Martin: Nos, mindig is utáltam a számok jelentését fejtegetni. Már csak azon egyszerű oknál fogva is, mert számomra jelent valamit egy dal, más számára pedig akár valami teljesen mást is jelenthet. Úgyhogy maximum a dal hangulatáról, illetve a megszületésének paramétereiről tudok beszámolni... Az eredeti demót Gareth [Jones] és Paul [Freegard] barátomnak játszottam le. A demóra persze akusztikus gitárral játszottam fel a számot... az alap ötlet ezzel szemben az volt, hogy a végére egyáltalán ne legyen benne gitár. Ki akartuk venni a gitárt, és ezáltal teljesen más irányba elvinni a számot. Amikor aztán már vagy négy napja dolgoztunk rajta és kialakult az a nagyon szeszélyes elektronikus ütem a háttérben, egy hirtelen ötlettel visszaraktuk az eredeti gitárszólamot. Az eredmény az volt, hogy kaptunk egy olyan blues-os, akusztikus gitárkíséretet, amely teljesen különbözött mindentől, amit a számban hallhatsz. Rájöttünk, hogy a kettő kombinációja valami igazán különös hangzást alkot. (a fordítás a HDMFC oldaláról származik).
A második Dream On maxi második alkotása a DREAM ON (DAVE CLARKE ACOUSTIC VERSION), ami megkerülhetetlen jelentőségű brit DJ és producer, Dave Clarke munkája. Kisebb meglepetésre lelassított gitárjátékkal indul (pontosan így játszotta Martin az Exciter Touron, amikor az Easy Tiger-ből átment a Dream On-ba az intro), aztán bejön a kemény dobalap, ami valahogy az Ultra-korszak mixeire (főleg az Only When I Lose Myself Subsonic Legacy mixére) emlékeztet engem. A kitűnő mix nagyon hirtelen ér véget. Ez a változat is remixválogatáson végezte (ami - tekintve a remixelő hírnevét - nem is meglepő): ez a Remixes 81-04-en található meg.