Depeche Mode összes

Depeche Mode összes

Dave átalakulása, első rész - 1991

2023. január 16. - Szigi.

A Songs Of Faith And Devotion kiadásának 30 éves évfordulóját a lemez előéletének felidézésével indítjuk el. Ez az amúgy igen eseménydús időszak természetesen főleg Dave életének megváltozásáról szólt, aki szinte teljesen más emberként tért vissza 1992-ben a stúdiófelvételekre, mint ahogy 1990-ben utoljára a színpadon láthattuk.

Egy magánéleti megrázkódtatás történt ekkortájt Dave-vel, noha a folyamatot ő maga kezdeményezte: ekkor vált el első feleségétől, Joanne-től, és a fiatalasszonyt és óvodás korú fiát hátrahagyva Kaliforniába költözött.

Erről a fájdalmas időszakről így vallott, Jonathan Miller: Stripped című könyvében:

„Ha elmész, kinyílik a világ - mondta Jennifer Nine-nak a Melody Makertől. - Ki kellett szabadulnom. Ügy éreztem, hogy a köröttem lévő dolgok csapdájábaestem. Az utolsó koncertkörút nagyszerűen sikerült, a Violator a világon mindenütt nagyot szólt. A világ tetején kellett volna éreznem magam, de nem így volt. Mindenem megvolt, amit csak kívánhattam, de elveszettnek éreztem magam. Azt hittem, már nem is tudom, ki vagyok. Szarul éreztem magam, mert folyton megcsaltam a feleségem, majd hazamentem és hazudtam, neki. A lelkemnek megtisztulásra volt szüksége. Rá kellett jönnöm, hogy miért.”

„Összepakoltam egy kofferbe, és leléptem. Elmentem, béreltem egy lakást Los Angelesben - vallott erről Nine-nak. - A Violator-turné alatt szakítottam a feleségemmel. A következő évem arról szólt, hogy igyekeztem tisztába jönni magammal, és kideríteni, mi ment tönkre az életemben. Ha őszinte akarok lenni, azon is gondolkodtam, vissza akarok-e jönni és folytatni az egészet - lemezek, turnék, hírnév, Depeche Mode. Az, hogy elszakadtam mindattól, amiben felnőttem, és amit ismertem, a feleségemtől, a kisfiámtól, Jacktől... ez az egész nagyon fájdalmas volt a számomra.”

Íme egy kép Dave-ről, 1991 áprilisából, vélhetően már Kaliforniából. Látható, hogy a nadrágja még a Violator-korszakot idézi, a haját viszont már elkezdte növeszteni...

dave910413.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://depechemode.blog.hu/api/trackback/id/tr6018027152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása