Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Hordót a Mode-nak!

2021. szeptember 16. - Szigi.
1985 a legfurább fellépések időszaka: ez a mostani talán nem is olyan vészes, bár a hordók szerepére kíváncsi lennék ;) ma 26 éve jelent meg az IT'S CALLED A HEART kislemez!
 

4 éve jelent meg a Going Backwards kislemez!

Ez a kiadvány is már 4 éves: 2017-ben a mai napon került a boltokba a GOING BACKWARDS kislemez! A hozzá tartozó klip - amely nem a kislemezverzióhoz, hanem a dal Highline Sessions változatához készült - már jóval korábban, nyár közepén napvilágra került.
 

Vinyl-újrakiadások a láthatáron

Újabb vinyl-újrakiadások a láthatáron: október 29.-én Dave első szólólemeze, a 2003-as Paper Monsters, november 19.-én pedig Martin első szólóalbuma, az 1989-es Counterfeit E.P. jelenik meg újra. Egyelőre nincs hír remasterelésről, illetve esetleges bónusz tartalomról sem.

counterfeit.jpg

papermonsters.jpg

Emlékeim 20 év után

És hogy így 20 év után nekem mi maradt meg a 2001-es budapesti Depeche Mode koncertről?
 
- Az eső, bár messze nem volt akkora, mint néhány későbbi magyarországi DM koncerten
- az a nyugtalanság, amivel a terrortámadás másnapján felpislogtam mindegyik, a kivilágított stadion felett elhúzó repülőre
- az a fajta nyugtalan, óvó szeretet, amivel a zenekart néztük: még nagyon közel volt Dave drogos korszaka, és valahogy öregeknek, esendőnek láttuk őket, főleg Dave-et, aki egyszer a Halo-ban egy ugrás után rosszul érkezett le; akkor egy pillanatra azt hittem, hogy félbe is szakad a koncert
- az első sorban voltam, jobb oldalt, nem volt fejet leszakító a hangzás, és ma már furcsa valóban a minimál színpadkép és a meglepően slágermentes setlist is
- az egyik legmegejtőbb pillanat az volt, amikor a ráadás előtt egy rajongó a színpad felé kiabálta, hogy "I Feel Loved!". Egy elázott, szinte szomorkás rajongó kiáltása volt ez a színpad felé; megejtett az a reménytelenség, ahogy egy rajongó bekiabálással próbálja megváltoztatni egy koncert menetét... természetesen nem játszották az I Feel Loved-ot.
- valahogy hideg, szomorú, háborúvárós este volt számomra ez.
 
Mindenesetre köszönöm, hogy velem tartottatok ma a Kisstadionos Depeche Mode koncert 20 éves évfordulóján, jó éjszakát! :)
 

A Stop.hu beszámolója a 20 évvel ezelőtti budapesti Depeche Mode koncertről

A kétezres évek elején rövid ideig létező Stop.hu írása a 20 évvel ezelőtti budapesti Depeche Mode koncertről:
 
"Depeche Mode, változó időben
 
2001. szeptember 13. csütörtök 10:51
 
Nyolc év után járt újra Budapesten a Depeche Mode. A hol szakadó, hol csak szemerkélő esőben álló tömeget bő háromnegyed órán át váratta a három szintipop-isten, de ami utána jött, az mindenkit kárpótolt a fázásért. Aki elkövette azt a hibát, hogy nem vett időben jegyet, pótolhatta a helyszínen is, igaz a feketegazdaság helyi képviselői tíz- és húszezer forint közötti összegeket kértek a mennyországba szóló belépőért.
 
A szervezők úgy gondolhatták, hogy létezik olyan előzenekar, amely a DM előtt képes lenne lekötni a közönséget, ezért felléptették az erősen playback-alapokon performáló háromtagú angol Fad Gadget-et. Az egyetlen említésre érdemes momentum a szétlőtt énekes cigánykerékből indított hátraesése volt, amúgy nagyjából felejthető, ráadásul félresikerült Bonanza-klónokat itthon is találni.
 
A dobossal, szintissel és két fekete vokalistával megerősített Mode az Exciteres intro után meglepő módon a Halo-val nyitott, a szürke, szokás szerint háromrészes öltönyben feszítő és nem túlzottan tisztának tűnő Dave Gahan már az első számot is végigpörögte, nyoma sem volt a három évvel ezelőtti turnét jellemző fáradtságnak. Martin szemmel láthatólag élvezte a bulit, Fletch meg nem igazán tudott mit kezdeni magával, mint rendesen, ezért néha tapsolt és a pólóját igazgatta. A Kisstadiont dugig megtöltő, talpig feketébe öltözött fanatikusok persze minden megmozdulást hatalmas őrjöngéssel díjaztak, bár sokuknak talán már arról sem volt fogalma, hogy éppen hol van. Végülis mindegy, csak Mode szóljon.
 
A koncert első felében az Exciter és a Songs of Faith and Devotion húzódalai váltogatták egymást, érdekes módon teljesen kimaradt az Ultra, akárcsak a Violator előtti korszak. Az Exciteres dalok nem voltak rosszak, de egyértelmű volt, hogy közönség a régebbi számokat díjazta inkább. Döbbent csönd fogadta a Martin által előadott és ad hoc mélyinterjúim alapján mindenki által ismeretlennek tűnő, a Mode-ra jellemző feszült erotikával átszőtt lassú dalt. Az igazi őrület az Enjoy the Silence-re szabadult el és előkerültek olyan, viszonylag ritkábban játszott számok, mint a Waiting for the Night vagy később a Clean, amelyet Dave meglepő hitelességgel adott elő, talán meghasonult.
 
A Waiting for the Night-tól kezdve a színpad hátulját teljes egészében betöltő vásznon elindultak Anton Corbijn, a DM házi rendezőjének koncertfilmjei is. Videóban talán az It’s No Good volt a legerősebb, legalábbis az ováció alapján, de eszméletlen volt az In Your Room cápás-aranyhalas adaptációja is .
 
Az Enjoy the Silence után Violatorban és Ultraban erősítettek be, majd kamuból eltűntek a színpadról. Természetesen óriási üvöltés közepette tértek vissza és a ráadásban beteljesült minden, a nyolcvanas évekből visszamaradott módos álma, ugyanis leporolták és némileg áthangszerelték-lelassították, de azért eljátszották a videóval erősen megtámogatott Black Celebrationt majd a Never Let Me Down-nal zártak. Valószínűleg sokan vártak egy-egy Strangelove-ot vagy Everything Counts-ot is, de az elmúlt évek alapján sejthető, hogy ezeket élőben már nem nagyon fogjuk hallani. Aki mindenáron ki akart józanodni a kétórányi DM-mámorból, kifelé menet vehetett pólót a nagy számban jelenlevő horvát merchandising-bandától."

A Rockinform írása a 20 évvel ezelőtti budapesti DM fellépésről

A Rockinform magazinban "Balage" számol be a 20 évvel ezelőtti budapesti Depeche Mode fellépésről
 
"Mintha csak egy időutazás részesei lettünk volna: a Dózsa György és a Thököly út kereszteződését fekete egyenruhába öltözött rajongók lepték el, visszaidézve a nyolcvanas évek végi "módos" divatot. Ahogy azonban egyre inkább megközelítettük a koncert helyszínét, úgy színesedett az összkép is; minden korosztály képviseltette magát, s ez azt a tézist bizonyította, hogy a Depeche Mode örök. A bejutás az elkerülhetetlen torlódástól eltekintve zökkenőmentesen zajlott. Odabent természetesen megtalálhatók voltak a hiénák is, akik például a kint még kettőezerötszáz Ft-ba kerülő pólót már hat-hétezerért kínáltak...
 
Egy Depeche Mode koncert mindig ünnep a hűséges rajongótábornak. Azt ugyanis nem lehet elvitatni a csapattól, hogy noha sokáig vagy sokaknak tűntek divatzenekarnak, ezt a státuszt rég kinőtték. Sőt a nyolcvanas évek brit szinti pop zenekarai közül kevés tudott így felnőni, mint ők. Jórészt megrekedtek a tinédzser szinten és aztán ennek megfelelően múltak ki. Még a Duran Duran tartja magát több-kevesebb sikerrel. Persze a Depeche Mode már indulásakor sem illett tökéletesen a színes ruhás szépfiúk kategóriába, de zenéje mégiscsak ahhoz állt legközelebb. Az a kis sötét hangulat mely mindig ott lebegett zenéjükben, mostanra zeneileg is kiteljesedett és nemcsak szintetizátorok segítségével jelenik meg, ami mélyebbé és gyakran fenyegetően erotikussá teszi számaikat.
 
Nyolc órára már az előzenekar is befejezte s ekkor már több mint félház volt, így mi is jobbnak láttuk elfoglalni helyünket. Nemsokára eleredt az eső, amely egész este hol elállt, hol rákezdett. Szerencsére a zenekar is úgy érezte, hogy nem szükséges ragaszkodni a kilenc órás kezdéshez, így a meghirdetett időponthoz képest majd tizenöt perccel hamarabb indult a várva várt fellépés, amit a közönség természetesen kitörő lelkesedéssel fogadott. Az első fél óra azonban egy-két számtól eltekintve elég langyosan telt, de ami ezután következett, az már minden igényt kielégített.
 
Az igazság az, hogy nagyon messze van már a Black Celebration budapesti fekete ruhás őrjöngése, noha pont ezzel a ritkasággal tisztelegtek kitartó magyar rajongótáboruknak. Ez volt a legrégebbi szám, ameddig visszamerészkedtek a múltidézésbe a koncerten. Furcsa is lenne az utóbbi három album dalai közé - melyek a koncert gerincét adták - beilleszteni a régi alapvetően más zeneiségű dalokat. Mégha sokan ezt is várták. De csalódottak azt hiszem a legelvakultabb rajongók sem lettek. Valószínű azért követik oly hűségesen a zenekart és jönnek el négy-öt évente koncertjeikre mert velük együtt felnőttek. Ráadásul sokan jöttek rá az elmúlt években, hogy lekopott a Depeche Mode zenéjéről az a manír, ami miatt "nem volt szabad" szeretni és fedezik fel maguknak ezt a sejtelmes világot. A csapat az úttörő daloktól eljutott a súlyos törzsi himnuszokig. Magával ragadó volt, ahogy a modernkori sámánként viselkedő Gahan vezényletére mozdult a stadion. Annak a Gahan-nek a dirigálására, aki köztudottan többször "odaátról" jött vissza. Ez a tudat persze külön pikantériát kölcsönöz előadásának. Most láthatóan magáért a zenéért élvezi a koncertet, noha be-bevadul a közönség érezhető együttlélegzése miatt. Már-már férfiasnak is nevezhetnénk, bár nem tudja - nem akarja - levetkőzni kamaszos esetlenségét.
 
Jelentősen változott a zenészek szerepe is. Martin Gore szinte csak gitározni hajlandó és persze énekelni. Előbbi tevékenysége nem veszi különösebben igénybe, de jó, hogy Gahan mellett van még valaki a színpadon. Andrew Fletcher szerepe a minimálisra korlátozódott, gyakran nem is tudott mit kezdeni magával, pláne, hogy volt másik billentyűs is. Ez a zenei változásuk és a technika fejlődésének eredménye. Miután a szám elején elindította a programot, tulajdonképp le is mehetne. Szerencsére dobos most is volt, aki sallangoktól teljesen mentesen, de annál dinamikusabban hozta a törzsi ritmusokat. Sokat tesz hozzá a zene erejéhez. (Ráadásul két lábdobos cuccon játszott! - a szerk.)
 
Főszerepet kapott a színpad mögötti óriásvászon is, melyre jónéhány dal közben különböző kisfilmeket és animációkat vetítettek. A cápa és a kishalak esetében mindenki azt várta mikor támad a vérengző fenevad, de ez végül elmaradt. A legimpozánsabb azonban talán az a sivatagi táj volt, melynek egy napját láthattuk felgyorsítva és az éppen aktuális dal témájába vágva próbálta érzékeltetni, hogy milyen is lehet a mennyország. A kietlenség leírhatatlan nyugalmat sugárzott és a hatást a gyönyörű színek csak tovább növelték. Mindezen látványelemek remek vizuális élményt nyújtottak és nagyszerűen illeszkedtek a számok hangulatához. A műsor vége felé, illetve a bőséges ráadásban már elhangzottak a régi nagy himnuszok is, mint az Enjoy The Silence, Personal Jesus, vagy a már említett Black Celebration és ezzel még tovább fokozták a már egyébként is tetőpontján lévő hangulatot.
 
A Depeche Mode mostanra kialakított egy csak rájuk jellemző hangzásvilágot, melybe mások nem is igazán próbálnak betörni. Ez azonban korántsem egy klisék által határolt ösvény, hiszen utóbbi albumaik mind más hangzás és érzelmi világot képviseltek. Már most is ott tartanak, hogy a szinti pop korszak legértékesebb túlélőivé váltak."
 

A Wanted magazinban Arzt Gergő mérsékelten volt lelkes

Ha jó tíz évvel ezelőtt épp nem rocker vagyok, jóeséllyel depeses lehettem volna, hisz' más választása nem nagyon akadt annak, aki csak egy kicsit is különbnek és/vagy nyomorultabbnak érezte magát a nagy átlagnál (ami ugyan nem létezik, de ezt most hagyjuk), elköteleződni pedig nagyjából muszáj, ha valaki tizenéves. Így legalább szép személyes példával illusztrálhatom a zenekar megkerülhetetlenségéről szóló igen nép- és közhelyszerű tézist.

Göröngyös út vezetett a találkozásig, ha a koncert esetleges elmaradása miatt érzett pánikot nem számítom, a beengedés csapnivaló megvalósítása akkor is rendesen betett mindnyájunknak. Az előzenekar Fad Gadgetből ezért semmit sem láttam, egyedüli emlékem egy srác arcán megfigyelt őszinte aggodalom, épp csak egy picit bambult el szegény, hogy aztán ijedten az alábbi kérdéssel eszméljen fel: „Ez már az?" A kiszűrődő hangok alapján volt némi oka a rémületre, de félre most a tyúkkal és a tojással...

Bent a bő háromnegyed órás várakozás alatt akadt időm kigyönyörködni magam a feketeruhásokkal zsúfolásig megtelt Kisstadionban, amelyben tényleg csak ott nem állt/ült senki, ahol nem is volt érdemes. A színpad kicsi volt és barátságos, a fények visszafogottak és a hangzás is lehetett volna erőteljesebb. Ez azonnal kiderült, ahogy egy instrumentális intróval végre elkezdődött a koncert.

Még sosem volt a zsebemben setlista a várható számokról, pláne ennyire pontos, a nyitó The Dead of Night mégis meglepett. Nem elhangzásának puszta ténye, hanem ennek mikéntje - az első hangok hallatán kénytelen voltam arra a nem túl eredeti következtetésre jutni, hogy ez egy rockzenekar. A korrekt The Sweetest Condition és a közönségénekeltetős Ható után következő Walking in My Shoes eleje olyan kemény és feszes volt, mint lábamon az egész nyáron pihentetett és erre az alkalomra először felhúzott Martens. Aztán Dream On, ütős középrésszel feldúsítva, ahogy általában is igaz, hogy a számok az albumokon hallható eredeti verzióknál harapósabb hangszereléssel vezettetek elő, és letagadhatatlan volt némi elektronikus tánczenei hatás is, néha szinte drum ’n’ bassbe fordult egy-egy dal. De semmiképpen sem a When The Body Speaks-től a Breathe-ig tartó ciklus négy lassújának valamelyike, ezek alatt csöppet mintha le is ült volna a koncert, és magam is ilyesmiben gondolkodtam volna, ha épp nem bérszemtanúskodom.

Jobb híján alaposan megbámultam a szerintem puritán, kevésbé elnézőknek talán szegényes felépítésű színpadot, a lendületes dobos és az ősrockerkülsejű második szintis közé háttérbe tolt, bevilágítatlan AndyFletcherrel, akinél még a két, egzotikus mozgású vokalistának is több figyelmet szenteltek, és akinek a helyét legközelebb akár ki is sorsolhatnák a nézők között, oly keveset tett hozzá az elhangzottakhoz. Nem így a talpig fehérbe öltözött Martin Gore, aki amellett, hogy a billentyűk helyett elsősorban pengetett (Id. elgitárosodás), tanárnénis vezénylés közepette el is énekelte a Surrender és Breathe című számot, bár én igazán a Home-ért voltam hálás neki. Vagy a csupa fekete Dave Gahan, aki hajlott kora ellenére többször bebohóckodta, végigripacskodta a színpadot, a hangja is egészen rendben volt és meglepően beszédesnek bizonyult.

Ami tehát a díszletet illeti, a tíz szál neont talán még a Kozmix is szégyellte volna, a hátsó vetítővásznon viszont nemegyszer izgalmas képsorok tűntek fel. A legmeggyőzőbb két aranyhal és egy méreten aluli cápa a Duna TV éjjeli adásának thrillerváltozatát idéző játékát nézve volt, amihez aztán került moszat is: a fentről időszakosan be-belógatott, különböző színekben világító girlandok karácsonytájt bármely tetszőleges bevásárlóközpont falán megfigyelhetők. Elsőként a felforrósodó hangulatot megelőlegező Freelove alatt láthatunk ezeket, aztán szűnni nem akaró örjöngés az Enjoy The Silence-In Your Room-I Feel You-It's No Good-Personal Jesus ötös alatt az első elbúcsúzásig. Nem kellett sokat toporzékolnia a türelmetleneknek, hamar megérkezett a színvonalas ráadás, a már említett Home után a Clean, a Black Celebration és a Never Let Me Down következett, utóbbi a legutolsó sorokban is integető kézdzsungel lenyűgöző látványa miatt marad emlékezetes. Összességében nem csak azért nem csalódtam, mert nem vártam semmit, a profizmusáért és a slágerekért karlengetésnél mindenképpen többet érdemel a produkció, egy főhajtást is akár, ha jól meggondolom.

süti beállítások módosítása