Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Booka Shade csak vinylen elérhető Martyr-újragondolása

2021. október 30. - Szigi.
A ma 15 éve megjelent Martyr mostoha sorsú kislemez: nemhogy koncerten nem játszották soha (ebben egyedülálló a DM kislemezek között), de még egy fellépésen sem hallhattuk; kissé furcsa, hogy "best of lemezen" szerepel, miközben a zenekar gondosan kerüli az élő prezentálását... Koncertverziók hiányában így tehát ma a Martyr remixeire fogunk koncentrálni, amiből számos akad; ez a korszak a DM remixek második fénykora (nem csoda, hogy 2004 és 2011 között három remixválogatása is megjelent a Depeche Mode-nak). Kezdjük egy csak 12'' vinylen megjelenő mixszel: ez a MARTYR (BOOKA SHADE DUB MIX). Booka Shade nagyon jellegzetesen a "nullás évek" remixelője, és általában hangulatában hű is marad a DM világához; sötét, minimalista, random hangokkal operáló, ám mégis kellemes húrokat megpendítő (pl. a Behind The Wheel Beatmasters mixére emlékezető dudálás).
 

A legagresszívebb Depeche Mode remix

Noha sokáig arról volt szó, hogy "rendes", énekelt B-oldala lesz az A-oldalas Martyr-nak (sőt, konkrét címek is voltak: "I Promise" és "I Want You", és mindkettő Dave/Eigner/Phillpott szerzemény lett volna), végül a közelgő remixlemezt beharangozandó a NEVER LET ME DOWN AGAIN (DIGITALISM MIX) került a Martyr 7''-es B-oldalára (és az egyik CD kiadványra is). Nem a legkönnyebb eset ez a remix: kevés agresszívebb, nyersebb mixe létezik a Depeche Mode-nak. Akinek füle van viszont a kortárs elektronikára, az nagyon is tudja értékelni; a Digitalism egyébként igen nagy névnek számított ebben az időszakban. A DM-nek mindenesetre tetszhetett a mix, mert a The Best Of The Remixes mellett ráválogatták a Remixes 2 81-11 remixválogatásra is.
 

Ma 15 éves a Martyr!

Dave McCracken: "Ez volt az első dal, amelyet rögzítettünk, briliáns szerzemény. Később az album más irányt vett, így nem illet a lemezre, ezért elhagytuk. A szám elkészült, úgy szól akár egy elektronikus T-Rex dal. Az album számaihoz képest túlságosan poppos lett. Azt hiszem, valahol, valamikor még hallani fogjuk." (A fordítás a HDMFC honlapjáról származik).
 
Ma 15 éve jelent meg a MARTYR kislemez, az egyetlen új dal a 2006-os gyűjteményes lemezen, a The Best Of Vol. 1.-en! A dal szerzője Martin, az énekes Dave, a producer pedig Ben Hillier. Akárcsak az Only When I Lose Myself az Ultrán, a Martyr is könnyedén elférne a Playing The Angel-en; szinte teljesen ugyanaz a hangzás, a hangulat. A Martyr is egy erősen elektronikus, sietős, koszos hangzású dal, jellegzetes (valóban eléggé T-Rexes) basszusmenettel. A dal szövege is beleillik az éppen váló, szerelemből kiábrándult Martin aktuális szövegei közé.
 
Ma egész nap ezzel a kislemezzel foglalkozunk, amelynek a legérdekesebb része a klip! Dave sugallatára ugyanis Andreas Nilsson rendezte volna a klipet; Dave a The Knife: Silent Shout című dalához készült klipre figyelt fel. Az animációs klipet - amelyben nem szerepelt a zenekar - végül nem kis meglepetésre visszautasította a zenekar; sem előtte, sem azóta nem tett ilyet. A Martyr eredeti klipjének misztikusságát növeli, hogy azóta se látta senki, akkor viszont néhányan mégis láttak belőle néhány kockát, és mindenki "valami pingvint" emleget. "Természetesen" sem az együttes, sem a rendező nem nyilatkozik azóta sem erről a kellemetlen malőrről...
 
A Martyr-nak így egy montázsklip készült, ami Robert Chandler keze munkáját dicséri. A klipben régebbi DM klipekből láthatóak részletek, még az éneket is többé-kevésbé ráillesztve a régi videókra. Szerintem kifejezetten hangulatos, jól sikerült videó! Szerintetek? :)
 

 

24 éves az Unsound Methods!

Ma 24 éve jelent meg a zenetörténelem egyik legnagyszerűbb lemeze, a Recoil-tól az UNSOUND METHODS! Nagyon nehéz kedvencet választani, de személy szerint a Stalkert mondanám.
 
Nektek mi a kedvencetek róla?
 
Emlékeztetőül itt az album playlistje:
 

10 éves a U2 feldolgozás

Ma 10 éve jelent meg a Q magazin ingyenes CD mellékleteként egy lemez, amelyen különböző előadók feldolgozták a U2: Achtung Baby című korszakos jelentőségű albumának a dalait. Az Achtung Baby akkor volt 20 éves, most már 30... A lemez a "Ahk-toong BAY-bi Covered" címet viselte.
 
A Depeche Mode is felkérést kapott Bonótól, hogy egy dalt elénekeljen.
 
Martin: "Az Achtung Baby-t először a Songs Of Faith And Devotion-ön dolgozva hallottuk Flood-dal. Ekkor állt a két zenekar egymáshoz a legközelebb: a U2 elektronikusabbá vált, míg a Depeche Mode egy újfajta rockos megközelítésen dolgozott. De soha nem volt köztünk rivalizálás."
 
"Bono, amikor felkért minket, hogy dolgozzunk fel egy dalt, fordított pszichológiát alkalmazott az e-mailjében, ugyanis azt írta, hogy teljesen megérti, ha nemet mondunk. Mi pedig azt gondoltunk: "miért is ne?" A So Cruel Bono egyik legjobb dalszövege. A One-t már nem tudtuk volna feldolgozni, az már-már szentségtörés lenne..."
 
A So Cruel dobalapja aztán később - tempójában kissé megváltoztatva - visszaköszönt a Depeche Mode: Higher Love című felvételén is. Nem is akkora csoda ez, hiszen Flood keze mindkét munkában benne van.
 
A So Cruel 2011-es változata minimalista megközelítésű lett. A mixelési teendőket a Personal Jesus és Ghost mixeiről ismert Sie-Medway Smith végezte, a vokált pedig Kurt Uenala vette fel.
 

Búcsú Bolognában

20 éve Bolognában járt a Depeche Mode. Ez volt az utolsó alkalom, hogy a Fad Gadget volt az előzenekar, Dave külön meg is köszönte nekik a támogatást. Sajnos a frontember, Frank Tovey fél év múlva már nem volt az élők sorában.
 
Itt pedig a teljes koncertfelvétel:
 

süti beállítások módosítása