Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Az első Top Of The Pop fellépés

2021. június 13. - Szigi.
A New Life a 11. helyig jutott a slágerlistán, ami magával hozta a DM első fellépését a Top Of The Pops-ban. Jonathan Miller: Stripped című könyvéből idézzük fel a korszak fő eseményét:
 
"A New Life slágerlistás helyezése elég volt ahhoz, hogy 1981. július 16-án az együttes a televízióban is bemutatkozhasson, méghozzá az Egyesült Királyság legnézettebb zenés műsorában, a Top Of The Pops-ban. Ugyanaznap a basildoni Evening Echo büszkén jelentette: „Májusban [1981] az Echo már írt róla, hogy a basildoni Depeche Mode-ot a legújabb kultuszmozgalom, az újromantika vezetőjeként ünnepelhetjük. Ma, több mint két hónappal azután, hogy sikert jósoltunk nekik, a szintetizátoros négyes a listákra került - és gyorsan emelkedik. Ma este a Top Of The Pops-ban láthatjuk őket!”
 
Mikor a Smash Hits az első tévés fellépésük előtti délutánon meginterjúvolta a The Highway kocsmában (Basildonban), Dave Gahan megkérdezte: „Mikor Simon Bates bemutat minket a Top Of The Pops-ban, hozzáteszi, hogy Basildonból jövünk - miért? Martin Gore: „Mert soha semmi jó nem származik innen?”
 
Minthogy a New Life felkapaszkodott a független listákra még jóval azelőtt, hogy a Dreaming Of Me lekerült volna, így ugyanebben a Smash Hits-interjúban Andy Fletcher nem állta meg, és felkiáltott: „Mi leszünk a független Beatles!”
 
"Semmit sem aludtam a műsor előtti éjjelen - vallotta be Martin Gore. - Fiatalok voltunk - tizennyolc-tizenkilenc évesek -, és a Top Of The Pops volt a műsor akkoriban. Iszonyú ideges voltam. Nem sokra emlékszem az előadásból, azt hiszem, lesütöttem a szemem, és imádkoztam, hogy érjen már véget, és ne látszon, mennyire reszketek.”
 
Dave Gahan: „Nemigen hittük el, hogy a mi lemezünk az, ami egyre feljebb kúszik a listákon. Idegtépő élmény volt látni, ahogy hétről hétre feljebb kapaszkodik. Az is megborzongatott, hogy a rádióban hallottuk. Ha megszólalt, és éppen nem együtt voltunk, egyből felhívtuk egymást, hogy biztosan hallja mindegyikünk! De a legjobb volt, hogy a Top Of The Pops-ban lehettünk. Aki ott fellépett, úgy érezhette, hogy van egy slágere. Rémisztő érzés a kamerák előtt állni, tudva, hogy rengeteg ember néz.”
Vince Clarke: „Néhányszor próbáltunk, és mivel nyilván nem csináltunk előtte ilyesmit, biztos akartam lenni benne, hogy mikor megszólal egy hang a hangszóróból, épp le is üssek egy billentyűt. Ez nagyon fontos volt nekem, úgy gondoltam, az ilyesmit az emberek észreveszik - lehet, hogy a Top Of The Popsból nézve csak én figyeltem az ujjaimra, és senki mást nem érdekelt.”
 
Andy Fletcher: „Idétlenül éreztem magam, ahogy nyomkodom a billentyűket, és sehova be nem kötött mikrofonba éneklek - az előadás felénél az járt a fejemben: ó, istenem, mit keresek én itt, emberek milliói előtt úgy állok, mint egy seggfej.”
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr5916592476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása