A Get The Balance Right hosszabb változatának, a GET THE BALANCE RIGHT! (COMBINATION MIX)-nek különös utóélete volt. A dalt és a mixet 1982 decemberében, már Alan Wilderrel a fedélzeten készítette a Depeche Mode, Daniel Millerrel, Eric Radcliffe-el és John Fryerrel.
ALAN WILDER: "„Érdekes módon, ez volt az első alkalom, hogy 12 inches dance változatot adtunk ki - emlékezett vissza. - Korábban már készültek remixek a számainkból, de ezt most leginkább a kluboknak szántuk. Akkoriban a Mode dalait mindig az albumot szem előtt tartva vettük föl, és ezek után vagy szerkesztettünk belőle egy kislemezverziót, vagy kibővítettük 12 inchesre. A 12 inches változathoz az kellett, hogy a dal különbözően mixelt részeit kétsávos sztereó szalagon rögzítsük, amíg elegendő anyag gyűlik össze ahhoz, hogy az új verziót összerakjuk. A szalagos montírozás sokkal korlátozottabb lehetőségeket nyújtott és sokkal több időt is emésztett fel, mint a mai módszerek. Sokkal nehezebb volt új és teljesen eltérő változatot készíteni egy dalból, ami valószínűleg hozzájárult a korai mixek stílusához, és bájosabbá is tette őket. Általában gyorsan, az idő szorításában dobták össze őket.”
A dalhoz készült táncos remix aztán megdöbbentő helyen gyakorolt komoly hatást.
DAVE GAHAN: "Furcsa volt: egy detroiti „underground” helyen nagyon felkapottá vált ez a szám, aztán ezt a lemezt később nagyon sokat játszották az ottani klubokban."
DERRICK MAY [producer/DJ] "Egyszerűen nagyon-nagyon funkysnak tartottam. Lehet, hogy sokan kiröhögnek majd ezért, azt kérdezve, hogy a francba lehetne a DM funkys...? A Get The Balance Right!-ot két példányban vettük meg, és az instrumentális változat elejét végtelenítve játszottuk le. A korunkbeli detroiti gyerekeknek nagyon bejött ez a szám..."
MARTIN GORE: "Kiadtuk a maxit, ami mind népszerűbb és népszerűbb lett"
DERRICK MAY: "A feketék közösségében akadnak páran, akik nagyon járatosak a zenében. Az Államokban mi azt se tudtuk, kik ezek, és hogy néznek ki... Hivatalból nemigen foglalkoztak velük. Inkább a véletlennek, mint az öltönyösöknek köszönhető, hogy a Sire Records égisze alatt eljutottak hozzánk. Egyebek híján csak a zenére támaszkodhatsz. Senki se tudta, honnan szalajtották ezeket a srácokat..."
DANIEL MILLER: "Nagyszerű dolog, hogy utólag kijelentheted: a Derrick Mayhez hasonlóakra nagy hatást gyakorolt és ösztönzőleg hatott a Get The Balance Right! Akkoriban ez meg sem fordult a fejedben, s ezt hallva szerintem a fiúk is hitetlenkedve ingatnák a fejüket..
DAVE GAHAN: (2013): "Nos, őszintén szólva elég bizarr volt számunkra. Derrick May akkoriban egyfajta hipszter volt a korai dance-elektronikus-techno szcénában, vagy mi a fene. Úgy tűnt, hogy a "Get the Balance Right!" mixe sláger volt néhány underground klubban Detroitban és máshol. "
De milyen is volt ez a nagyhatású remix, ami később még a Remixes 81-04-re is felkerült, egyedüliként az 1983-as év amúgy figyelemreméltó remixterméséből? Eleve az alig több, mint 3 perces dalból egy csaknem 8 perces verzió készült (sőt, a japán CD Boxokban valamivel több, mint 8 perces a dal, mivel nem lehalkulással zárul). A dal nagyon játékos, táncos basszusával indul, majd erre jönnek a dobok, és csak ezután indul el a "cincogó" szintidallam, a dal jól ismert része. Innentől azért jól ismert korai remix mesterfogással a szám bizonyos részei vannak hosszabbra nyújtva, Dave hangja csak 1:19-nél indul el, a "There's more..." rész négyszer is elhangzik. Néhány véletlenszerűen kiválasztott hangra (pl. "selfish") visszhang-effekt van ráeresztve. A középrész szövege is kétfelé van szedve, hogy a kettő között élvezhessük a korai Depeche Mode muzsikát. A dal vége felé közeledünk 4 percnél, ám ekkor jön a remix nagy húzása: hirtelen kiállás után egy több, mint 3 perces, szinte teljesen instrumentális betét következik, rendkívül táncos rész, a basszus szinte behúz minket a tánctérre - szerintem ez a rész tetszhetett nagyon a detroiti fiataloknak! A hosszasan kitartott táncos rész után pedig a dal végének kinyílása, a dallamok bekúszásával és a "get the balance right" szövegrészlet újbóli megjelenésével már-már katartikus! Nem véletlenül került fel a 2004-es remixválogatásra a dal...