Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Alan kiválásának körülményei

2022. február 02. - Szigi.
Dave nyilvánvaló drogproblémái mellett Alan kiválása és a hiányából fakadó új munkamegosztás is problémákat okozott az Ultra készítésénél. Szemezzünk ismét az Ultra dokumentumfilmből ("Oh Well, That's The End Of The Band"), ahol Alan is meglepően őszintén beszél a kilépéseinek indítékairól és Andy is kifejezetten nyers néha...
 
ALAN WILDER: "A turné vége után adtam magamnak egy kis szusszanásnyi időt, hogy biztos legyek benne, hogy nem vagyok túlságosan feldúlt, hogy tisztán tudjak gondolkodni. És megkérdeztem magamtól, hogy még mindig ugyanúgy érzek-e, mint most, vagy akkor, amikor az utolsó lemezt készítettük - vajon hat hónap múlva is így fogok-e érezni? Ha igen, akkor tudni fogom, hogy abba kell hagynom. És pontosan ugyanígy éreztem. A személyes kommunikációnk nem igazán javult. És ha újra együtt megyünk be a stúdióba, mint korábban, pontosan ugyanazokkal a problémákkal küszködnénk megint."
 
DANIEL MILLER: "Úgy emlékszem, azt mondta: "Nem tudok ugyanúgy dolgozni, mint korábban. Egyszerűen túl sok ez már nekem". Ő jobban szeretett a stúdióban lenni, mint a zenekar többi tagja. A végsőkig ott volt Flooddal minden nap."
 
ALAN WILDER: "És nem akartam még egyszer átélni ezt, ezért úgy gondoltam, "Itt az idő". Azt is gondoltam, hogy már sokat elértünk. És rengeteg más dolgot akartam még csinálni. Családot akartam alapítani, és változtatni akartam. Elegem lett mindenből."
 
JONATHAN KESSLER: "Igen, meglepett Alan döntése, hogy egyszerűen elment. Talán ahogy a Devotional turné folyt, néhány ilyen feszültség egymásra is hatott. De azt hiszem, Alan kirohanása meglepő volt. "Hé, ezt nem bírom tovább! Lelépek!" Alan ezúttal eléggé szélsőséges volt, tényleg. Megdöbbentett, mert Alan nem volt egy szélsőséges ember..."
 
ALAN WILDER: "Azt hiszem, tudhatták, hogy valami ilyesmi fog történni. Valamiféle törés lesz. Akár az én távozásom, akármi is lesz az. Martin nem mondott túl sokat. Fletch kissé kiakadtnak tűnt. Dave pedig nem volt ott, amikor megpróbáltam elmondani neki. Nem tudtam elérni, nem tudom, hol volt."
 
DAVE GAHAN: "Végül kaptam egy faxot Los Angeles-ben, amit ő küldött nekem, hogy kilépett a bandából. Aztán elért engem telefonon, és én nem adtam neki sok időt. Hogy őszinte legyek, azt mondtam: "Kit érdekel, ember. Én itt haldoklom." Akkoriban határozottan el voltam foglalva a drogos életmódommal.
 
DARYL BAMONTE [zenekari asszisztens/turnémenedzser]: "Szerintem eléggé meglepődtek. Volt egy megbeszélés a régi irodában a King's Crossban Fletch-csel és Martinnal."
 
ANDY FLETCHER: "Mondtuk neki, hogy "Nem most kell döntéseket hoznod". Még csak be sem mentünk a stúdióba... Valójában kevesebb, mint hat hónap telt el, amikor találkoztunk. Azt mondtuk, hogy még nem gondolkodtunk azon, hogy bármit is csináljunk. Miért pont most hoztad meg a döntést, egy hosszú turné után?"
 
ALAN WILDER: "Mikor van a megfelelő időpont? Ha a turné közepén mentem volna, vagy ilyesmi, az sokkal katasztrofálisabb lett volna. Nem akartam senkit sem nehéz helyzetben hagyni."
 
MICHAEL PAGNOTTA [amerikai publicista]: "Alantől kaptam egy rövid nyilatkozatot, amit közzé is tettem. Ezt követően beszéltem Martinnal és Fletch-csel. Úgy tűnt, nem igazán tudták, hogy miért vált ki Alan. Senkinek sem volt igazán jó ötlete, azon kívül, hogy Alan úgy érezhette, alulértékelik."
 
ANDY FRANKS [turné/produkciós menedzser]: "Gondolom, ha a többieknek heves ellenérzései lettek volna Alan kiválásával kapcsolatban, akkor erősebben érveltek volna ellene."
 
ANDY FLETCHER: "Én nem jöttem ki vele. Mondtam is, hogy nem fogok még egy albumot csinálni vele."
 
GARETH JONES [producer]: "Még mindig megvolt valami olyasfajta érzés, hogy ő egy kívülálló volt a három kemény basildoni mellett"
 
DAVE GAHAN "Mindig óvatosak, gyanakvóak voltunk Alannal szemben, és azt hiszem, Mart és Fletcher még nálam is jobban, mert szerintem aggódtak a zenei képességei miatt. Mármint hogy Alan tényleg jó volt és talán bizonyos szempontból háttérbe szorította azt, amit ők csináltak. Nem tudom, hogy ez miért volt. De Alannek mindig is nehéz dolga volt velünk".
 
DANIEL MILLER: "Azt hiszem, ha folytatni akarta, akkor azt akarta volna, hogy a következő albumot egy bizonyos módon készítsék el, amit nem hiszem, hogy a zenekar többi tagja elfogadhatónak talált volna. Nem hiszem, hogy sokat vitatkoztak volna erről. Azt hiszem, egyszerűen rájött, hogy ez nem fog megtörténni amit ő akart volna, ezért úgy döntött, hogy elmegy."
 
DAVE GAHAN: "Alan, azt hiszem, valószínűleg azt gondolta. hogy úgysem fogunk újabb lemezt készíteni. Szóval ő inkább lelépett, mielőtt mindennek vége lett volna."
 
ALAN WILDER: "Nem feltétlenül gondoltam, hogy a zenekar feloszlik. Úgy értem, azt állították, hogy azt gondoltam, hogy miattam feloszlanak, ami nevetséges. Tudtam, hogy problémák vannak, és olyan problémák voltak, amikkel nem akartam többé foglalkozni. Ennyire egyszerű volt számomra. Egyszerűen úgy döntöttem, hogy nem akarok többé foglalkozni ezekkel a problémákkal, és hogy nem volt túl szórakoztató együtt lenni a stúdióban. Itt volt az ideje, hogy valami mást csináljak."
 
DAVE GAHAN: "Utólag visszatekintve, én sem igazán álltam ki mellette. Nem fordultam a többiekhez, és nem próbáltam megakadályozni, hogy elmenjen."
 
MARTIN GORE: "Mindig is tudtuk, hogy milyen fontos volt számunkra. De talán nem voltunk túl jók abban, hogy kimutassuk az érzelmeinket."
 
DAVE GAHAN: "Azt hiszem, Martin végre egy kicsit megkönnyebbült ettől. De Alan-nél mindig is ott volt, hogy megpróbálta átvenni az irányítást. Ezt sokszor hallottam. Pedig ez nem így volt, tényleg... Csak próbálta átadni az ötletét. Azt hiszem, ez nehezen ment neki, a falakat illetően, amiket megpróbált áttörni."
 
DARYL BAMONTE: "Becsületére legyen mondva: ha egy turné végeztével válsz meg az együttesedtől, akkor ennél alkalmasabb időpontot keresve sem találhatnál, hiszen a turné végén úgyis mindenkivel tele van a hócipőd…"
 
ANDY FRANKS: "Ilyenkor mindenki ki akar szállni… Ha az első gondolata szerint cselekszik, később biztosan megbánja. Ezért aztán áprilisig várt a döntéssel, ekkora már biztos lett a dolgában."
 
ANDY FLETCHER: "Mindenesetre meghozta a döntését. Hogy most megbánta-e ezt a döntést, nem tudom..."
 
MARTIN GORE "Miután elmondta nekünk, emlékszem, hogy felszálltam a vonatra és hazamentem... és arra gondoltam, "Vége az zenekarnak."
 
DONNA VERGIER: "Titokban tartották, amíg a sajtóközlemény be nem jelentette, aztán elkezdett csörögni a telefon.
 
ANNE HAFFMANS "Annyi hívás érkezett az Intercordhoz. hogy hogy nem győztük felszabadítani a vonalainkat, és még egy „segélyvonalat” üzembe kellett helyeznünk a rajogóknak... A telefonjaiktól egyszerűen nem tudtunk dolgozni… Minden vonalunkat megszállták…"
alan97.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr5117080194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása