Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Songs Of Faith And Devotion, mindenki senkije "tollából" (Index Fórum)

2013. december 18. - Szigi.

I feel you: Az album verziót képtelen vagyok megunni. Süvítő kraft! Egyből bebassza a kirakatot.

Walking in my shoes: Valahogy sosem tudtam annyira szeretni, amennyire illő lett volna, vagy amennyire népszerű. Nálam nem hogy nem TOP 1, de még a TOP 40-emben sincs benne! Általában el is léptetem, mert iszonyatosan unom is már. Jó szám, értem én, brutálisan össze van rakva, de valahogy sosem tetszett olyan igazán. Az elején a zongoratémától frászt kapok, meg az még van néhányszor benne, talán amiatt.

Condemnation: Ez most egészen tetszett! Önmagában nemigen szoktam hallgatni, de az albumon HELYE van. Most nem zavart és nem is túl hosszú.

Mercy in You: Számomra ez tömöríti magába/foglalja össze leginkább az album atmoszféráját és hangzását. A "legszofadosabb" nóta :), de sosem tenném rá semmilyen DM válogatásra, önmagában sosem hallgatom, csak itt.

Judas: Hát, ez kis kedvenckém nekem. Az album eddigi legjobb dala. Az outro pedig egy olyan dolog, amire azt mondom: "na EZ az ÉN zeném"

In Your Room: Hát, ezt sem mindig hallgatom már végig, pedig a megjelenésekor ez volt az egyik kedvencem az albumról. Iszonyatosan elcsépelt, unom! És kimondom: az egyik legmodorosabb DM dal evör! Nem akarom bántani, tökéletesen kimunkált, elképesztően megfabrikált, kikúrt jól szól, csodás dal, de már valahogy így érzek iránta. Abba meg rossz belegondolni, hogy élőben manapság miféle gyalázatoknak teszik ki a srácok. Újkori verziói egyszerűen ELVISELHETETLENEK számomra.

Get Right With Me: Ez megint egy olyan dal, hogy komolyan el kell gondolkodnom, éreztem-e késztetést arra valaha, hogy önmagában meghallgassam. Nem emlékszem, h eszembe jutott valaha is, h "hú, most de meghallgatnék egy kis Get Right With Me-t" Sőt, amikor az album megjelent, kifejezetten nem szerettem. Mára már megszoktam ezt is.

Az itt hallható zenei átkötéssel nincs gondom, sosem venném már le innen, bár talán nem is hiányozna. De akkor meg inkább legyen, mint inkább nem. Az mondjuk fura, h Aengee kollégának csak most szúrt fület :)

Rush: Amikor a DM halálos tőrt döfött a U2 szívébe! Nincs szótár, amiben lennének szavak leírni ezt a dalt. EPIC!

One Caress: Ez eléggé kilóg, sokan máig nem tudják hová helyezni. Pedig Martin dalaira mindig is jellemző volt, h elütnek az album hangzásának egészétől. Most nem tudom, h erről írtátok-e, h "nem jó" rajta Martin hangja. Érzem, mire gondolhattok, de én ezt itt megbocsátom. Martin mintha nem tudná teljesen kiénekelni ezt a dalt, valóban. Főleg az "eternal darkness" résznél érhető tetten, de ettől valahogy sokkal őszintébb és intimebb így az előadás. Plusz egy kis tréfa, próbáljátok ezt így: "I have to believe that sin, Can make a BATMAN" :)

Higher Love: És ez az örökös kedvencem róla. Igazi gombóc a torokban dal. Mindig párás szemmel hallgatom. Az utolsó szám az albumon, az utolsó legeslegjobb dal a zenekartól. Ennél jobb azóta sem született. Alan Wilder brutálisan fájdalmas leköszönése. Tonnás súlyt kapunk a szívünkre és örökre kattoghatunk: vajon mik jöhettek volna még EZ UTÁN? Elképesztő atmoszféra, a totális csúcs és hibátlanság, emelkedettség. Ezt akár 14 perces változatban is tudnám értékelni. Most is rá kellett bökjek a repeat gombra a végén :)

Érdekesség: sosem hallottam ki Dave énekéből a "báj a hájer lav" sort. Mindig csak "báj a háájaa (higher)" jött ki itt nekem. Az idei koncerten Martin előadásában már sokkal érthetőbb a refrénnek ez a része és azóta Dave énekéből is (végre) kihallom ezt a kis apróságot :)

Hát, összességében továbbra sem ez a kedvenc DM albumom, de mindenképpen a legjobbak között a helye, és a leírtak ellenére egy porszemet sem raknék odébb rajta. Így tökéletes, ahogy van, kétség nélkül zseniális kategória, az azóta készült korongok (ide értve még az ULTRA-t is) a közelébe nem szagolhatnak.

 

Hoppá, most esik le, h erről még nem is ömlengtem a b-oldalon. Mondjuk legyen akkor ez egy afféle "teaser" egy kőzelgő, kifejtősebb irományhoz :)

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr315698861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása