Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Das Lied Vom Einsamen Mädchen

2023. április 28. - Szigi.
Az Oh My Love hosszas ambient-átvezetője után zaklatottabb dal jön a ma 20 éves Counterfeit 2 lemezen: ez meglepetésre egy német nyelvű dal, a DAS LIED VOM EINSAMEN MäDCHEN. A Nico által ismert klasszikus erős, sötét elektronikus zenei hátteret kap, kicsit némiképp már a Playing The Angel hangzásának előfutárának tűnik a dal. A mániákus "csipogás", a kemény basszus és a finom gitárjáték is hozzáadnak az egyedi hangulathoz.
 
Martin: "Valószínűleg a világ területeinek többségén ez a dal nem mond majd semmit, hiszen németül énekelek benne. Szerencsés vagyok, hiszen már kisiskolás koromban tanultam németül, majd éltem Berlinben, ahol pár évig még német barátnőm is volt. Egyszóval beszélek németül és annyira tetszett ez a dal az egyik Nico albumról, hogy elhatároztam ez lesz az, amelyet feldolgozok tőle... jóllehet, a dal eredetijét nem ő írta, viszont nagyon illik hozzá a hangja. Nico hangján keresztül megérintett a dal szentimentalizmusa. (...) Nico nagy hatással volt rám, és mindig is lenyűgözött az életből és a világból való kiszakadása. Megdöbbentett az egyik utolsó angliai koncertjének felvétele: úgy tűnt, hogy tökéletesen "nincs ott", sem a zenekar, sem a közönség nem létezett számára. Valószínűleg a drogok miatt. Mindig is csodálkoztam, hogyan süllyedhetett ilyen mélyre egy ilyen rendkívül szép ember? Lehet, hogy az elkorcsosulás, a hanyatlás megszállottja vagyok? (...) A németeken kívül senki sem fogja megérteni ennek a dalnak a szövegét, az elszigeteltség kísérteties érzését. Valami olyasmit, amit akkor érzel, amikor híressé válsz, és amit én is megtapasztaltam a Depeche Mode-dal, bár nem olyan szélsőségesen, mint Dave [Gahan]. Egy kiszámíthatatlan mentális térben vagyunk, mindenki szeret téged, úgy tesz, mintha teljesen nyilvánvalóan ismernének téged."
 

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr2218111270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása