Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Herékkel összekötött kamubajszok, zavargás, ablak nélküli busz, elütött kutya, Andrés Bobe és Kurt Cobain halálhíre és egy Martin vallomás!

2019. április 10. - Szigi.
Ma 25 éve Santiago de Chile-ben volt egy nagyon emlékezetes Depeche Mode fellépés… A BONG magazin 1994 júliusi számában a Depeche Mode azt nyilatkozta, hogy „Ez benne volt a három legjobb koncertünkben ezen a turnén”. Daryl Bamonte még tovább ment: „Santiago Chileben kiváló volt. Talán az volt a legjobb koncertem”. De történt még sok minden más is ezen a napon… Herékkel összekötött kamubajszok, fociszurkolók zavargása, ablak nélküli busz, elütött kutya, motorbalesetben elhunyt chilei zenész, Kurt Cobain halálhíre és egy érzelmes vallomás Martintól, mind-mind egy posztban! :)
 
Elsőként nézzük Daryl Bamonte Exotic Tour Diary-ját:
 
„Olyan elképzeléseim voltak Argentínáról és Chiléről, hogy telis-tele vannak fasiszta juntákkal, katonai puccsokkal és disszidensekkel, akiknek azért néz ki hamisnak a bajszuk, mert az össze van kötve a heréikkel… Hát, tévedtem! Az emberek egyáltalán nem tünedeznek el az éjszaka közepén, és nem is utálnak minket, angolokat. Egyébként pedig már négy koncerten játszottam és azt gondolom, hogy kezdek némi rutint szerezni”
 
A koncert egy nagyszabású focimeccs után történt (akit érdekel: az Universidad de Chile 3-1-re verte a Colo Colo-t), és a mérkőzésen felügyelő rendőrség biztosította a koncertet is. A meccs lefújása után a szurkolók megpróbáltak bejutni a koncertre is, ám a rendőrség közbelépett, végigkergette őket a nézőtéren és megpróbálta őket eltávolítani, mielőtt a koncert elkezdődött volna.
 
Alan visszaemlékezése: „Egy másik koncert, amire emlékszem, az egy rengeteg nézőt vonzó fellépés volt, Chilében vagy valahol arra, és ahol pocsék napunk volt. A koncertre egy kisbusszal vittek minket, aminek nem voltak ablakai, és a sofőr elgázolt egy kutyát a koncert felé ment. Mikor végre elkezdtük a hangbeállást, kiderült, hogy a helyi szervező tízszer annyi reklámhelyet értékesített, mint amennyit lehetett volna, és lövöldözés lett a vége… Az utcán focirajongók zavargását láttuk, és az utca lángokban állt. Azt gondoltuk akkor: „Szeretnénk egyszerűen lelépni ebből a városból”. Rettenetes volt! Aztán kimentünk a koncertre, játszottunk és az a koncert volt talán a legjobb történetünk során. A közönség abszolút őrült volt.”
 
Egy chilei zenész, Andrés Bobe meghalt ezen a napon motorbalesetben. A Dm promotere a DM koncert előtt felment a színpadra és 1 perc szünetet kért Andrés Bobe tiszteletére. Az elhunyt zenész wikipedia oldala szerint „A jelenlévők meglepetésre, Martin Gore beszélt néhány szót a koncerten Andrés kivételes zenei tehetségéről és a Somebody című dalt ajánlotta az emlékének.”
 
Dave azonban aggasztó állapotban volt. Így reagált Kurt Cobain öngyilkosságának a hírére:
 
„Akkoriban nem volt teljesen nyilvánvaló számomra, de teljesen saját magam kliséjévé váltam. Emlékszem, amikor Chilében megkaptam a hírt Kurtről, hogy fejbe lőtte magát, az első reakcióm az volt, hogy mérges lettem. Teljesen kivoltam. Úgy éreztem, hogy ellopja az ötletemet. Mintha ebben megelőzött volna. Nagyon fel voltam baszva. Ennyire elveszett voltam, tényleg.”
 
Volt azonban egy érzelmesebb sztorija is Dave-nek és Martinnak:
 
„Martin egyszer azt mondta nekem, egy este, egészen pontosan Chilében… amikor a Kurt Cobain-eset történt… nem persze ott, ahol történt, de azon az estén, és a szobámban voltunk. Nagyon késő volt és nagyon sokat ittunk. Nem tudom, hogy (Martin) részeg-e, vagy egyáltalán emlékszik-e erre még, de nekem nagyon megragadt a fejemben. Azt mondta nekem, hogy úgy érzi, hogy ő a dalait valamiképpen Istentől kapja, és úgy gondolja, hogy elveszti ezt, mivel folyton iszik. Valamiért azt gondolta, hogy rendelkezik valamifajta „csatornával”, ami rajtam keresztül működik, és én vagyok valamiféleképpen az ő hangja, amiről azt gondoltam, hogy ez volt a legcsodálatosabb dolog, amit valaha mondott nekem. Úgy értem, hogy mindketten ilyen „szeretlek téged” állapotban voltunk, és ez tényleg megragadt a fejemben… mintha én közvetítenék valamiféle üzenetet.”
 
A koncert első két dala (Rush, Halo), kiváló minőségben itt van:
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr4714755455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása