Egy évig a rajongóké volt a zenekar Facebook-profilja: 74 százalékkal nőtt az elérése.
Februárban jelentette be a Depeche Mode, hogy egy éven keresztül a rajongóké lesz a Facebook-oldala. A jelentkezők közül kiválasztott emberek egy-egy napon át rakhatnak ki posztokat, amiket aztán a zenekar több mint hétmillió rajongója láthat és megvitathat – írja a dalszerzo.hu.
Néhány híresség is volt közöttük: a Linkin Park (ők a napot egy koncertvideóval fejezték be, természetesen DM-dalt dolgoztak fel), Tony Hawk gördeszkás legenda (aki megosztotta Trent Reznor neki írt levelét is) és Tim Peake űrhajós, aki 2015-16-ban járt az űrben. A hírekbe persze ők kerülnek be, de a fő hangsúly mégis az "átlagembereken" van.
Az egyéves kampány márciusban indult el, az eddigi eredményekről, részletekről most írt az AdAge. Az első hónapban 26,4%-kal nőtt a bevont felhasználók száma, és 74,4%-kal az organikus elérés.
A Facebook a kampánnyal együtt dolgozó munkatársa így foglalta össze a tanulságokat: "csak egy kicsit csavarsz azon, ahogy a rendszer működik, mégis hatalmas közönséget tudsz bevonni".
Természetesen a megjelenő üzeneteket szűrik, és van, amikor segítenek is a megfogalmazásukban.
A Music Ally egyébként emlékeztet arra, hogy az ötlet nem előzmények nélküli: Svédország hivatalos Twitter-profilját naponta más-más svéd állampolgár kapja meg.