A Construction Time Again-ről - a Speak And Spellhez hasonlóan - mindössze két kislemez jelent meg (az 1983 januárban megjelenő Get The Balance Right némi meglepetésre nem került rá a nagylemezre, igaz hangzásában nem teljesen illik rá). Az Everything Counts, és a Love, In Itself kislemezekről külön emlékezünk meg a kislemezek kiadásának időpontjában (ez az Everything Counts esetében már meg is történt, a Love In Itself esetében pedig szeptember 19.-én jön el az időpont), így most a Construction Time Again többi dalát vesszük górcső alá. Ez a Depeche Mode leginkább politikus lemeze; minden számban egyfajta világnézeti türelmetlenség tapasztalható, a világ megjavításának a sürgető szándéka, a társadalmi egyenlőtlenségek megéneklése. Ez a "program" már a nyitódalban, a Love, In Itself-ben megjelenik (eddig úgy gondoltam, hogy a szerelem a legfontosabb, de most rájöttem, hogy ez önmagában nem elég), és az album második dalában tovább csúcsosodik. A MORE THAN A PARTY a leggyorsabb Depeche Mode szerzemény (ráadásul a végén még jobban felgyorsul), annyira tempós, hogy szinte táncolni is nehéz rá), és a fékjevesztett, "u-ú"-zó "party-hangulat" összeeresztve a társadalmi egyenlőtlenségekre való bájosan naiv rácsodálkozással egy igen különleges, feszített hangulatú alkotást eredményez. Mi most egy 1983-as koncertfelvételt nézzünk meg, de 1986-ban, a Black Celebration Tour záródalaként - egy hajszállal lassabban - talán "feelingesebben" szólt.