Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Personal Jesus a popkultúrában

2024. augusztus 29. - Szigi.

A Personal Jesus talán a legtöbbet feldolgozott dal a DM történelmében. Néhányat nézzünk ezek közül! Elsőként itt van Johnny Cash feldolgozása. A countrysztár így nyilatkozott a dalról 2002-ben, a feldolgozás elkészítésének időpontjában: "Ez egy nagyon szép bibliai dal, talán a legevangélikusabb gospel dal, amit valaha felvettem, bár nem tudom, hogy a szerző annak szánta-e, de ez az. Ebben találsz vigaszt, tanácsot, vállat, amire támaszkodhatsz, kezet, amibe belekapaszkodhatsz a Személyes Jézusodba.

Marilyn Manson-t a Personal Jesus vallásos vetülete másképpen ragadta meg, mint Johnny Cash-t: 

Itt a Def Leppard feldolgozása: 

Itt pedig Nina Hagen feldolgozása:

Számomra különösen kedves emlék az, hogy a Grand Theft Auto: San Andreas videójáték egyik fiktív amerikai rádióállomáson, a Radio X-en is felcsendül a ma 35 éves Personal Jesus. A műsorvezető, Sage (Jodie Shawback hangján) kétféleképpen is kommentálja a dalt. Először azt mondja, hogy "A Mode következik. 'Personal Jesus'. Hihetetlen. Találtam egyet - és azt hiszem, én vagyok az.”. Másodszor pedig - ahogy ebben a videóban hallható is - a dal végén fűzi hozzá az alábbiakat: "A Depeche Mode-dal egyszerűen nem lehet vitába szállni. Egyszerűen lehetetlen. Próbáltam, éjszakákat, és hosszú órákat töltöttem ezzel. Nem tudod megcsinálni. Azt akartam, hogy David Gahan beköltözzön a házamba - ő pedig azt mondta, hogy 'Nem'.”

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr6118477767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása