Erről 5 éve több posztban is megemlékeztem. Itt a Magyar Nemzet írása, itt a Népszava megemlékezése, így írt a hivatalos turnéblog, így pedig a Freestate.hu weboldalán a kommentelők a koncert után.
Itt van a Magyar Nemzet és a Népszava cikk kép formátumban is (+a Wan2 nyűgös megemlékezése és a Rockinform cikke), utána pedig jöjjön az előzenekar, a Nitzer Ebb egy videója, majd pedig a koncert playlistje!




A Rockinform cikke írásos formátumban:
A Depeche Mode 1985-ös, Volán pályántartott, hírhedt első hazai koncertje óta idéjanuárban már hetedszer járt Magyarországon. Korai dalaiban a szovjet típusú társadalak kérdései iránt is érdeklődő csapatnak az egykori Vasfüggöny mögötti keleti blokkban tartott első fellépése hatalmas kuriózumraszámított Budapestnek és a Depeche Mode-nak is. Látogatásukkor már hatalmas tömeg várta őket, később pedig megerősödött az a magyar rajongótábor, amely világviszonylatban is sokáig az egyik legnagyobbnak számított. 1988-ban dupla koncertet adtaka még létező Budapest Sportcsarnokban,amikor már fanatikus rajongótábor követte őket a városban mindenhová. Az 1993-as MTK stadionban és a 2001-es évi teltházas, Kisstadionban tartott koncertjük után 2006-ban meg tudták tölteni (tavasszal) a Budapest Sportarénát, majd nyáron a Puskás Stadiont is. A tavalyi harminchatezerfős stadion koncertjegyeinek a gyors elfogyásakor már meghirdették az idei januári telt házas ismétlést az Arénában. A 'Tour Of The Universe 2009/10' nevű turnéjuk a kilenc hónappal ezelőtt megjelent 'Sounds Of TheUniverse' című, tizenkettedik stúdiólemezre épült. Azúj lemezt sokan sokféle oldalról értelmezték már, de abban mindenki egyet értett, hogy a zenészek teljesen új megközelítést adtak annak a szónak, amit ma úgy hívunk, album, lemez vagy hangzóanyag. Az előzetes sajtóhírek szerint a hónapokkal korábbi fellépéssel szemben a jelenlegi, téli Aréna-turné programjának,vizuális koncepciónak és a setlistnek a megújulásátl ehetett várni. A városban számos klub hirdetett meg azna pestére after partikat, a zenekar által is számon tartott Hungarian Depeche ModeFan Club pedig AFTouR Of TheUNIVERSE II. címmel január 23-ára tette a budapesti koncert hivatalos after party-ját. A koncert napján órákkal korábban már tömegek álltaka bejáratoknál és az Aréna előtti téren, póló és egyéb merchandise árusok között. A kapunyitás után az angol Nitzer Ebb és industrial csapata, mint előzenekar próbálta a hangulatot bemelegíteni. A januári és februári koncertturnékon a Depeche Mode-hoz közel álló és szintén essexi szálakkal rendelkező előzenekar a hazai DM rajongótábornak inkább csak kultikus érdekességet jelentett. A kiírt időponthoz képest talán korábban is kezdtek, és a negyedig megtelt,majd lassan benépesülő aréna előtt játszhattak. A Depeche Mode (idén harminc évesek) este kilencelőtt az In Chains dalával kezdte a sokadszorra is teltházas, több mint tizenkétezer fős arénabeli koncertjét. A tömeg együtt énekelt a jellemzően fekete felszerelésben megjelenő Dave Gahan-nel, aki egy kicsit sem tűnt korábbi betegsége után enerváltnak. A csapat némileg új koncepcióval és vizuális anyaggal lépett fel. Olyan képekkel és vetítéssel, amelyet már megszokhattunk a DM mellett például a U2 vagy a Metallica modern képét megalkotó, zseniális Anton Corbijntól. A második tétel már az új album vezető dala, a Wrong volt, amely alatt az énekes a fotósok nagy örömére elsőként a színpad nézőtéri részbe benyúló részére is kijött. A gyors és lendületes kezdést és a Question Of Time dalt egy lassabb rész követte, amelyben az Insight és a Home számait már Martin Gore adta elő. Dave egy kis időt tölthetett pihenővel, hogy a Miles Away, majd a Policy of Truth dalokra ismét teljes energiával jöhessen vissza. Az In Your Room és a rockos I Feel You után a frontember már a fekete bőrmellényétől is megszabadult. A szokásos kivetített tömeges karlengetéses koreográfiával előadott ikonikus Let Me Down Again dal után levonultak a színpadról. Az ülő szektorokban is álló emberekkel együtt a küzdőtér visszatapsolta a zenekart. Martin a One Caress dallal tért először vissza, a ráadás további számai a Stripped, Behind The Wheel voltak, végül a védjeggyé vált Personal Jesus zárta a több mint kétórás koncertet. Setlist: In Chains, Wrong, Hole To Feed, Walking In My Shoes, It's No Good, A Question Of Time, Precious,World In My Eyes, Insight, Home, Miles Away / The Truth Is, Policy Of Truth, In Your Room, I Feel You, Enjoy The Silence, Never Let Me Down Again, +: One Caress, Stripped, Behind The Wheel, Personal Jesus.
Nitzer Ebb:
Teljes playlist: (ez is a Nitzer Ebb-bel kezdődik):
Berlinben kezdődött a Tour Of The Universe 2010-es téli Európai turnészakasza. Erről itt írtam 5 éve.
2024-ben is eseménydús évet zárhattunk itt a blogon, valamint a Freestate.hu Facebook oldalán! Szerencsére tavaszig a zenekar is adott elég muníciót: áprilisig tartott a Memento Mori Tour, ráadásul március 26-án Budapestet is útba ejtette a zenekar. Voltak fizikai és digitális kiadványaink is: a My Cosmos Is Mine/Speak To Me, a My Favourite Stranger és a Before We Drown/People Are Good vinylek mind-mind idén év elején jelentek meg, és digitálisan is kaptunk egy Before We Drown és egy People Are Good remixcsomagot. Tavasztól aztán pihenőre indult a zenekar, de decemberben Dave máris színpadra állt a Mark Lanegan emlékesten - és ne feledkezzünk meg az őszi Spirit | The 12'' Singles csomagról sem.
Kerek jubileumok tekintetében az évet a 30 éves In Your Room kislemezzel kezdtük, februárban pedig a 35 éves Everything Counts (Live) kislemez mélységeibe tekinthettünk bele. Az évet aztán a 40 éves Some Great Reward és a 15 éves Sounds Of The Universe uralta, részletesen átnéztük a People Are People, a Master And Servant, a Blasphemous Rumours/Somebody, a Wrong, a Peace és a Fragile Tension/Hole To Feed kiadványokat is. Márciusban a Live Monsters és a 101 kiadvány debütált, júniusban pedig Martin első szólólemeze, a Counterfeit EP-t vettük górcső alá. A nyár vége a 35 éves Personal Jesus kislemez bűvöletében telt, majd ősszel alaposan kiveséztük a húszéves Enjoy The Silence '04 és Remixes 81-04 kiadványokat is. Novemberben pedig a tízéves Live In Berlin CD+DVD-t elemeztük ki. Az év során nyomon követtük a 40 éves Some Great Reward Tour, a 30 éves Exotic Tour, és a 15 éves Tour Of The Universe eseményeit is.
2025 csendes évnek ígérkezik a DM-nél, de a 35 éves Violator és a 20 éves Playing The Angel-időszak bőven fog munkát adni az új évben is. A 40 éves The Singles 81-85 kislemezeiről, a húszéves Recoil lemezről, a Liquid-ről és a tízéves Martin szólólemezről, az MG-ről sem fogok elfeledkezni.
Szeretném megköszönni a figyelmeteket, a követéseket, a lájkokat, és a szellemes kommenteket! Jövőre veletek, ugyanitt!

Holnap este Insight szilveszteri különkiadás a Radio Kaleiden, fél 9-től! A téma egyetlen koncert és egyetlen videókiadvány: az idén 40 éves The World We Live In And Live In Hamburg! Jó szórakozást!


Ma este 7-től ismét a Radio Kaleiden beszélek a DM jubiláló kiadványairól. A leginkább elborult daraboktól a legslágeresebb dalokig lesz minden.
Ismétlés 22-én és 23-án 10 órakor.