Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

31 éves egy híres (audio) koncertfelvétel: 1994 San Francisco!

2025. május 14. - Szigi.

A Földi lányok csábítóak, főleg, ha egy cool gitáros készít remixet egy DM feldolgozáshoz

1988-ban a mai napon jelent meg a Földi lányok csábítóak című film, amelyben szerepel a Route 66 című dal, de nem a mindenki által ismert verziója, hanem egy Nile Rodgers által készített változat. A világhírű producer, a Chic tagja egy igazán jó hangulatú feldolgozást készített a Depeche Mode feldolgozásához. 

Ma este újra Insight műsor a Radio Kaleiden!

Ma este 7-től a Radio Kaleiden beszélek aktuális jubileumokról és persze Dave születésnapját is megemlítem.

https://radiokaleid.hu/

A 35 éves Policy Of Truth koncertváltozatai, 1990-2024

Most pedig a Policy Of Truth koncertváltozatait vesszük sorra. Elsőként nézzük a World Violation Touros verziót, a frankfurti koncertről: itt már megvan az a verzió, ami a későbbi alkotások alapjául is szolgált. Néhány taktus a Beat Box mix elejéről, majd indulhat a dal, amely viszonylag az albumverzióhoz hűségesen viszi végig a dalt. Hangulatosak a harmadik versszakban az erősen visszhangosítva éneket sorok. Nézzük:

A Devotional Touron mindjárt második helyen, a Higher Love után jött a POLICY OF TRUTH. A World Violation Tourhoz képest annyiban különbözik, hogy a dal végén a refrén ismételgetésnél többször jön vissza a jellegzetes "riff", ami egyértelműen javít az alkotáson.

A Policy Of Truth az Exotic Tourra kiemelt helyet kapott: a második ráadás első dalaként játszották, közvetlenül az utolsóként előadott A Question Of Time előtt. Ez volt az első élő dobos verzió, és egyben az utolsó alkalom, amikor Alan Wilder dobolta a dalt. A turnézáró észak-amerikai szakaszra aztán rövidült a setlist és kikerült a setlistből a Policy Of Truth is - története során először.

A Policy Of Truth - nem meglepő módon - visszakerült a setlistbe a The Singles 86-98 válogatáslemezt népszerűsítő The Singles Tourra, és ismét viszonylag hamar ellőtték, negyedik dal volt. Ezen verzió különlegessége a csilingelő ütősök 7 másodpercnél, de később is meglepően innovatív a dobhasználat - a sok belecinezés teljesen egyedivé teszi az 1998-as változatot! 

Az Exciter Touron - sok más nagy slágerrel egyetemben - kimaradt a Policy Of Truth: ez mindmáig az egyetlen DM turné, amelyen egyszer sem játszották a dalt. 2003-ban viszont Dave Gahan a szólóturnéján, a Paper Monsters Touron szinte minden alkalommal egy Policy Of Truth/Enjoy The Silence egyveleggel zárta a fellépést. Jópofa utcazenész-megközelítése a két feszes elektronikus dalnak! :)

7 év után volt újra Depeche Mode koncerteken Policy Of Truth, a Touring The Angel koncertsorozaton, 2005-2006-ban. Ismét a setlist elején, ötödikként csendült fel a dal "semmi különös" verziója. A nyári turnészakaszra aztán kikerült a setlistből (erről egy csalódott rajongó felcsattanása ugrik be a 2006 nyári Puskás Stadion-koncertről, a koncertet záró Never Let Me Down Again utánról: "És bázze, a Policy-t nem játszátok?!?" :D )

A Tour Of The Universe óta övezi némi "harag" a Policy Of Truth-t! A dal nem szerepelt eredetileg a setlistben, de két koncert - és egy Dave betegség miatti kényszerszünet - után a harmadik koncerten az In Sympathy helyett betették a Policy Of Truth, ami onnantól a turné végéig szerepelt a setlistben (az In Sympathy pattogó gumilabdás kivetítésével). Innentől a Policy Of Truth sokak szemében az "örök cseredal" lett, a banda kompromisszumdala, amihez legelőször nyúlnak, ha le kell cserélni valami különlegességet... Ráadásul a Policy Of Truth valahogy különösen tompán szólt ezen a turnén. Aztán azért később volt néhány emlékezetes momentum ezen a turnén is, például lódzi vagy a Royal Albert Hall-beli koncerten lufikat dobált a közönség a dal közben (reflektálva a kivetítőre), majd a dal végén kipukkasztották őket. A barcelonai koncertek - amelyről DVD készült - nem volt ilyen rajongói akció.

A Delta Machine Tourra is a setlistben maradt a Policy Of Truth, sőt a turnén minden egyes koncerten játszották. Kellemes meglepetésre az eddigiektől kissé eltérő verzióban: ezúttal a dal elején a kislemezverzió sejtelmes hangjait hallhattuk, és csak utána érkezett meg az ismerős dobalap. Ezen a turnén mintha feszesebben játszotta volna Christian Eigner ezt a verziót! Lássuk-halljuk:

A Global Spirit Touron csereszám volt a Policy Of Truth, mindössze kilencszer játszották (az az ember érzése, mintha a World In My Eyes-zal együtt lenne cseredal, és 2006 óta ha az egyiket játsszák, akkor a másikat szinte biztosan nem). A 9 előfordulás a lehető legkülönfélébben alakult. Elsőként a So Much Love helyett játszották a Madison Square Garden-ben másodikként, aztán a Hollywood Bowl-ban a Poison Heart helyett a setlist közepén. A következő Hollywood Bowl-fellépésen viszont már a Heroes helyett játszották, a ráadás közepén és ugyanígy tettek Dublinban is az európai turné első koncertjén. De aztán már az azt követő fellépésre rövidítettek a setlisten, aminek a Policy Of Truth is áldozatul esett és nem is játszották a decemberi második párizsi koncertig, ahol viszont a Stripped helyett játszották a koncert kétharmadánál. A kavarásoknak viszont ezzel még nem volt vége, mert ezután legközelebb 2018 januárjában játszották Berlinben - ezúttal a Where's The Revolution helyett (ugyanez történt a 10 nappal későbbi milánói koncerten is, valamint májusban is Mexikóvárosban). A 2018-as nyári fesztiválszezon első fellépésén, a newporti fesztiválon aztán ismét feltűnt a setlistben a World In My Eyes előtt - hogy aztán már a következő fellépésre, a soproni VOLT Fesztiválra a Useless vegye át a helyét: majd pedig a setlistek rövidülésével már helye se legyen a dallistában :D Ez a "kálvária" is azt erősíti meg, hogy a Policy Of Truth az "örök cseredal" :) Mi most a 2017-es Madison Square Garden-fellépéssel idézzük fel a Global Spirit Tour Policy Of Truth-ját:

És az örök cseredal feltűnt a Memento Mori Touron is: a Sister Of Night helyett játszották 2023 októberétől, a New Yorkban zajlott fellépésektől. "Természetesen" semmi csavar nem volt benne, eljátszották, ahogy mindigis játszották. Így szólt a dal a DM mindmáig legutolsó turnéján: 

 

35 éve jelent meg a Policy Of Truth!

Kerek évfordulót ünneplünk ma: 35 éve jelent meg a Violator harmadik kislemeze, a POLICY OF TRUTH!
A közkedvelt dal kislemez-és klipverziója a Trancentral mix hangjaival kezdődik (illetve ez csak a kislemezverzióra igaz), és összességében egy fokkal puhább hangzású, mint az album, főleg a fő szintitéma szól kevésbé nyersen, mint a Violatoron található változat. A harmadik versszak alatt jobban hallatszik a Trancentral mix különös, atmoszférikus hangja, és mivel a dal vége sem rövidebb, mint az albumon, ez esetben (a kezdő effektek miatt) a kislemezverzió hosszabb, mint az albumváltozat. A klipverzió viszont jelentősen rövidebb, ez egy "elképzelt" radio edithez készült.
A klipet 1990 márciusában New Yorkban forgatták. A fekete-fehér és színes képeket felvonultató hangulatos alkotás történetét nehéz elmondani, mindenesetre különböző lányok hagyják faképnél a DM tagjait. Jópár kép készült a helyszínen Anton Corbijn: Strangers című könyvébe és a World Violation Tour turnékiadványba.

A Policy Of Truth B-oldalasa a KALEID című dal. Ez egy pörgős, instrumentális alkotás, az első igazán tempós instrumentális B-oldalasa a zenekarnak. Kellemesen kuttyogó alapjával, táncos alapjával és meglehetősen morcos hangzásával érdekes színfolt lehetett 1990-ben. Nem tartom kizártnak, hogy a Bonanza Pogók ötlete is innen származik!. Enyhén félelmetes hangulatát váratlanul megérkező élődob oldja másfél perc közelében, ám aztán továbbra is a "játék a szekvenszerekkel" műsort hallhatjuk a dalban. Nem a legjobb dal a Violator-érában, de mindenképpen érdekes színfolt!

Nézzük a Policy Of Truth mixeit!  Elsőként következzen a csodálatos BEAT BOX mix, amelyben Dave hangja még jobban előtérbe van tolva, panaszosabban cseng, amihez a lecsupaszított, hosszabb remixverzió nagyon jól passzol. Az összetett dal különböző rétegei is ragyogóan megmutatkoznak ebben a mixben is, amely Francois Kevorkian munkája.

Martin: "- A Policy Of Truth a valaha felvett számok közül az egyik legnagyobb kedvencem. Nagyon szeretem a mondanivalóját... Azt, hogy hazugság árán tudsz csak problémák nélkül élni - talán jobb ha így is teszel! A mondanivaló egésze úgy ahogy van, a kedvemre való! Szeretem a Terry Hoax változatát is. De a tribute albumon [For The Masses] szereplő Dishwalla féle verzió is tetszik. Mindkettő rock. Jó más megközelítésben is hallani. Valahogy az az érzésem, hogy minél közérthetőbb, tradícionálisabb megközelítésben adod elő a dolgokat, annál több emberhez jut el maga a mondanivaló. Kicsit sajnálom, hogy a számaink nagy többsége észrevétlen maradt vagy alul lett értékelve csupán csak azért, mert szintetizátoron adtuk őket elő!" (a fordítás a HDMFC honlapjáról származik).
 
Következik egy újabb remek POLICY OF TRUTH feldolgozás, mégpedig a CAPITOL MIX. Szintén Francois Kevorkian munkája, amire a Beat Box mixhez hasonlóan igaz a táncosság, és mégis bizonyos fajta sötétség, intimitás: Dave hangja nagyon előtérbe van tolva, szinte a fülünkbe énekel az egész mix alatt, amihez a visszhangosítás is sokat hozzáad. A mix tartalmazza Richard Nixon egyik híres(en manipulatív) beszédéből, a Chickers Speech-ből azt a mondatot, hogy ""I want to tell you my side of the case", újabb árnyalatot adva a a politikát a címébe belekeverő dalnak. A mix rákerült a Remixes 81-04 válogatásra is.
 

Ahogy az egy rendes B-oldalashoz dukált még 1990-ben, a Kaleid-hez is készültek remixek. A KALEID (WHEN WORLDS remixet Daniel Miller és George Holt készítette. Ebben a mixben is hallható a két máshonnan átvett sample, a Steve Harley & Cockney Rebel - What Ruthy Said tremoló gitárja és a Borghesia - Message című dalának torzított wah-gitár hangja.

A POLICY OF TRUTH (TRANCENTRAL MIX) készítője a legendás THE KLF. Ez a mix sokáig elérhetetlen volt a youtube-on és a streaming szolgáltatókon, mert zenekar a zeneipar esküdt ellenségei közé tartozott, akik miután látványosan kivonultak a popiparból, elégették a pénzüket, és azóta is a legnehezebben felkutatható ex-popsztárok közé tartoznak. A Policy mixük viszont békés hangulatú, még ha a remixelő lázadók látványosan rajta hagyták a nyomukat a remixen. Egyrész a mix címén (a The KLF stúdiója ebben az időben a Trancentral stúdió egyik legnagyobb slágere ebből az időszakból: Last Train To Trancentral), másrészt pedig a remix második felében található birkabégetést az ebben az évben kiadott Chill Out című lemezükön is elsütötték. A dalban elhangzik egy filmrészlet ("I'm not politician, I'm a business man!") a Hosszú nagypéntek (The Long Good Friday) című filmből, amelyben a Bob Hoskins által megformált kisstílű gengszer hangja hallható. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a The KLF (akárcsak például a Kruder+Dorfmeister) alaposan megválogatta, hogy kinek a munkáihoz készítenek remixet: pályafutásuk során csak a Depeche Mode-nak, a Pet Shop Boys-nak és az amúgy a The KLF-hez több szálon kötődő The Moody Boys-nak készítettek átdolgozásokat.

Kemény, félelmetes kezdés, majd egy viszonylag szokványos folytatás: a KALEID (REMIX) Bruce Smith és Sean Oliver keze munkáját dicséri. Sean a Rip Rig + Panic nevű poszt-punk (!) banda tagja volt korábban, Bruce Smith pedig a The Pop Group nevű szintén poszt-punk (!) együttes tagja volt, de dolgozott a Public Image Ltd.-ben is, ami ugye a Sex Pistols-ból (!) ismert Johnny Rotten zenekara volt... nagy kérdés, hogy hogyan keveredett két ilyen posztpunk arc remixe egy Violator-kislemezre (ráadásul az egyik legvegytisztábban elektronikus átdolgozásra). Sőt, még egy távoli kapcsolódás: Bruce Smith a New Age Steppers nevű dub kollektíva tagja volt, Adrian Sherwood mellett, akit ugye már a People Are People, Master And Servant és Enjoy The Silence mixekből ismerhetünk... A Kaleid (Remix) kezdőhangjai még a World Violation Tour nyitányából is ismerősek lehetnek: a Crucified sejtelmes hangjai ebbe a mixbe úsznak át, - minden alkalommal így kezdődtek a World Violation Tour koncertjei...

Alan: "A Policy Of Truth jellegzetes riffjét egy örökkévalóságig kerestük. Még egy fuvolát is kiróbáltunk! A dal végüls számos változáson ment keresztül már a PUK stúdióban is, majd szinte teljesen újravettük a The Church stúdióban. Általában ez azt jelenti, hogy a dallal problémák vannak, bár ebben az esetben tudtuk, hogy ez egy erős szám, sőt, potenciális kislemez. 100 különböző változatot próbáltunk ki, mielőtt rátaláltunk a slide gitárra, ami a riff hangját adja."

Flood: "A Policy Of Truth volt az a szám, mely a demóban hallhatóhoz hasonlóan indult, aztán úgy döntöttünk, kísérletezésbe fogunk, s megpróbálunk egy olyan hangulatot teremteni, ami ugyan még nem rock, de már nem szintikkel hozunk létre. Így hát a gitárriffel és a beprogramozott dobokkal kezdtünk el játszogatni. Ez alapjaiban változtatta meg mindegyikünk hozzáállását."

Az utolsó mix a kiadványon egy újabb Francois Kevorkian-féle átdolgozás, a POLICY OF TRUTH (PAVLOV'S DUB), ami hozza a másik két Kevorkian-mix (Beat Box, Capitol) lecsupaszítottabb, fülledtebb hangulatát, talán egy fokkal lazább hangszereléssel és még több érdekes hanggal. A verzió érdekessége a "politikushalmozás": újra előkerül Richard Nixon ("I want to tell you my side of the case.", ahol a case-t én mindig "kiss"-nek értettem :D ), de a dal közepén megjelenik Sir Winston Churchill is, aki azt mondja: "I must not conceal from you tonight...", amire Dave panaszos hangon azt válaszolja, hogy "the policy of truth", majd Churchill folytatja: "...the truth as I see it." A vége felé egy "a-a"-zó női hang is feltűnik, aki ráadásul a végén levonja a keserű tanulságot: "Everybody can't get what they want.". Nekem talán ez a kedvenc Policy Of Truth mixem, noha mind a négyet egészen kiválónak találom, valójában mindegyiket jobban kedvelem, mint az eredeti dalt. 

40 éves a The World We Live In And Live In Hamburg!

Ma 40 éve került a boltokba a Depeche Mode első hivatalos koncertkiadványa, a THE WORLD WE LIVE IN AND LIVE IN HAMBURG! A felvétel az 1984-es Some Great Reward Tour december 9-ei koncertjét tartalmazza, amelyet Hamburgban, az Alsterdorfer Sporthalle-ban vettek fel. A rendező Clive Richardson volt. A hosszadalmas elnevezés a Somebody című dal egyik dalszövegére utal ("She will listen to me, when I want to speak about the world we live in and life in general..."). A kiadványról hiányzik a koncerten elhangzó Puppets és az Ice Machine - vélhetően terjedelmi okokból maradtak ki.
 
Itt a videókazetta teljes felvétele:
 

Az Almost Predictable Almost blog így írt a ma 40 éves Shake The Disease kislemezről

Az Almost Predictable Almost blog így írt a ma 40 éves Shake The Disease kislemezről:
„A Depeche Mode mindössze négy év alatt nagy utat tett meg. Azzal kezdték, hogy elsajátították a szintipopot, és annak ellenére, hogy a mesteri tudás nagy része mögött álló ember hirtelen távozott, dalszerzőt váltottak, feltalálták a bőrt és a kalapácsot, elhagyták a szintipopot, és a kísérleti pop és az ipari zene találkozásának komor küldöttjeivé váltak. Mindezt négy év alatt. Ez tényleg egy figyelemre méltó utazás volt.
1985 hajnalán a Depeche Mode a Some Great Reward turné végeztével szünetet tartott. Újra találkoztak Berlinben (nyilván), és felvettek egy új dalt, a Shake The Disease-t.
A Shake The Disease az a pillanat, amikor Martin egy nagyszerű dalszerzőből a dalszerző istenek egyikévé vált. Ez egy dicsőséges dal, amelynek örökké az első helyen kellett volna lennie, de mivel az emberek nem ismerik fel a jó zenét, rosszul teljesített. Engem ez bosszant, valószínűleg téged is, úgyhogy bosszankodjunk együtt, amikor megvizsgáljuk közelebbről a Shake The Disease-t.
A Shake The Disease (BONG8) című kislemez 1985. április 29-én jelent meg. A Depeche Mode Információs Szolgálat hírlevele 1985. áprilisi számában közölte mindenkivel a jó hírt, hozzátéve azt a szemenszedett hazugságot, hogy nem jelenik meg limitált kiadású 12".
A zenekarnak és Gareth Jones producernek nem tetszett, ahogy a dal elkészült. Alan azt mondta, hogy annak ellenére, hogy a szám az egyik kedvence, a zenekar "nem hozta ki belőle a legjobbat". Gareth eközben úgy érezte, hogy a session nem ment olyan jól, mint a zenekar és az ő korábbi sessionjei. A kritikák azonban pozitívabbak voltak. A Number 1 magazin szerint "A Shake The Disease... egy hangulatos, melankolikus szám kísérteties refrénnel - megtévesztően egyszerű, de teljesen elbűvölő". A Rip It up eközben ezt mondta:
"Mindig is úgy gondoltam, hogy a Depeche Mode érdekes lemezeket készít. Az, hogy a megfoghatatlan nagy sláger elkerüli őket, nem késztette őket arra, hogy megírják a még mindig bennük duzzadó number one single-t. Öt év múlva, amikor az emberek már csak homályosan emlékeznek a Tears For Fearsre, a Depeche Mode több lemezt fog eladni, mint valaha."
A kritikusnak igaza volt abban, hogy több lemezt adnak el, mint valaha, ahogy azt az 1990-es időszak bizonyította. Sajnos a Tears For Fears-szel kapcsolatban tévedett, mivel az emberek még mindig emlékeznek rájuk, sőt, olyan mértékben ünneplik a meglehetősen borzalmas zenéjüket, ami engem egyszerre összezavar és megrémít. Egy borzalmas, unalmas zenekar. Mindegy, vissza egy olyan dalhoz, amelynek a címében a betegség szó szerepel, és amelyet a közönség nem fogadott el.
A Shake The Disease május 11-én a 32. helyen kúszott be a slágerlistákra, és a következő héten a 25., az azt követő héten pedig a 21. helyre emelkedett. Május 23-án a Top Of The Popsban (fentebb) szerepeltek, és ez a kislemez feljuttatta a slágerlistán... ööö... ugyanarra a helyre, ahol az előző héten volt. A következő héten 3 helyet emelkedett a 18. helyre, majd a 29., 31., 44. és 67. helyre esett vissza, majd kikerült a slágerlistákról, és lélekben (in spirit) sem maradt ott.
Érdekes a Top Of The Pops szereplés, ami a Black Celebration-féle külsejük felé vezető úton mutatja őket. Martinon persze nincs felső, csak bőrdzseki és ruha van rajta. Az emberek mindig megemlítik ezt az "óóó, ez vicces, hogy úgy öltözött, mint egy hölgy" típusú módon, de hogy Martin mit választott, hogy mit visel, annak nem szabadna jelentőséget tulajdonítani. Ne felejtsük el a SandleGate-et - Dave az igazi ruhás gazember a Depeche Mode rosszul öltözött múltjában. Alan dobol, Martin mintha egy bevásárlókocsi oldalán játszana, Fletch pedig, mint mindig, úgy néz ki, mintha jól érezné magát.
Oké, a Shake The Disease kétségtelenül nem a zenekar legpoposabb pillanata, és talán a világ még nem állt készen erre az újfajta hangzásra a Depeche Mode-tól, de most komolyan, béna 18. hely lett csak? Hogy a fenébe nem szerepelt jobban ez a dal a listákon? A szöveg tökéletes, a dallam dicsőséges, a furcsa zajok pedig, amiket egy korabeli Depeche Mode-daltól elvárnánk, furcsák és éppen ezért varázslatosak. Azon a héten, amikor a dal elérte a 18-as csúcsot, a top tízben olyan balfácánok szerepeltek, mint Jimmy Nail, Billy Ocean és - igen, ismétlem - a Duran Duran a tipikusan zavarba ejtően szar Bond-dalukkal. A Shake The Disease minden egyes dalt, amely azon a héten a Top Tenben szerepelt, kivisz és egymagában kirúgja belőlük a szart. 18. hely, az ég szerelmére, hogyan?
Szerencsére a zenekar élőben sem hagyta figyelmen kívül a dalt. Az 1985-ös fesztiválturné 8 dátuma mellett a következő három turné minden koncertjén szerepelt, beleértve az imádnivaló 101-es verziót is. 2005-től Martin szólószett dala lett, és szerepelt a Touring The Angel, a Touring The Universe, a Delta Machine Tour és kétszer a Global Spirit Touron. Összesen 392 alkalommal játszották élőben a Shake The Disease-t. (a cikk a Memento Mori Tour előtt született, ahol további 2 alkalommal előadták a dalt – a ford.)
A B-oldal a sokkal poposabb Flexible volt. A dal bizonyos értelemben a hírnév hatásairól szól, bár az, hogy rugalmasnak lenni, amikor jön a hajó, az már más kérdés. Martin 1986-ban a Record Mirrornak azt mondta, hogy a dal viccből íródott, és ez nagyon is látszik rajta. Mégis, mint B-oldalas dal, rendben van. A zenekar azonban élőben sosem volt elég rugalmas ahhoz, hogy eljátssza.
Most pedig gyorsan valaki fújja meg a „Jó videó” kürtöt. Van egy jó videónk!
A Shake The Disease klipjét Peter Care rendezte és az akkor még elhagyatott, túlárazott lakásoktól mentes londoni Docklands negyedben forgatták. A Shake The Disease videója csodálatos, legalábbis az előtte lévő videókhoz képest. Egy borzalmas kinézetű fürdőszobában kezdődik, olyanban, amilyet egy sorozatgyilkos házában találunk, mielőtt 13 másodperc múlva egy hatalmasnak tűnő uszkár belép a képbe. Természetesen nem egy nagy uszkárról van szó - hanem Martinról a felrobbanó hajával. Ugyanúgy van öltözve, mint a Top Of The Popsban, bár nem volt sminkes, mint abban a műsorban. Úgy tűnik, saját maga próbálkozott vele.
Mivel ez egy Depeche Mode-videó, sosem rugaszkodunk el nagyon a földtől. A 25 másodpercben a zaj, ami úgy hangzik, mintha valaki egy fémdarabot futtatna egy kerítésen, úgy illusztrálódik, mintha valaki egy fémdarabot futtatna egy kerítésen. Elég tisztességes. Dave megjelenik a sorozatgyilkos szobában, és elénekli a dal első sorát, és úgy tűnik, hogy már minden készen áll a szokásos Depeche-videóra, amikor.... várjunk csak egy percet....Fletch lezuhan. És ott van Dave, aki ezt csinálja. Mi folyik itt?
Aztán visszatérünk Dave énekléséhez, amíg a refrén el nem kezdődik. Fletch ismét megjelenik, ezúttal egy kamerával, amit alapvetően az orrába dugnak, miközben énekli a refrént. A haja ijesztően szőke. Martin ugyanezt a bánásmódot kapja, mielőtt a Basildon Boyzone kéretlen visszatérését látjuk, szerencsére nem táncmozdulatokkal. Alant arcon találja a kamera, körbe-körbe kavarog a szobában a „understand me” rész előtt, amikor Martin beindul, és énekli azokat a gyönyörű sorokat, részben unottan, részben dühösen. Alan leüt valamit egy kalapáccsal, és máris a második versszaknál tartunk.
A második versszak Dave-é, kivéve néhány felvételt az eleső Alanről és Martinról, miközben Martin ésszerűen felhúzza a kabátját, hogy ne fázzon meg. Dave még a refrént is megkapja magának, mielőtt visszatérünk Martin And His Exploding Hair's Understand Me Bathroom című dalához.
És onnan még több esés, még több kamera az arcodba, még egy kis kerítésütközés, és ennyi. A zuhanás persze egy forgó rúdnak köszönhető, ami a tagok kabátjának hátulján volt felhúzva. Okosnak tűnő dolog, és valószínűleg az első olyan Depeche Mode videó, amit szívesen megnéznél újra, ahelyett, hogy addig ütögetnéd a laptopodat, amíg a képernyő el nem törik. Szép munka.”
 
süti beállítások módosítása