Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Egy unalmas, hosszú remix egy nagy névtől

2021. november 14. - Szigi.
A következő remix egyrészt hosszával tűnik fel (13 perc...), másrészt dalválasztásával (igencsak meglepő a sok Personal Jesus és Everything Counts egy The Sinner In Me...), harmadrészről pedig a DJ nevével. A THE SINNER IN ME (RICARDO VILLALOBOS CONCLAVE REMIX) valóban a chilei minimál DJ legenda munkája; és egyben a kiadvány leggyengébb eresztése is. 13 perc unalmas kattogás, néha a The Sinner In Me (önmagában nem valami izgalmas) dallamai... respektáljuk a nagy nevet, de ez nem lett jó, na.
 

Heartthrob-bal visszatér a veretés

A következő remix a The Best Of Remixes lemezen és ez egy újabb, ami megjelent iTunes bónusz trackként is, a PERSONAL JESUS (HEARTTHROB REWORK 2). Egyrészt nem tudni, hogy miért a 2-es a mix címében (nincs 1-es verzióról tudomásunk), másrészről pedig az is rejtély, hogy miért szinte mindenki a Personal Jesus-höz és az Everything Counts-hoz nyúlt a remixkészítők közül... Heartthrob, azaz Jesse Siminski egész jól sikerült: az amerikai DJ ügyesen őrzi meg az eredeti dal húzósságát, ugyanakkor a korszak kötelező sötétségét és minimalizmusát is szem előtt tartja. Egész jó mix:
 

Troy Pierce és a fémes kopogás

A következő remix már nincs rajta sem az iTunes bónuszdalok között, sem pedig a Remixes vinylválogatáson, viszont megjelent vinylen párban a következő alkotással (Personal Jesus - Heartthrob Remix 2), és persze a The Best Of The Remixes lemezen is megtalálható: ez az EVERYTHING COUNTS (TROY PIERCE UNOFFICIAL BUSINESS REMIX). A vesemasszírozó basszusok és a hangulatos, legváratlanabb pillanatokban megjelenő kopogó, fémes effektek viszik előre a minimalista remixet, amely érdekes hangjai ellenére sem éri el Oliver Huntemann és Stephan Bodzin Everything Counts átdolgozásának a színvonalát. Érdekesség, hogy ugyanez a remix a Complete Depeche Mode iTunes válogatáson már Troy Pierce Shadow mixként jelent meg.
 

Újabb techno-nagyság találkozása a DM-mel

A következő remix - egyben a "Remixes" négyszámos vinyl utolsó darabja - a PEOPLE ARE PEOPLE (UNDERGROUND RESISTANCE REMIX), amely a legendás detroiti techno kollektíva, az Underground Resistance egyik remixelőjének, DJ 3000-nek a munkája. Újabb techno-hatalmasságok adták tehát a nevüket a Depeche Mode-hoz, és ez még akkor is megtiszteltetés, ha ez a remix nem tartozik sem a DM, sem az Underground Resistance legizgalmasabb munkái közé.
 

A kedvenc mixem a The Best Of The Remixes-ről

A kedvenc mixem a The Best Of Remixes kiadványról az EVERYTHING COUNTS (OLIVER HUNTEMANN & STEPHAN BODZIN DUB). A német DJ- és producerpáros mormogó alapjával, húzós dobjaival teljesen újragondolta a Construction Time Again nagy slágerét, és abszolút ügyesen illesztette azt a 2006-os, elég zord mixek közé. Nem csoda, hogy a remix 5 év elteltével újra feltűnt a Depeche Mode második remixválogatásán, a Remixes 2 81-11-en. Ez a mix is feltűnt a Remixes című négyszámos vinylen és az iTunes bónusz dalok között is. 
 

Egy még zajosabb, de legalább ismerős remix

A NEVER LET ME DOWN AGAIN (DIGITALISM MIX) volt az egyetlen a The Best Of The Remixes-en, amely megjelent korábban is: emlékezhetünk rá, hogy a pár héttel korábban boltokba került Martyr B-oldalasa volt ez az alkotás. Az embert próbáló átdolgozás felkerült a négyszámos "Remixes" elnevezésű vinylre és az iTunes bónuszdalok között is megtalálható volt, sőt, 5 évvel később feltűnt a Remixes 2: 81-11 remixválogatáson is.
 

Egy "fiúzajos" remix

A 15 éves The Best Of Vol. 1 kiadványhoz számos remix kapcsolódott, amelyek nagy része (de nem mindegyik) a kereskedelmi forgalomban nem megjelenő "The Best Of Remixes" című válogatáson voltak megtalálhatóak. Általában azonban a korszakban elmosódtak a digitális, a fizikai és a speciális vinyl megjelenések határai; néhány kiadvány pl. iTunes Store bonus tracks-ként volt elérhető, néhány vinylen jelent meg, volt remix, ami már korábban megjelent CD-n, szóval nem volt könnyen átlátható időszak. Én a "The Best Of Remixes" sorrendjében veszem sorra a mixeket, hozzávéve a két, korszakban cirkuláló, ám ezen végül fel nem tűnő mixet.
 
A "best of" cím ellenére ezek 2006-ban vadonatúj mixek voltak, mégpedig a korszak nagy elektronikus neveivel. Elsőként máris itt van a zajos-húzós PERSONAL JESUS (BOYS NOIZE REWORK), amelyben Alexander Ridha (aki a Boys Noize formációt takarja) jó kemény, döngölős, "szirénázós" alapot ad az eredeti alkotásnak. A mix fénypontja a dal vége felé az "élő bekiabálások" Dave-től: nem tudni, hogy az énekes jelen volt-e a stúdióban, vagy valami koncertről lett bevágva a hangja. A Boys Noize később a Wong-nak is készített remixet, 4 évvel később pedig még az Alan Wilder-féle Recoil: Selected koncerteken is játszotta Alan és Paul Kendall a remixüket - nem akármilyen megtiszteltetés! A dal megjelent iTunes bónusz trackként és a 4 számos Remixes elnevezésű vinylen is.
 

Rejtély a The Best Of Vol. 1 első nyomatán, negyedik rész: Master And Servant

És itt a negyedik eltérő változat a ma 15 éves The Best Of Vol. 1 első nyomatán: az elvileg kislemezverziós Master And Servant az első percében "albumverziósként viselkedik", hosszabb az intrója, majd 1 perc után átvált a rövidebb kislemezváltozatra.
 

Rejtély a The Best Of Vol. 1 első nyomatán - harmadik rész: People Are People

A harmadik eltérő változat a ma 15 éve megjelent The Best Of Vol. 1 első nyomatán a People Are People volt: ez a változat hamarabb kezd el lehalkulni, mint a kislemezverzió, magyarán ez a legrövidebb People Are People, ami valaha megjelent.

Rejtély a The Best Of Vol. 1 első nyomatán - második rész: Dream On

A következő eltérő verzió a The Best Of Vol. 1 első nyomatán a Dream On című dal volt: noha a dal a kislemezváltozat "in medias res" kezdésével indul, a zárás mégsem olyan hirtelen, mint a single változatban, hanem fade out-tal szelíden elúszik (még az albumverzió sem úszik el fade out-tal).
 

süti beállítások módosítása