."
 
Chris Brown, NME: „A komoly szám jelzi folyamatos igényüket arra, hogy lerombolják a velük szembeni előítéleteket."
 
Íme a klip:
 

süti beállítások módosítása
Mobil